2021.10.17. - Hedvig

Mozgással csökkenthető a hát-és derékfájás

Mozgással csökkenthető a hát-és derékfájás
Mozgással csökkenthető a hát-és derékfájásMegfelelő kezeléssel és rendszeres testmozgással biztosítható a lehető legjobb életminőség, az felnőtt lakosság körében gyakran felbukkanó hát- és derékfájás mellett is. Amikor már túl vagyunk a fájdalom akut szakaszán, belekezdhetünk a hát, a has és a lábak kíméletes edzésébe, és néhány nyújtó gyakorlatba. A szakember által megfelelően összeállított gyakorlatok ugyanis nem csak a fájdalmat enyhíthetik, hanem meggyorsítják a felépülést, védenek az újabb sérülések ellen és csökkentik a problémából eredő esetleges rokkantság esélyét.
bohócdoktor szja 1% felajánlás

Adó 1% felajánlással a Bohócdoktorokért!

Adóbevalláskor 1%-hoz az adószám: 18472273-1-06

Fontos, hogy soha ne adjuk meg magunkat a fájdalomnak, és mindig legyünk annyira aktívak, amennyire csak az állapotunk engedi.

Korábban is jó hatásúnak tartották a kardiomozgásokat - különösen a szív és más izmok hatékonyabb oxigén felhasználása miatt -, a hát-, a has- és a láb erősítését, valamint az izmokat és támasztószöveteket hajlékonyan tartó nyújtógyakorlatokat. Nemrégiben azonban a súlyzós edzésekkel kapcsolatosan is, érdekes eredményre jutottak a tudósok.
Az Alberta-i Egyetem kutatói 240 deréktáji fájdalommal küzdő személyt vizsgáltak meg abból a szempontból, hogy javít-e a mozgás, az edzés az állapotukon vagy sem.

Az eredmény bizonyos szempontból meglepő volt: az eddigi ajánlások arra vonatkoztak, hogy a krónikus derék- és hátfájdalommal élőknek nem lenne szabad erőteljesebben emelgetniük, ám az adott vizsgálatban ennek éppen az ellenkezője derült ki. A súlyokkal történő, heti négyszeri edzés hatására az érintetteknek 28 százalékkal csökkent a fájdalmuk és javult az életminőségük.