rss
  • Ételek, melyek a szépségnek is jót tesznek

  • Ételek, melyek a szépségnek is jót tesznekBármennyit költünk is krémekre és egyéb ápolószerekre, nem árt, ha tudjuk, hogy bőrünk szépsége nagy mértékben függ attól is, hogyan táplálkozunk. Nem véletlen, hogy minden bőrgyógyász ismer egy-két olyan ételt, amelyet minden páciensnek javasol. Avokádó: Érdemes legalább hetente egyet megenni, mivel tele van egészséges zsírokkal, amelyek erősítik a sejteket, és segítenek, hogy bőrünk puha, sima és hidratált maradjon. Ezenkívül sok olyan antioxidáns található benne, amely védelmet nyújt különböző károsító hatások ellen, nem is beszélve a vitaminokról és ásványi anyagokról.

    Lenmag:

    A lenmagban található anyagok segítenek legyűrni az aknét és más típusú bőrgyulladásokat is, emellett akadályozzák a bőr kiszáradását, és segítséget nyújthatnak a pszoriázis, illetve azekcémakezelésében. A lenmagolaj pedig székrekedés ellen is kiváló, ami azért fontos, mert így biztosan lehetünk benne, hogy minden méreganyag távozik a szervezetünkből.


    Tofu:

    Olyan ételek, mint a miso vagy a tempeh szintén jó, ha rendszeresen az asztalunkra kerülnek, mivel a bennük található fitoösztrogének élénkítik a sejtanyagcserét, amitől a bőrfelszín fényesebb és egyenletesebb lesz.


    Csokoládé:

    Mértékkel fogyasztva a jó minőségű, magas kakaótartalmú (70 százalék fölötti) csokoládé nagyon is egészséges a bőrnek. A benne található anyagoktól jobb lesz a bőrünk állaga, kevésbé szárad ki, és a keringést is élénkítik, így a tápanyagok és az oxigén hatékonyabban tudnak eljutni a sejtekhez.


    Grapefruit:

    Magas C-vitamin tartalma miatt segíti a kollagéntermelődést, és mivel alacsony a glikémiás indexe, a vércukorszintet sem emeli meg, ami fontos, mert a magas cukorszint csökkenti a kollagén mennyiségét.


    Forrás: www.hazipatika.com


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A krónikus fáradtság okai

    A krónikus fáradtság okaiHa néhanapján kedvetlennek érezzük magunkat, nem kell egyből erre a betegségre gondolnunk, viszont ha a rosszkedv nem múlik és hónapokon át tartós fáradtság és letargia lesz úrrá rajtunk, már fontos komolyan vennünk a panaszokat. Krónikus fáradtságot több súlyos betegség is okozhat. Tartós vagy tovább tartó fáradtság oka lehet többek közt vérszegénység, pajzsmirigy betegség, vagy daganatos elváltozás is. Ha egyéb szervi eltérést a vizsgálatok nem mutatnak a kezelés a legtöbb esetben a tünetek megszüntetésére, vagy javítására irányul.

  • Elbutít a sütkérezés

    Elbutít a sütkérezés - erre a következtetésre jutott Siegfried Lehr, az erlingeni egyetem kutatója. Nem sajnálta rá az energiát, hogy kiderítse: háromhetes semmittevés 20 ponttal csökkenti az intelligenciahányadosunkat.

    Nem segít az sem, ha a napozáshoz könyvet viszünk a partra, hiszen úgyis elbóbiskolunk rajta.

    Az aggódó lélekbúvár ezért azt javasolja, legalább sakkot vagy bridzskészletet csomagoljunk az utazáshoz, és néha tornáztassuk meg lustuló agysejtjeinket!

  • Gyengébb térbeli tájékozódási képességgel rendelkeznek a nõk

    Az Iowai Egyetem kutatói megvizsgálták, hogy a nõk fali lebenyének vastagabb kéregállománya alacsonyabb szintû mentális rotációs képességgel párosul, valamint hogy a férfiakban - a nõkhöz képest - nagyobb részt foglal el a fali lebeny felszínének a területe.

