rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Tévhitek a pattanásokról

  • Neked is a hormonok által vezérelt tinédzserévek jutnak eszedbe, ha a pattanásos bõr kerül szóba? Mennyit küszködtél, és persze mindig a lehetõ legrosszabbkor éktelenkedtek az arcodon! A barátnõd házibulija elõtt, esetleg az osztályfénykép készítésének reggelén csúfították el az arcod? Sajnos nem mindenki olyan szerencsés, hogy a kusza tízes–húszas éveinek lecsengésével a problémás bõrtõl is megválhatott. A pattanásos bõr nem kizárólag a fiatalok kiváltsága, mint ahogy az sem biztos, hogy az arcod folyamatos tisztogatásával megoldhatod bõrproblémáidat. Ideje tisztázni minden kérdést!

    1. tévhit: A zsíros ételek és a csokoládé pattanásossá teszik a bõrt

    Valóság: A megfelelõ étrend fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni – ám a csoki vagy a zsíros ételek és a pattanások közötti összefüggés merõ tévhit. Az egyetlen élelmiszer-alapanyag, amely az aknés bõr állapotát befolyásolja, a jódozott konyhasó. Ha valamilyen élelmiszer fogyasztása nyomot hagy a bõrödön, érdemes az étrendeden változtatni, mert ez általában allergiás reakciót jelez.

    2. tévhit: Csak a tinik pattanásosak

    Valóság: Egyes, ritka esetekben már újszülötteken is megfigyeltek pattanásokat, de akadnak olyanok is, akiknek az elsõ pattanásai csak felnõttkorban tûnnek fel. A legtöbben viszont kinövik a pattanásosságot, de a nõk esetében nem ritka, hogy ez a folyamat a menopauzáig is elhúzódik.

    3. tévhit: Az akné gyógyítható

    Valóság: Egyelõre nem gyógyítható – viszont már most is kiválóan kezelhetõ.

    4. tévhit: A nem megfelelõ higiénia okozza a pattanásokat

    Valóság: Az aknét nem a kosz vagy a zsírosodás okozza. Ezért a legrosszabb stratégia az, ha a pattanásos bõrt túltisztítod, azaz kiszárítod.

    5. tévhit: A napozás javíthat a pattanásos bõrön

    Valóság: Sajnos nincs arra bizonyíték, hogy a nap jótékonyan hat a pattanásos bõrre. A napsugárzás bõrkárosító hatásai viszont jól ismertek. Ráadásul a pattanás elleni szerek jó része érzékenyebbé teszi a bõrt az UV sugarakkal szemben, így kockázatos hosszabb ideig a napon tartózkodni.

    6. tévhit: Békén kell hagyni a pattanásokat

    Valóság: Sok értelme nincs ennek a vélekedésnek. Senki sem szeret bõrhibákkal mutatkozni, és ma már számos szer létezik, amellyel az aknés bõr kitûnõen kezelhetõ.

    7. tévhit: A pattanást a stressz okozza

    Valóság: A stressz nem okoz pattanást, de a pattanásosság kiválthat stresszt.

    8. tévhit: Semmit nem tehetünk a hegesedés ellen

    Valóság: Sokak problémája a hegesedés, amit az egykori pattanások hagynak maguk után. Ma már azonban nem kell feltétlenül heges bõrrel élni. Egyrészt, a modern pattanások ellen használatos szerekkel a megelõzés hatékonyabb és jobb, mint valaha, másrészt a már meglévõ hegekre is több megoldást ismer a bõrgyógyászat.

    9. tévhit: Az akné egy fertõzés

    Valóság: A pattanás olyan bõrrendellenesség, amelyet több tényezõ okoz, elsõsorban hormonális és genetikai okokra vezethetõ vissza.

    10. tévhit: Az akné csupán szépséghiba

    Valóság: Nem csupán szépséghiba, hiszen állapotától függõen befolyásolhatja a hangulatot is, a társas érintkezési hajlandóságot, és súlyos esetben akár depresszív reakciókat is kiválthat.

    11. tévhit: Nyugodtan abba lehet hagyni a kezelést, ha eltûnt a pattanás

    Valóság: Önállóan nem szabad abbahagyni a gyógykezelést, csak ha arról a bõrgyógyásszal is konzultáltál. A túl korán abbahagyott kezelés után a tünetek ismét jelentkezhetnek, mintha mi sem történt volna.

    12. tévhit: Az aknét a szex és az önkielégítés okozza

    Valóság: Ez a pattanásokkal összefüggõ legrégebbi tévhit. Igaz, a tesztoszteron nemi hormonnak nagy szerepe van az akné kialakulásában, de annak, hogy valaki aktív szexuális életet él-e, vagy sem, semmi köze a pattanások felbukkanásához.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Utolsó elõtti hely - Csak a csehek boldogtalanabban nálunk!

    A magyarok boldogságérzete elmarad az európai átlagtól, sõt, csak a csehek boldogságérzete alacsonyabb a magyarokénál. A legboldogabbak a finnek, a dánok, a norvégok és a svájciak - állapította meg a Nielsen piackutató vállalat.

