rss
  • Tévhitek a reggelivel kapcsolatban

  • Tévhitek a reggelivel kapcsolatbanA reggeli étkezést sajnos rendszeresen elhanyagoljuk. Reggelente - jobb esetben - csupán valami gyors harapnivaló után nézünk egy pohár tea vagy kávé mellé, hogy a kínzó éhségérzetet egy ideig megszüntessük. Akik pedig fogyókúráznak, még inkább igyekeznek kerülni a reggelit, az első étkezés időpontját minél későbbre szeretnék tolni. Ezzel azonban nem érik el a céljukat. Reggelizni mindenki számára ajánlott, és kellene is. Nem árt tehát néhány tévhitet eloszlatni a reggelizés körül.

    Nem érzem magam éhesnek reggel, ezért nincs is szükségem rá, hogy reggelizzek – tévhit

    Éjszaka az emésztés és a bélmozgás lelassul, nem történik tápanyagfelszívás sem a gyomorból, sem a belekből. A kora reggeli órákban, ébredést követően kell egy kis idő (van, akinél pár perc is elegendő, és van, akinél 1-2 óra is eltelhet, amíg éhséget érez), mire az emésztés is beindul, ez nem mindenkinél működik egyformán. Ez az oka annak, hogy eltérő időben kívánjuk meg az ételt reggel. Ennek ellenére a szervezet előbb-utóbb megérzi a táplálék hiányát, és jeleket küld számunkra, hogy nézzünk némi harapnivaló után, ha nem szeretnénk korgó hangokat hallani a hasunk irányából. A reggeli energiabevitel hiányából adódóan kisebb lesz a teljesítőképességünk, nem tudunk megfelelően koncentrálni, esetleg émelygés is kerülgethet minket. Tehát ha kora reggel nem is vagyunk még éhesek, akkor is ajánlott pár falatot enni, hogy jól induljon a nap.

    Fogyókúrázom, és a reggeliről könnyen le tudok mondani, így kevesebbet fog mutatni a mérleg – tévhit

    Kutatások bizonyítják, hogy ha fogyókúra idején kihagyjuk a reggeli étkezést, akkor korábban fogunk ebédelni, és az intenzívebb éhségérzet miatt nagyobb mennyiségű ételt fogyasztunk el, mint ha reggeliztünk volna (ez egyfajta kompenzálás). A nagyobb mennyiségű étellel pedig természetesen nagyobb az energiabevitel is, ami fogyókúra esetén nem célravezető. Ha tehát a diétázás során nem hagyjuk ki a könnyű reggelit, akkor ebédre kevesebbel is beérjük, és a fogyáshoz szükséges energiamennyiség egyenletesen eloszlatva nem fog testtömeg-növekedést okozni.

    Hiába reggelizek, utána hamar éhes leszek – módosítsunk a reggelinek szánt ételeken

    Nem mindegy, mit reggelizünk. Az egészséges ételek reggel összetett szénhidrátban gazdagok, mint a teljes kiőrlésű lisztből készült kenyér, vagy pékáruk, amelyekből szendvicseket készíthetünk. Zabpehelyből például igazán tápanyagban gazdag ételt varázsolhatunk, ha tejjel, joghurttal vagy túróval elkeverjük. A zabpelyhes reggelit fahéjjal, kakaóporral, magvak és gyümölcsök hozzáadásával gazdagíthatjuk, ízletesebbé tehetjük. A szendvicsből ne maradjon ki a sovány felvágott, a zöldség, a saláta. A hagyományos lisztből készült fehér kenyér, kifli, zsömle, édes és sós pékáruk, cukros tea elfogyasztása után hamarabb érezhetjük magunkat éhesnek, ennek a vércukorszint emelkedése, majd hirtelen leesése az oka. Az összetett szénhidrátoknak köszönhetően - mivel azok emésztése több időt igényel - kivédhető a vércukorszint ingadozása, hiszen fokozatos és egyenletes lesz az emelkedés, majd a csökkenés.


    Csak azért reggelizek, hogy elmúljon az éhségem - tévhit

    Kutatások bizonyítják, hogy a rostokban és alacsony glikémiás indexű ételekben gazdag reggeli nem csupán arra szolgál, hogy ne legyünk tovább éhesek, hanem arra is, hogy energikusabban induljon a nap. Bizonyított, hogy a reggelizés fokozza a koncentráló- és emlékezőképességet, javítja a szellemi frissességet, ennek eredményeképpen pedig csökken a reakcióidő (ami például a reggeli csúcsforgalomban is fontos lehet), egyszóval mind a tanulásban, mind a munkahelyen aktívabban kezdhetjük a napot.