    Ezek mellett a fali lebeny nagyobb felszíne összefügg a mentális rotációs feladatok során elért jobb teljesítménnyel. "Nem arról van szó, hogy a nõk nem tudják végrehajtani a mentális rotációs feladatokat, csak lassabban hajtják végre azokat" - közölte a tanulmány szerzõje, dr. Tim Koscik.

  • A jótékony napsugarak elengedhetetlenek a D-vitamin termelődéséhez

    A jótékony napsugarak elengedhetetlenek a D-vitamin termelődéséhezÉrdemes minél több időt a szabadban eltöltenünk. Nem csak közérzetünk javul nagymértékben, de D-vitamin-készleteinket is nagyszerűen feltölthetjük. A tavaszi, nyári időszakban az egészségügyi dolgozók sokat hangoztatják, hogy minél több időt töltsünk a napon. Persze, nem az égető, hanem a jótékony napsugarakra gondolnak, a reggeli és a délutáni órákban, amelyek elősegítik szervezetünkben a D-vitamin termelődését. Mivel a téli időszakban csak kevés napfény áll rendelkezésünkre, így a tavaszi, nyári időszakban szükséges vitaminkészleteink feltöltése.

  • A gyors diéták veszélyei

    A gyors diéták veszélyeiBármely villámdiétáról is legyen szó bizonyos élelmiszertípusokat előtérbe helyeznek, míg más tápanyagcsoportokat teljesen kizárnak az étkezésből. Ám ezek az élelmiszerek alapvető tápanyagokat, vitaminokat, nyomelemeket tartalmaznak, melyek elengedhetetlenek a szervezet hatékony működéséhez. Ha a szervezet nem jut hozzá ezekhez az alapvető tápanyagokhoz, elkezdődik a lassú leépülés, aminek következményei sok esetben csak évek múlva jelentkeznek. Nézzük meg közelebbről, hogy mi is történik egy-egy villámdiéta során és után a szervezetünkkel!

  • Hatásos gombaellenes gyógyszer készíthetõ a trópusi húsevõ növénybõl

    Hatékony gombaellenes gyógyszer alapanyagául szolgálhat egy indiai húsevõ növény, a trópusi kancsókák családjába tartozó Nepenthes khasiana - állítják izraeli kutatók, akik vizsgálataikról a Journal of Experimental Biology címû szaklapban számolnak be.

    A trópusi kancsókák, a Nepenthes nemzettség tagjainak nagy része az Indonéz-szigetvilágban, Indiában illetve a Madagaszkáron honos. Általában olyan termõhelyeken élnek, ahol a felvehetõ nitrogén mennyisége korlátozott.

  • Õssejtek segítségével visszafordították az öregedést egy ritka betegségben

    Az öregedés és a rák megértését is segítheti az a tanulmány, amelyben amerikai kutatók módosított õssejtekkel visszafordították az öregedési folyamatot egy ritka genetikai betegségben.

    A bostoni Children's Hospital és a Harvard õssejtekkel foglalkozó intézetének munkatársai közönséges bõrsejtekbõl létrehozott, az embrionális õssejtekhez igen hasonló tulajdonságokkal bíró, pluripotens õssejteket (iPS-sejtek) hoztak létre. A dyskeratosis congenita elnevezésû ritka, örökletes betegséget tanulmányozták, amely korai öregedéssel jár.

  • C-vitamin szedése a megfázás megelõzésére csupán idõpocséklás?

    Ausztrál és finn tudósok az elmúlt húsz év 30 különbözõ tudományos kutatása alapján megállapították, hogy a napi C-vitamin szedése a megfázás megelõzésére csupán idõpocséklás.

    A szakemberek által áttekintett kutatásokba összesen 11,000 ember vontak be. Közülük azoknál, akik naponta 200 mg C-vitamint szedtek, szinte ugyanannyi megfázás fordult elõ mint azoknál, akik nem szedtek. Ráadásul a vitaminnak nincs valódi hatása a megfázás idõtartamára és súlyosságára sem.

