A virtuális mentõsök megmérhetik a páciensek pulzusát, sebeket kötözhetnek rajtuk és különbözõ gyógyszereket adhatnak be nekik. Emellett használhatják a mentõautókban megtalálható legfontosabb felszereléseket, mint például a szívmonitort és az oxigénmaszkokat.
Adó 1% felajánlással a Bohócdoktorokért! Adóbevalláskor 1%-hoz az adószám: 18472273-1-06
Dr. Ahmed Younis, a program egyik vezetõ tanára szerint a módszer érdekessé teszi a diákok számára a tanulási folyamatot, emellett biztonságos környezetben teszi lehetõvé számukra az újonnan szerzett ismereteik gyakorlását.
„A legfontosabb tényezõ, hogy a gyakorlás közben még hibázhatnak, késõbb, a való életben erre már nem lesz lehetõségük” – magyarázta az oktató. „Ha pedig hibáznak, a késõbbiekben sokkal jobban igyekeznek, hogy ne kövessék el még egyszer ugyanazt a ballépést.”
Dr. Younis szerint a virtuális világban gyakorló diákok 90 százaléka úgy nyilatkozott utólag, a Second Life segítette a tanulási folyamatot és a való életben fellépõ eseteknél már sokkal rutinosabban tudnak ennek köszönhetõen cselekedni, mint korábban.
„Bár nem olyan, mint az éles bevetés, de ez az eddigi legjobb helyettesítõ módszer” – nyilatkozta a BBC-nek James Lafferty másodéves hallgató. „Bármit teszünk, annak következményei vannak, ha például beadunk egy gyógyszert és nem a megfelelõ anyagot választjuk, valami rossz fog történni. Nagyon jó tanulási módszer ez, jóval hatékonyabb, mintha jegyzeteket olvasgatnánk.”
Az oktatóprogram öt eset kezelését teszi lehetõvé, köztük egy metróállomáson bekövetkezõ incidenst, ahol a páciensnek feltehetõen szívrohama van.
„A mentõtiszt-hallgatókat sokszor helyezik ki különbözõ helyszínekre, amely az ország bármely pontján lehet, ezért csak ritkán tudnak személyesen találkozni társaikkal és oktatóikkal” – magyarázta Emily Conradi, a St. George’s e-projektjeinek vezetõje. „A Second Life segítségével azonban a hallgatók együttmûködési készsége is fejlõdik, s közösen dönthetik el, hogy egy adott szituációban mit tegyenek.”
Az online módszerrel a közeljövõben további területek – például fizikoterápia, vagy szülészet – hallgatói számára is elérhetõvé tennék a virtuális világ nyújtotta gyakorlási lehetõségeket.