rss
  • Tévhitek a reggelivel kapcsolatban

  • Tévhitek a reggelivel kapcsolatbanA reggeli étkezést sajnos rendszeresen elhanyagoljuk. Reggelente - jobb esetben - csupán valami gyors harapnivaló után nézünk egy pohár tea vagy kávé mellé, hogy a kínzó éhségérzetet egy ideig megszüntessük. Akik pedig fogyókúráznak, még inkább igyekeznek kerülni a reggelit, az első étkezés időpontját minél későbbre szeretnék tolni. Ezzel azonban nem érik el a céljukat. Reggelizni mindenki számára ajánlott, és kellene is. Nem árt tehát néhány tévhitet eloszlatni a reggelizés körül.

    Nem érzem magam éhesnek reggel, ezért nincs is szükségem rá, hogy reggelizzek – tévhit

    Éjszaka az emésztés és a bélmozgás lelassul, nem történik tápanyagfelszívás sem a gyomorból, sem a belekből. A kora reggeli órákban, ébredést követően kell egy kis idő (van, akinél pár perc is elegendő, és van, akinél 1-2 óra is eltelhet, amíg éhséget érez), mire az emésztés is beindul, ez nem mindenkinél működik egyformán. Ez az oka annak, hogy eltérő időben kívánjuk meg az ételt reggel. Ennek ellenére a szervezet előbb-utóbb megérzi a táplálék hiányát, és jeleket küld számunkra, hogy nézzünk némi harapnivaló után, ha nem szeretnénk korgó hangokat hallani a hasunk irányából. A reggeli energiabevitel hiányából adódóan kisebb lesz a teljesítőképességünk, nem tudunk megfelelően koncentrálni, esetleg émelygés is kerülgethet minket. Tehát ha kora reggel nem is vagyunk még éhesek, akkor is ajánlott pár falatot enni, hogy jól induljon a nap.

    Fogyókúrázom, és a reggeliről könnyen le tudok mondani, így kevesebbet fog mutatni a mérleg – tévhit

    Kutatások bizonyítják, hogy ha fogyókúra idején kihagyjuk a reggeli étkezést, akkor korábban fogunk ebédelni, és az intenzívebb éhségérzet miatt nagyobb mennyiségű ételt fogyasztunk el, mint ha reggeliztünk volna (ez egyfajta kompenzálás). A nagyobb mennyiségű étellel pedig természetesen nagyobb az energiabevitel is, ami fogyókúra esetén nem célravezető. Ha tehát a diétázás során nem hagyjuk ki a könnyű reggelit, akkor ebédre kevesebbel is beérjük, és a fogyáshoz szükséges energiamennyiség egyenletesen eloszlatva nem fog testtömeg-növekedést okozni.

    Hiába reggelizek, utána hamar éhes leszek – módosítsunk a reggelinek szánt ételeken

    Nem mindegy, mit reggelizünk. Az egészséges ételek reggel összetett szénhidrátban gazdagok, mint a teljes kiőrlésű lisztből készült kenyér, vagy pékáruk, amelyekből szendvicseket készíthetünk. Zabpehelyből például igazán tápanyagban gazdag ételt varázsolhatunk, ha tejjel, joghurttal vagy túróval elkeverjük. A zabpelyhes reggelit fahéjjal, kakaóporral, magvak és gyümölcsök hozzáadásával gazdagíthatjuk, ízletesebbé tehetjük. A szendvicsből ne maradjon ki a sovány felvágott, a zöldség, a saláta. A hagyományos lisztből készült fehér kenyér, kifli, zsömle, édes és sós pékáruk, cukros tea elfogyasztása után hamarabb érezhetjük magunkat éhesnek, ennek a vércukorszint emelkedése, majd hirtelen leesése az oka. Az összetett szénhidrátoknak köszönhetően - mivel azok emésztése több időt igényel - kivédhető a vércukorszint ingadozása, hiszen fokozatos és egyenletes lesz az emelkedés, majd a csökkenés.


    Csak azért reggelizek, hogy elmúljon az éhségem - tévhit

    Kutatások bizonyítják, hogy a rostokban és alacsony glikémiás indexű ételekben gazdag reggeli nem csupán arra szolgál, hogy ne legyünk tovább éhesek, hanem arra is, hogy energikusabban induljon a nap. Bizonyított, hogy a reggelizés fokozza a koncentráló- és emlékezőképességet, javítja a szellemi frissességet, ennek eredményeképpen pedig csökken a reakcióidő (ami például a reggeli csúcsforgalomban is fontos lehet), egyszóval mind a tanulásban, mind a munkahelyen aktívabban kezdhetjük a napot.



    Forrás: www.webbeteg.hu


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Minden perc késés szívizomsejtek halálát jelenti

    Infarktus gyanúja esetén a beteg sorsa perceken múlhat. A szívinfarktus eredményes gyógyítása kezelési lánc kialakításával biztosítható.