    A boldogságérzet európai átlagos mutatója 6,2. Az élen álló finnek indexe 7,3, míg a cseheké csak 5,4, a magyaroké és a portugáloké pedig egyaránt 5,6 volt - derül ki a világ 51 országában, összesen 28.150, köztük 500 magyar internetezõ megkérdezésével készült online felmérésbõl.

  • Gyõzelmi koszorú a koszorúér sebészetének

    A koszorúér szûkületek kezelésére, évtizedekkel ezelõtt bevezetett áthidaló mûtétek eredményeinek összesítõ adatai bizonyítják, hogy jól sikerült beavatkozás után a súlyos koszorúérbetegek fele ugyanolyan eséllyel folytathatta életét, mint hasonló korú, nem szívbeteg társaik. Dán szívgyógyászok szívmelengetõ tanulmányát az Európai Szívgyógyászok Társaságának folyóirata közölte.

    Az iparilag fejlett országokban már fél évszázada a legtöbb ember szív- és érrendszeri betegségek következtében hal meg.

  • Rendelésre készítenek emberi csontokat?

    Már folynak a klinikai vizsgálatok japán kórházakban, amelyek a méretre készült csontokat tesztelik. Ezek pontosan illeszkednek a páciens koponyájába és késõbb valódi csonttal helyettesíthetõk.

    Amennyiben a vizsgálat sikeres lesz, a japán módszer teret nyit az orvosoknak, hogy akár már órákkal a baleset után új csontokat hozzanak létre, amennyiben a páciens adatait elektronikusan tárolták. Az orvosok a sérült csontokat általában valódi csont átültetésével vagy kerámia pótlással helyettesítik.

  • A hentesárú fogyasztása rákot okozhat

    Patkánykísérletek alapján összefüggést mutatott ki a hentesárú - felvágottak, sonkák - fogyasztása és a bélrák kialakulása között egy francia kutatócsoport, amelynek tanulmányát a francia mezõgazdasági kutatóintézet (INRA) tette közzé.

    Korábbi vizsgálatok alapján is feltételezték, hogy a húsféleségek, különösen a vörös húsok fogyasztása elõsegíti a bélrák kifejlõdését, de ezt eddig nem támasztották alá megfelelõ bizonyítékok.

  • Kilencven évvel a spanyolnátha után is véd az ellenanyag

    Az eddig feljegyzett legpusztítóbb, 1918-as influenza világjárvány túlélõinek antitestjei még mindig védelmet nyújtanak a halálos vírus ellen - közölték amerikai kutatók a Nature címû tudományos folyóiratban.

    A spanyolnáthának is nevezett influenza világjárvány 32 túlélõje ma 91 illetve 101 éves kor között van. Immunrendszerüket virológus és immunológus szakértõk vizsgálták. Úgy vélik, eredményeik segítenek legyõzni a világjárványt kiváltó vírustörzseket, melyek gyorsabban terjednek el, mintsem vakcina készülhetne az általuk okozott fertõzés megelõzésére.

  • Barna zsírszövet, amelytõl fogyhatunk

    Fogyhatunk a zsírtól, állítja amerikai kutatók egy csoportja. Szerintük alapvetõen rossz az elképzelés, ami szerint a zsírszövet a hõszigetelést és némi extra energiát leszámítva nem elõnyös a szervezetben. Azt ugyanis kevesen tudják, hogy a zsírszövetnek két típusa van: a fehér és a barna.

    A diétázók a fehér zsírtól rettegnek, kevesen tudnak azonban az anyag barna változatáról. A barna zsír tele van mitkondriumokkal, a test energiagyártó sejtjeivel és elégeti a szervezet kalóriáit csak azért, hogy hõt tudjon generálni.

  • Gyakoribb a mellékhatás azoknál, akik tartanak gyógyszerüktõl

    Nagyobb valószínûséggel jelentkeztek mellékhatások azoknál a pácienseknél, akik elõre aggódtak gyógyszerezésük miatt - állapította meg egy ízületi gyulladással élõ emberek közremûködésével készült német tanulmány. A marburgi egyetem kutatói úgy vélik, megállapításaik más betegségekkel élõ páciensekre is érvényesek lehetnek. Az Arthritis Care and Research címû szaklapban közölt tanulmányban hangsúlyozzák a szakértõk, hogy bár a legtöbb mellékhatás nem életveszélyes vagy súlyos kárt okozó, mégis riasztó és aggasztó lehet, ezért arra ösztönözheti a pácienseket, hogy hagyjanak fel elõírt gyógyszerük szedésével.

