2021.10.17. - Hedvig

A túl sok alvás ugyanolyan kóros, mint a túl kevés pihenés

A túl sok alvás ugyanolyan kóros, mint a túl kevés pihenés
A túl sok alvás ugyanolyan kóros, mint a túl kevés pihenésEgy kutatás szerint a túl sok alvás éppúgy krónikus problémák - köztük cukorbetegség, koszorúér-betegség, elhízás vagy szorongás - kialakulásához vezethet a 45 éven felüliek körében, mint a túl kevés pihenés. A kutatók napi tízórányi vagy annál több alvást ítéltek túl soknak, hatórányit vagy annál kevesebbet pedig túl kevésnek. Az egészségtelen alvási időtartam és a krónikus betegségek közötti összefüggés részben megmagyarázzák a mentális problémák és az elhízás. A krónikus betegségben szenvedőknek ellenőriztetniük kell a mentális egészségüket és a testsúlyukat is az alvás minősége mellett.
bohócdoktor szja 1% felajánlás

Adó 1% felajánlással a Bohócdoktorokért!

Adóbevalláskor 1%-hoz az adószám: 18472273-1-06

A kutatáshoz több mint 54 ezer egyén adatait vették górcső alá, akik mindannyian 45 évesek vagy annál idősebbek voltak, és az Amerikai Egyesült Államok 14 tagállamában éltek.

Kiderült, hogy a résztvevők 31 százaléka túl keveset alszik, tehát 24 óránként 6 órát vagy annál kevesebbet. Több mint 65 százalék volt az "optimális alvók" aránya, akik 6-9 órát pihennek, és 4 százalék a "túlalvóké", akik átlagosan 10 órát vagy annál is többet szundítanak. Az alvásmennyiség és az egészségi állapot közötti összefüggés elemzésekor a szakértők kimutatták, hogy az optimális alvókkal összehasonlítva magasabb a koszorúér-betegek, a cukorbetegek, az agyvérzések átesettek, az elhízottak és a mentális problémákkal küszködők aránya a túl keveset vagy túl sokat alvóknál.

Dr. M. Safwan Badr, az Amerikai Alvástudományi Akadémia elnöke ennek kapcsán kijelentette, hogy a hosszabb alvás nem feltétlenül jelent minőségibb pihenést. Úgy véli, hogy az embereknek tisztában kellene lenniük a megfelelő pihenés fontosságával, ami a táplálkozás és a mozgás mellett elengedhetetlen része az egészséges életmódnak.