    Forrás: www.webbeteg.hu


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Nõi viagra antidepresszánst szedõ asszonyoknak

    A gyógyszer, amely forradalmasította sok idõsebb férfi szexuális életét, egy új tanulmány szerint segíthet olyan nõkön, akiknek antidepresszáns szedése miatt csökkent a libidójuk. Az antidepresszánsok egyik ismert mellékhatása a szexuális életre gyakorolt hatásuk.

    A Journal of the American Medical Association július 23/30-i számában megjelent tanulmányban Dr. George H. Nurnberg, az Új-Mexikói Egyetem Orvosi Karának kutatója és munkatársai 98 olyan nõt vizsgáltak, akik depresszió miatt gyógyszeres kezelésben részesültek.

  • A folyadék- és ásványianyag pótlás elengedhetetlen az egészséghez

    A folyadék- és ásványianyag pótlás elengedhetetlen az egészséghezA táplálkozás egészségmegőrző szerepéről nap mint nap szó esik. Tudjuk, mennyi energiát, vitamint, ásványi anyagot tartalmaznak ételeink, mit tanácsos fogyasztani különböző betegségek esetén. Szervezetünk napi 2-3 liter folyadékot is igényel, ennek összetételére, a folyadékfogyasztás jelentőségére azonban jóval kevesebbet gondolunk. Étel nélkül 50 napig is képes életben maradni az ember, a víz hiánya azonban 6-7 nap alatt halálhoz vezethet. A tartós szomjazás nem csak a szomjúságérzetben merül ki.

  • Ellazult állapotban jobban emlékszik az elme

    Erõsebb és tovább tartó emlékek formálódhatnak, amikor ellazult állapotban van valaki, és agyának emlékezéssel összefüggõ idegsejtjei összehangoltan sülnek ki egyes agyhullámokkal.

    Amerikai kutatók a Nature tudományos magazin csütörtökön megjelent számában tették közzé tanulmányukat, melynek megállapításai új terápiák kidolgozásához vezethetnek a tanulási zavarokkal vagy bizonyos típusú demenciával élõ emberek számára.

  • Befellegzett az emberi evolúciónak?

    London - Befellegzett az emberi evolúciónak, mivel Nyugaton "hiánycikké" váltak a korosabb apák - állítja Steve Jones, a University College London (UCL) genetikaprofesszora.

    A tudós szerint - aki elméletérõl egy konferencián számolt be - a 35 év feletti apáknál nõ a valószínûsége, hogy valamilyen génmutációt adnak át gyermekeink. Mint kifejtette, a humán evolúciónak három mozgatórúgója van: a természetes kiválasztódás, a mutáció, valamint a véletlenszerû változások - olvasható a The Times címû brit napilap honlapján.

  • A Látás Világnapja

    Október második csütörtöke a Látás Világnapja. A megemlékezést a Lions Club kezdeményezte 1998-ban, 2000 óta az ENSZ Egészségügyi Világszervezete (WHO) és a vakság megelõzésére alakult nemzetközi ügynökség (IAPB) Látás 2020: a látás joga jelszóval meghirdetett együttes akcióprogramjának keretében tartják meg. Az idei világnap fõ témája az öregedõ szemek egészségének megõrzése.

    A vakság és a gyengénlátás kialakulása az esetek 80 százalékában megelõzhetõ, illetve hatásosan kezelhetõ.

  • Megtalálták a gént, amely felelõs az autizmus kialakulásáért?

    Megtalálták azt a gént az egerek és patkányok szervezetében, amely felelõs az autizmus és számos más neurológiai probléma kialakulásáért, a kutatás azonban sajnálatosan még csak az elsõ lépéseknél tart - számolt be a felfedezésrõl a Scientific American.

    Az Npas4-ként ismert gén képes lenyugtatni a túlságosan aktív idegsejteket, így a kellõ kutatások esetén megindulhat az autizmussal és egyéb idegi problémákkal kapcsolatos gyógymódok fejlesztése, nyilatkozta az újságnak Michael Greenberg.

  • A cékla nagyon jó hatással van a szervezetünkre

    A cékla nagyon jó hatással van a szervezetünkreA cékla elég elfeledett zöldség, a legtöbben csak savanyúságként ismerik, és nem tulajdonítanak neki túl nagy jelentőséget. Azonban a cékla rendkívül egészséges, nagyon jó hatással van a szervezetünkre, és sokféleképpen elkészíthető. A céklában nagy mennyiségben találhatóak értékes vitaminok és ásványi anyagok, valamint antioxidánsok, főleg kálium, magnézium, vas, A-, C- és B6-vitamin. Nemcsak a gyökerét, de a zsenge leveleit is meg lehet enni, például salátába keverve. Lássuk, milyen jótékony hatásai lehetnek!

