2024.04.26. - Ervin

Virtuális oktatás a mentõtiszt képzésben

Brit egyetemek a Second Life virtuális világát használják, hogy a mentõtisztnek tanuló diákokat részletesebb képzésben részesítsék. A BBC értesülései szerint a digitális oktatás a londoni St. George’s kórház, a University of London és a Kingston University együttmûködésében kezdõdött.

A virtuális mentõsök megmérhetik a páciensek pulzusát, sebeket kötözhetnek rajtuk és különbözõ gyógyszereket adhatnak be nekik. Emellett használhatják a mentõautókban megtalálható legfontosabb felszereléseket, mint például a szívmonitort és az oxigénmaszkokat.
bohócdoktor szja 1% felajánlás

Adó 1% felajánlással a Bohócdoktorokért!

Adóbevalláskor 1%-hoz az adószám: 18472273-1-06

A különbözõ helyszíneken fellelt esetek helyszíni kezelése után a diákoknak el kell dönteniük, hogyan emeljék be a betegeket a mentõautókba, majd egy GPS-készülék segítségével el kell navigálniuk a legközelebbi kórházba, ahol jelentést kell leadniuk az esetrõl. A riportokat a rendszer e-mailben eljuttatja az oktatóknak, akik értékelhetik a hallgatók teljesítményét.

Dr. Ahmed Younis, a program egyik vezetõ tanára szerint a módszer érdekessé teszi a diákok számára a tanulási folyamatot, emellett biztonságos környezetben teszi lehetõvé számukra az újonnan szerzett ismereteik gyakorlását.

„A legfontosabb tényezõ, hogy a gyakorlás közben még hibázhatnak, késõbb, a való életben erre már nem lesz lehetõségük” – magyarázta az oktató. „Ha pedig hibáznak, a késõbbiekben sokkal jobban igyekeznek, hogy ne kövessék el még egyszer ugyanazt a ballépést.”

Dr. Younis szerint a virtuális világban gyakorló diákok 90 százaléka úgy nyilatkozott utólag, a Second Life segítette a tanulási folyamatot és a való életben fellépõ eseteknél már sokkal rutinosabban tudnak ennek köszönhetõen cselekedni, mint korábban.

„Bár nem olyan, mint az éles bevetés, de ez az eddigi legjobb helyettesítõ módszer” – nyilatkozta a BBC-nek James Lafferty másodéves hallgató. „Bármit teszünk, annak következményei vannak, ha például beadunk egy gyógyszert és nem a megfelelõ anyagot választjuk, valami rossz fog történni. Nagyon jó tanulási módszer ez, jóval hatékonyabb, mintha jegyzeteket olvasgatnánk.”

Az oktatóprogram öt eset kezelését teszi lehetõvé, köztük egy metróállomáson bekövetkezõ incidenst, ahol a páciensnek feltehetõen szívrohama van.

„A mentõtiszt-hallgatókat sokszor helyezik ki különbözõ helyszínekre, amely az ország bármely pontján lehet, ezért csak ritkán tudnak személyesen találkozni társaikkal és oktatóikkal” – magyarázta Emily Conradi, a St. George’s e-projektjeinek vezetõje. „A Second Life segítségével azonban a hallgatók együttmûködési készsége is fejlõdik, s közösen dönthetik el, hogy egy adott szituációban mit tegyenek.”

Az online módszerrel a közeljövõben további területek – például fizikoterápia, vagy szülészet – hallgatói számára is elérhetõvé tennék a virtuális világ nyújtotta gyakorlási lehetõségeket.