    Ennek elsõ láncszeme a betegen és környezetén múlik: ha valaki szokatlan, nagyon kellemetlen érzést, fájdalmat tapasztal a mellkasában, vagy bárhol deréktól fölfelé több mint 15 percen át, szívinfarktusa lehet, és amíg ezt megfelelõ vizsgálatokkal ezt nem sikerült kizárni, addig az orvosok infarktusként kezelik.

  • Elérhetetlen álom-e a pihentetõ alvás és a friss ébredés?

    Budapest - Életünk nagyjából egyharmadát, átlag 25 évet töltünk alvással, ami nélkülözhetetlen testünk-lelkünk feltöltõdéséhez. A felnõttkort elérve minden harmadik ember alvásproblémákkal küzd. Mégis, egy múlt hónapban készült felmérés szerint az álmatlanságban szenvedõk kevesebb, mint fele kér orvosi segítséget.

    Az alvás életünk nélkülözhetetlen része. Életünk nagyjából egyharmadát (75 éves átlagéletkort véve alapul 25 évet) töltünk alvással, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy másnap kipihenten, frissen folytathassuk mindennapjainkat.

  • A rendszeres sport csökkenti a csonttörés kockázatát

    A rendszeres sport csökkenti a csonttörés kockázatátA fiatalkori rendszeres testmozgás segíthet csökkenteni az öregkori csonttörés kockázatát. \"Eredményeink szerint a gyermekkori rendszeres testmozgás összefüggésben lehet a későbbi csonttörés alacsonyabb kockázatával, méghozzá annak a csúcscsonttömegben bekövetkező növekedésnek köszönhetően, amely a rendszeres fizikai aktivitást végző, fejlődésben lévő fiataloknál figyelhető meg\" - mondta a tanulmány vezető szerzője, Bjorn Rosengren, a malmői Skane Egyetemi Kórház munkatársa. A tanulmány 7 és 9 éves kor között gyerekeket vont be a megfigyelésbe.

  • Csökkenthetõ a zsíros ételek egészségkárosító hatása

    A vörösborban, gyümölcsökben és zöldségekben található vegyület megakadályozhatja a zsíros ételek egészségkárosító hatását – állítják az izraeli Táplálkozástudományi Kutatóintézet munkatársai. Ahogy a benzin is jobban hajtja a motort a különbözõ adalékok hatására, úgy lehetne a túl zsíros ételek egészségre káros hatásait is csökkenteni. Dr. Joseph Kanner munkatársaival felfedezte, hogy a vörösborban, gyümölcsökben és zöldségekben természetesen megtalálható polyfenolok a zsíros ételekkel együtt fogyasztva csökkenthetik annak káros hatásait.

  • Csonterõsítõnek fogyasszunk bogyós gyümölcsöket

    A feketeáfonya rengeteg antioxidánst tartalmaz, ami általánosságban nézve is egészséges és most egy új tanulmány szerint segíthet a csontokat is erõsíteni.

    Egy tanulmányban, ahol kölyök patkányokat, olyan táppal etettek, ami 10% mélyfagyasztott feketeáfonya port tartalmazott megmutatta, hogy azok a kölyök patkányok, akik ezt a keveréket ették erõssebb csontozatot alakítottak ki, mint azok, akik nem ilyen tápot kaptak.

    Az eper pedig a vér antioxidáns kapacitását növeli.

  • Ötvenévesen állítanák meg a test öregedését

    Kell ez nekünk?!

    Saját növesztésû, új szövetekkel és tartós protézisekkel érnék el brit kutatók, hogy akár százévesen is egy ötvenéves testével élhessen a jövõ embere - számolt be kedden leeds-i kutatók elképzeléseirõl a BBC hírportálja.

    A Leeds-i Egyetem szakemberei öt év alatt 50 millió fontot (14,6 milliárd forintot) költenek olyan innovatív megoldások kifejlesztésére, melyek jó életminõséget tesznek lehetõvé idõs korban is.

  • A kozmetikai sebészet is mûtét!

    Az Egyesült Államokban tavaly 11 milliónál is több szépészeti operációt végeztek - a páciensek közül pedig sokan nincsenek tisztában azzal, hogy ezek többsége órákig tartó, altatásban végzett mûtéti beavatkozás. A kozmetikai sebészet érzéstelenítési technikájának speciális kérdéseirõl az International Hospital Equipment and Solutions szakfolyóirat közölt tanulmányt. Peter J. Taub és Laurence Hausman hangsúlyozza, hogy a kozmetikai mûtétre jelentkezõ páciensek általában igen jól tájékozottak a beavatkozással kapcsolatban, alaposan ismerik a sebész korábbi eredményeit, de legtöbbször nem tudják, hogy a mûtéti érzéstelenítés, altatás során mire kell számítaniuk.

  • Kinek milyen minõségû a spermája?

    Az elhízott férfiak spermája rosszabb minõségû, ezt megállapították!