  • Bemelegítéssel sportsérülések és késõbbi ízületi bántalmak is megelõzhetõk

    A sportolás elõtti bemelegítés fontosságára hívta fel a figyelmet egy brit tanulmány, amely szerint a megfelelõ felkészüléssel számos sérülés és az esetleges késõbbi ízületi bántalmak is megelõzhetõk. A szakemberek szerint az embereknek alaposan át kellene mozgatniuk magukat mielõtt bármilyen sporttevékenységbe kezdenek. Az ízületi betegségekkel kapcsolatos kutatásokat támogató Arthritis Research UK ezért azt tanácsolta a síelõknek, hogy már jó pár héttel az elsõ hó leesése elõtt kezdjék formába hozni a lábizmaikat, hogy csökkentsék a ficamok, húzódások és törések kockázatát.

  • Az apa étrendje is befolyásolhatja lányai diabéteszkockázatát

    Ausztrál kutatók patkányokkal végzett kísérletei azt mutatták, hogy az apák zsírban gazdag étrendje növelte lányaikban a diabétesz kockázatát. Az efféle tanulmányokat embereknél nehéz megvalósítani, mert a többi környezeti tényezõ kontrollálása és kizárása szinte lehetetlen.

    Mint Margaret Morris, a Nature tudományos magazinban csütörtökön közzétett tanulmány vezetõ szerzõje elmondta, ha az eredmények emberekre is érvényesek, az megmagyarázhatja az elhízás és a diabétesz járványszerû terjedését világszerte.

  • Sok nõ hal meg szélütésben

    A magas vérnyomás folytatása lehet agyi katasztrófa, ami ritkábban járna olyan súlyos következményekkel, mint az ma gyakran tapasztalható, ha az emberek ismernék a szélütés kezdõdõ tüneteit. Az Amerikai Szív Szövetség ezzel foglalkozó folyóirata, a Stroke az Egyesült Államokban elszomorító eredményû vizsgálatok adatait ismertette.

    A közelmúltban a leggyakoribb szívritmus-zavarban szenvedõ nõket kérdezték meg betegségükrõl és arról, hogy ennek mi a legnagyobb veszélye.

  • A menopauza látható és láthatatlan jelei, tünetei

    A változókorba lépõ nõk keveset tudnak arról, hogy a menopauzaként emlegetett folyamat valójában több, konkrét tünetegyüttessel körülhatárolható idõszakból áll. De vajon mire kell és érdemes figyelni ezekben az idõszakokban?

    Menopauza, változókor, - eredeti jelentésével ellentétben - nem a havi vérzések szünetét jelenti, hanem a termékeny ciklus teljes megszûnését, amely a nõk életében általában a negyvenes éveikben kezdõdik és az ötvenes éveik végéig megy végbe.

  • Az ülõ életmóddal együtt jár a gyakoribb fejfájás

    Egy új kutatás szerint az ülõ életmódot folytatók esetében nagyobb a valószínûsége a gyakori fejfájások kialakulásának, mint az aktívabb életet élõknél.

    A 68 ezer felnõtt részvételével készült felmérés szerint 14 százalékkal nagyobb az esélyük a nem migrénes eredetû fejfájások kialakulására azoknak, akik nem sportolnak, mint az aktív életet élõknek. A jelenség azonban fordítva is igaz, vagyis a gyakori fejfájással élõk nagyobb valószínûséggel élnek mozgásszegény életet, mint azok, akik nem fejfájósak.

  • Ebcsont beforr? - Praktikák és protokoll a sebkezelésben

    Ebcsont beforr - mondják gyakran, fõként gyerekeknek. A dolog azonban nem ilyen egyszerû, amit az idei havas tél elcsúszásos balesetei számtalan esetben bizonyítanak. Ha vannak is a testfelszínt borító hámrétegnek kisebb sérülései, melyek valóban nyom nélkül gyógyulnak, a komolyabb esések következményei tartós gondot okoznak, s olykor maradandóak.

    A horzsolásoktól a karcolásokig, különféle kisebb felületi elváltozásokig, és a súlyosabb, mélyebb hámsérülésekig, törésekig széles a skála.