A tudósok Kalifornia állam 1989-ben útjára indított programját tanulmányozták, mely a serdülõk helyett a felnõttekre fókuszált, hogy az ifjúságra példaképein keresztül hasson. A San Francisco-i Kalifornia Egyetem kutatója és munkatársai arra szerettek volna rávilágítani, milyen gazdasági hatásai vannak egy ilyen nagyszabású kampánynak.
Adó 1% felajánlással a Bohócdoktorokért! Adóbevalláskor 1%-hoz az adószám: 18472273-1-06
A kutatók szerint ezek a gazdasági mutatók jelentõsek, mivel azt bizonyítják, hogy a dohányzásellenes programok ténylegesen csökkentik az egészségügyi kiadásokat, így a hasonló kezdeményezéseknek óriási jelentõsége van.
A WHO 2008-as jelentése szerint más országban nem vezettek be ilyen programokat és hozzátették, hogy a dohánytermékek eladásából befolyó adó a dohányzásellenõrzõ intézkedésekre fordított pénz csaknem ötszázszorosa.