    Barcelona - A túl zsíros étkezés nemcsak a férfiak derékbõségének árt, de ondósejtjeik minõségének is - állítják brit kutatók.

    Az már ismert tény, hogy az elhízás rontja a nõk termékenységét, egy új skóciai vizsgálat azonban azt mutatja, hogy ez érvényes a férfiakra is.

  • Terjed a Dengue-láz

    A Karib-térségbõl, Közép-Amerikából és Dél-Ázsia központi területeirõl hazatérõ utazók lázas megbetegedéseinek hátterében általában a Dengue-láz áll. A betegség gyakran elõfordul a trópusi és szubtrópusi régióban.

    A megbetegedést 4 hasonló vírus okozza (DENV-1, 2, 3, és 4), a kórokozó a fertõzött szúnyogok csípésével kerül az emberi szervezetbe.A betegség tünete a magas láz, erõs fejfájás, szem mögötti fájdalom, izom- és ízületi fájdalom, hányinger és hányás.

  • Alvászavart, fáradtságot és koncentrációs problémákat okozhat az óraátállítás

    A téli-nyári idõátállítás miatt a szervezet belsõ órája kieshet a ritmusból, ami koncentrációs és alvási zavarokhoz, illetve fáradtsághoz vezethet - de nem mindenkinél.

    Horst-Werner Korf, a Frankfurti Egyetem professzora szerint az emberek az órák átállítását az alvás és ébrenlét egyéni ciklusának - kronotípusuknak - megfelelõen különbözõképpen élik meg. Kifejtette, hogy az idõátállítás elõidézheti a koncentrációképesség zavarait, reggelente pedig fokozott álmosságot okozhat.

  • Van, akinek veszélyes a fogyasztószer

    A sibutramine sokmillió túlsúlyos embernek segített lefogyni, de egy most befejezett tanulmány eredményei miatt már sem Európában, sem az Egyesült Államokban nem engedélyezik, hogy elhízott szívbetegek vagy cukorbetegek is szedjék a készítményt. A tiltó rendelkezést veszélyes mellékhatások miatt hirdették ki az illetékes uniós és amerikai hatóságok.

    Az elhízás a jómódú országokban oly mértékben terjed, hogy sokfelé a szív- és érrendszeri betegségek, illetve a cukorbaj legfontosabb kockázati tényezõje lett.

  • Az ingerköhögés okai és kezelése

    Ingerköhögésnek nevezzük azt a köhögéstípust, mely nem jár váladékkal, száraz, gyakran rohamokban tör elõ és kemény vagy csengõ hangzású. Száraz köhögés akkor alakul ki, ha a légutakat valami ingerli, például kezdõdõ garatgyulladás, tüdõbetegségek (tüdõgyulladás) vagy bizonyos gyógyszerek (pl. ACE-gátlók, béta-blokkolók). De különbözõ gyulladások, az említetten kívül hörgõgyulladás, légcsõgyulladás, allergia, asztma vagy a légutakba került idegen anyag (por, gázok, kemikáliák, stb.) is kiválthatja. Ritkábban lehet a reflux, krónikus szívelégtelenség, tüdõfibrózis, tumor, lupus erythematodes vagy bordatörés kísérõje, jele is.

  • A szigorúan egyoldalú vegetáriánus táplálkozás káros a szervezetre

    A szigorúan egyoldalú vegetáriánus táplálkozás káros a szervezetreEgyre többen figyelnek oda az egészséges táplálkozásra, sokan azonban úgy vélik, hogy elég bioboltból vásárolt élelmiszereket fogyasztani, és ez önmagában megoldást jelent a betegségek megelőzésére. De ez sajnos nem így van. Egyrészről, bizonyos egészségesnek hitt ételek és táplálékkiegészítők bevizsgálatlanul kerülnek a polcokra, és még több méreganyagot és tartósítószert viszünk a szervezetbe, abban a hitben élve, hogy mindent megtettünk egészségünkért, más részről súlyos vitamin- és ásványi anyag hiány alakulhat ki kellő odafigyelés hiányában.

  • A körömvirág jó gyulladáscsökkentő, sebgyógyító

    A körömvirág jó gyulladáscsökkentő, sebgyógyítóA körömvirág alkalmazása külsőleg - A körömvirág külsőleges alkalmazása főleg a sebfertőtlenítésre és a sebek elsősegély-szerű kezelésére terjed ki. Tinktúrás oldata, illetve egyszerű forrázata a sebre helyezve összehúzó hatású, így csillapítható vele a vérzés. Alkalmazása továbbá elősegíti a gyors hegesedést, megelőzve a fertőzések, gyulladások kialakulását. Számos felületi és mélyebb sérülések, betegségek közül alkalmas az aranyér, visszértágulat, fekély, ekcéma, égési sérülés, leégés, fagyási sérülés, pattanás, koszmó, ajaksömör, szemölcs, láb- és körömgomba, tyúkszem, bőrkeményedés és rovarcsípés kezelésére.