A kétszáz magyarországi médiaorgánum által létrehozott alapítvány célja, hogy olyan közérdekû, társadalmi célú reklámokat szervezzenek és helyezzenek el a médiában, amelyek érzékelhetõ és mérhetõ változást érnek el a magyar társadalomban, s megváltoztatják a közgondolkodást - mondta korábban Geszti Péter, az unió ötletgazdája.
Adó 1% felajánlással a Bohócdoktorokért! Adóbevalláskor 1%-hoz az adószám: 18472273-1-06
A kiválasztás után az unió civil szervezetek bevonásával pontosan megfogalmazza a témát, hiszen az egészségmegõrzés nagyon tág fogalom: valaki a sportot vagy az egészséges táplálkozást, más a szûréseket tartja fontosnak - mondta Hargitai Lilla, hozzátéve: számos javaslat érkezett ezen kívül a közlekedésbiztonság, illetve -morál, a család funkciójának visszaállítása és a környezetvédelem - ezen belül a kerékpárutak építése - kapcsán. De olyan ötlet is érkezett, amely a bírói döntések szubjektivitásra hívta volna fel a figyelmet. A Médiaunió ezzel a kampánnyal azt szeretné elérni, hogy az emberek rádöbbenjenek arra, maguk is tehetnek valamit az egészségük megõrzéséért.
A Magyarországon eddig példátlan összefogásnak köszönhetõen 2009-ben mintegy hatmilliárd forint értékû társadalmi célú kampány foglalkozik ezzel a témával - egyrészt közérdekû közleményekben és különbözõ hirdetési felületeken, másrészt a médiumok kiemelten foglalkoznak majd az egészségmegõrzéssel mûsorokban, újságcikkekben. A Médiaunió semmilyen állami támogatást nem fogad el, mert független szeretne maradni a politikától - mondta az ügyvezetõ igazgató.
Az alapítvány ezután pályázatot ír ki a 2009-es kampány kreatív munkáinak elkészítésére, valamint a pr-feladatok elvégzésére, amelyek során olyan partnereket keresnek, akik a kampány szervezését társadalmi célú munkaként, térítésmentesen vállalják.