  • A magánytól magasabb lesz a vérnyomás

    A másokkal való kapcsolat hiánya nem csak boldogtalanná tesz, de az egészségre is káros hatással van: amerikai pszichológusok közvetlen összefüggést találtak a magány és a magas vérnyomás között. A jelenség független volt a kortól, a dohányzástól, az elhízottságtól, a depressziótól és a stressztõl is.

    A Psychology and Ageing címû szaklapban úgy fogalmaztak a kutatók, hogy a magány önmagában is egészségi kockázati tényezõként jelentkezik.

  • Az újinfluenza inkább a gyerekeket sújtotta

    A H1N1 influenzapandémia szerte Európában növelte a halálozási arányt a gyerekek között a múlt év végén, ám a felnõttek körében nem - közölték csütörtökön dán kutatók.

    Nyolc országban vizsgálva az 5-14 éves gyerekek halálozási arányát, 28 százalékos emelkedést találtak a koppenhágai Statens Serum Institut (Állami Szérumintézet) kutatói Anne Mazick vezetésével. Ez azt jelenti, hogy 77-tel több haláleset történt a megadott korcsoportban ezekben a hónapokban - jelentették a szerzõk az Eurosurveillance címû szakmai portálon.

  • A hüvelygyulladás fokozza az AIDS-et okozó HIV-fertõzés rizikóját

    A nõknél elõforduló bakteriális hüvelygyulladás növeli az AIDS-et okozó HIV-fertõzés rizikóját, közölték az Észak-Karolinai Egyetem Chapel Hill Népegészségügyi Iskolájának kutatói.

    Az AIDS címû folyóiratban közzétett áttekintõ közlemény megírásához a szakemberek több, mint 30 700 nõ bevonásával készült 23 publikációt tanulmányoztak át, melyekbõl kiderült, hogy a bakteriális hüvelygyulladás - a szülõképes korú nõk körében leggyakoribb típusú hüvelygyulladás - fokozza a HIV kockázatát.

  • Megelőzhető a fejfájás célzott táplálkozással

    Megelőzhető a fejfájás célzott táplálkozássalA fejfájás és migrénes roham viszonylag sok embert érintő probléma. Célzott táplálkozással tehetünk azért, hogy kevésbé legyen esélyes a kialakulása. Az emberek ritkán fordulnak orvoshoz egyszerű fejfájással, de még az időnként előforduló komolyabb típusúval sem, így a problémát kiváló okról természetesen nem sok fogalmunk lehet. Mindenesetre az arra hajlamosaknak érdemes a táplálkozással kombinálni, hátha sikerül megspórolniuk maguknak néhány rossz órát, vagy napot. A folyadékpótlás ebből a szempontból is fontos.

  • Vissza lehet térni a hirtelen szívhalálból

    Az Egyesült Államok szenátusa megszavazta, hogy ez év októberét - az USA történetében elõször - egy drámai kórkép, a hirtelen szívhalál elleni küzdelemnek szenteljék. Magyarországon pedig mozgalom szervezõdik az újraélesztéssel kapcsolatos tevékenység megújítására és megerõsítésére. A hirtelen szívhalálból ugyanis vissza lehet térni az életbe, ha a korszerû újraélesztési technikákat idõben alkalmazzák. Októberben az USA minden intézménye tudatosítani, tanítani igyekszik az ország halálozási statisztikájának elsõ helyén álló katasztrófa jelentõségét, tüneteit, annak bekövetkeztekor az újraélesztés elsõsegély szintû, de késlekedés nélküli alkalmazását, mert a hirtelen szívhalál bármikor, bárhol és bárkit elérhet.

  • A kávé meghosszabbíthatja a nõk életét

    Madrid - Tovább élhetnek azok a nõk, akik naponta négy-öt csésze kávét fogyasztanak, mint azok, akik nem kávéznak. A férfiakkal kapcsolatban ezt nem sikerült igazolni - írták spanyol kutatók az egyik legtekintélyesebb orvosi folyóiratban.

    A kávé és frissítõ hatóanyaga, a koffein évszázadok óta viták kereszttûzében áll. Megjelentek hírek, hogy a gyakori kávézás fokozza a szív- és érrendszeri halálozást, szívritmuszavart okoz, sõt rosszindulatú daganatok kifejlõdéséhez vezet.

  • Asztmaveszély a pocakban - allergia

    Nem érdemes mogyorófélét enni!

    Azoknak a várandós anyáknak, akik minden nap esznek mogyoróféléket, ötven százalékkal nagyobb eséllyel lesz asztmás a gyerekük, mint azoké, akik nem vagy csak ritkán ettek ilyesmit - derül ki egy holland tanulmányból.

    Csaknem négyezer kismama táplálkozási szokásait mérték fel a kutatók, majd gyermekük táplálkozási szokásait és esetleges allergiáit is nyomon követték egészen azok nyolcéves koráig.