  • A napon való kellemes kikapcsolódás veszélyes is lehet

    A napon való kellemes kikapcsolódás veszélyes is lehetItt a nyár, gyermekeink az egész napos iskolapadban való görnyedés után végre kiszabadulnak, s a legjobb esetben a nyarat a szabadban játékkal, kirándulással, strandolással töltik. Dr Péntek Éva, a Karitáció Alapítvány szakértője a napozás lehetséges mellékhatásai kapcsán elővigyázatosságra és óvintézkedésre buzdít. Néhány ötlet és segítség a napsütésben töltött felhőtlen órákhoz, hogy ne árnyékolják be őket a leégés okozta kellemetlenségek: a napsugarak kétféle ultraviola sugarat tartalmaznak, amelyek elérik a bőrt: UVA- és UVB sugarakat. Az UVB sugárzás a bőr (az epidermisz) felső rétegeit égeti, ami leégést okoz.

  • Ezért indítsuk a reggelt egy pohár citromos vízzel

    Ezért indítsuk a reggelt egy pohár citromos vízzelMielőtt bármit csinálna, igyon reggel egy pohár citromos vizet. A citrom több okból is kamrád állandó lakója kellene, hogy legyen, hiszen azon kívül, hogy sok benne a C-vitamin, remekül tisztítja az elsavasodott, mérgekkel teli szervezetet (lúgosít!), a májat, serkenti az emésztést...A legjobb hatás eléréséért reggel fogyaszd langyos vagy meleg vízben kb. fél citrom levét elkeverve, aztán a nap folyamán, amikor csak jól esik. A víz és citrom keveréke igencsak energizáló ital, számos jótékony hatása van a szervezetre nézve.

  • Felügyelet mellett hasznos lehet a heroin a leszokásban

    Hasznosabb lehet a leszokásban a metadonnál a heroin - erre utal, hogy olyan függõk, akik felügyelet mellett heroint kaptak segítségül, jobb eredményeket értek el, mint azok, akiket metadonnal kezeltek.Brit szakemberek 127 részvevõvel végezték kutatásukat, az alanyok korábban sikertelenül próbáltak megszabadulni kábítószer-függõségüktõl - derült ki a frissen közölt tanulmányból.

    A kutatók injekció útján beadott heroinnal vagy metadonnal kezelték a függõket.

  • Ha a fõverõér körül több a zsír, gyakoribb az érszûkület

    A szívbõl kiinduló fõverõér, az aorta körül felszaporodott zsírszövet kimutatása esetén javasolt az alsó végtag verõereinek vizsgálata is, mert nagy valószínûséggel ott már szintén elkezdõdött az érszûkület folyamata - állapították meg amerikai kutatók. Caroline S. Fox és munkatársai azzal az igen modern módszerrel tanulmányozták az ereket, amelyet a kutatócsoport tavaly dolgozott ki. A computeres tomográfia, a CT eljárás igen drága technika, de oly módon láttatja a test belsõ szerkezetét, ahogy az semmiféle korábbi módszerrel nem volt lehetséges.

  • Életfogytig tanulni, de nem mindegy, hogy hogyan!

    A hosszú élet során szerzett ismeretek meggyorsítják a tanulás és a megértés folyamatát. E ténnyel magyarázzák amerikai és kanadai pszichológus-kutatók, hogy vizsgálataik szerint - a közvélekedéssel ellentétben - idõs korúak a fiataloknál gyorsabban és célszerûbben oldhatnak meg számos feladatot. A megállapítás azonban természetesen csak azokra vonatkozik, akik mentesek a leginkább az idõseket sújtó agyi elváltozásoktól.

    Általános vélekedés, hogy a fiatalok könnyebben és gyorsabban tanulnak, mint az életük delénél tartók vagy azon már túl is lépõk.

  • Az alvás közbeni beszéd az alvászavar egy fajtája

    Az alvás közbeni beszéd az alvászavar egy fajtájaAz alvás közbeni beszéd nem más, mint a paraszomnia (alvászavar) egy fajtája. Az esetek többségében az álmában beszélő nem veszélyes, bár előfordulhat, hogy a hallgató durvának és vulgárisnak találja. Az álmukban beszélők 30 másodpercnél nem beszélnek tovább, de egy éjszaka alatt több beszéd-periódusuk is lehet. Az éjszakai beszéd állhat csak dünnyögésből, egyszerű hangokból, vagy akár hosszabb, összefüggő mondatokból is. Az álmában beszélő általában csak magában, magának beszél, ám néha akár hosszabb társalgást is folytathat másokkal.

  • Bizonyos ételek segítenek csökkenteni a stresszt

    Bizonyos ételek segítenek csökkenteni a stressztStresszes időszakaiban hajlamos az ember gyorsételeken, és futtában bekapott magas kalóriatartalmú nassokon tengődni, pedig pont ilyenkor lenne szüksége szervezetünknek egy kis plusztámogatásra. A megfelelő ételekkel nemcsak az életünkben pillanatnyilag jelentkező feszültséggel birkózunk meg könnyebben, de a stressz hosszútávú hatásait is minimalizálhatjuk, hogy később, nyugodtabb időkben ne a "romokat kelljen takarítanunk". Stresszoldó ételek: a banán, a spenót és brokkoli, a csonthéjas magvak, a hal, a citrusfélék és a magnézium tartalmú étrend-kiegészítők.