rss
adó 1 százalék gyermekvédelem támogatása adóbevalláskor
  • Tévhitek a reggelivel kapcsolatban

  • Tévhitek a reggelivel kapcsolatbanA reggeli étkezést sajnos rendszeresen elhanyagoljuk. Reggelente - jobb esetben - csupán valami gyors harapnivaló után nézünk egy pohár tea vagy kávé mellé, hogy a kínzó éhségérzetet egy ideig megszüntessük. Akik pedig fogyókúráznak, még inkább igyekeznek kerülni a reggelit, az első étkezés időpontját minél későbbre szeretnék tolni. Ezzel azonban nem érik el a céljukat. Reggelizni mindenki számára ajánlott, és kellene is. Nem árt tehát néhány tévhitet eloszlatni a reggelizés körül.

    Nem érzem magam éhesnek reggel, ezért nincs is szükségem rá, hogy reggelizzek – tévhit

    Éjszaka az emésztés és a bélmozgás lelassul, nem történik tápanyagfelszívás sem a gyomorból, sem a belekből. A kora reggeli órákban, ébredést követően kell egy kis idő (van, akinél pár perc is elegendő, és van, akinél 1-2 óra is eltelhet, amíg éhséget érez), mire az emésztés is beindul, ez nem mindenkinél működik egyformán. Ez az oka annak, hogy eltérő időben kívánjuk meg az ételt reggel. Ennek ellenére a szervezet előbb-utóbb megérzi a táplálék hiányát, és jeleket küld számunkra, hogy nézzünk némi harapnivaló után, ha nem szeretnénk korgó hangokat hallani a hasunk irányából. A reggeli energiabevitel hiányából adódóan kisebb lesz a teljesítőképességünk, nem tudunk megfelelően koncentrálni, esetleg émelygés is kerülgethet minket. Tehát ha kora reggel nem is vagyunk még éhesek, akkor is ajánlott pár falatot enni, hogy jól induljon a nap.

    Fogyókúrázom, és a reggeliről könnyen le tudok mondani, így kevesebbet fog mutatni a mérleg – tévhit

    Kutatások bizonyítják, hogy ha fogyókúra idején kihagyjuk a reggeli étkezést, akkor korábban fogunk ebédelni, és az intenzívebb éhségérzet miatt nagyobb mennyiségű ételt fogyasztunk el, mint ha reggeliztünk volna (ez egyfajta kompenzálás). A nagyobb mennyiségű étellel pedig természetesen nagyobb az energiabevitel is, ami fogyókúra esetén nem célravezető. Ha tehát a diétázás során nem hagyjuk ki a könnyű reggelit, akkor ebédre kevesebbel is beérjük, és a fogyáshoz szükséges energiamennyiség egyenletesen eloszlatva nem fog testtömeg-növekedést okozni.

    Hiába reggelizek, utána hamar éhes leszek – módosítsunk a reggelinek szánt ételeken

    Nem mindegy, mit reggelizünk. Az egészséges ételek reggel összetett szénhidrátban gazdagok, mint a teljes kiőrlésű lisztből készült kenyér, vagy pékáruk, amelyekből szendvicseket készíthetünk. Zabpehelyből például igazán tápanyagban gazdag ételt varázsolhatunk, ha tejjel, joghurttal vagy túróval elkeverjük. A zabpelyhes reggelit fahéjjal, kakaóporral, magvak és gyümölcsök hozzáadásával gazdagíthatjuk, ízletesebbé tehetjük. A szendvicsből ne maradjon ki a sovány felvágott, a zöldség, a saláta. A hagyományos lisztből készült fehér kenyér, kifli, zsömle, édes és sós pékáruk, cukros tea elfogyasztása után hamarabb érezhetjük magunkat éhesnek, ennek a vércukorszint emelkedése, majd hirtelen leesése az oka. Az összetett szénhidrátoknak köszönhetően - mivel azok emésztése több időt igényel - kivédhető a vércukorszint ingadozása, hiszen fokozatos és egyenletes lesz az emelkedés, majd a csökkenés.


    Csak azért reggelizek, hogy elmúljon az éhségem - tévhit

    Kutatások bizonyítják, hogy a rostokban és alacsony glikémiás indexű ételekben gazdag reggeli nem csupán arra szolgál, hogy ne legyünk tovább éhesek, hanem arra is, hogy energikusabban induljon a nap. Bizonyított, hogy a reggelizés fokozza a koncentráló- és emlékezőképességet, javítja a szellemi frissességet, ennek eredményeképpen pedig csökken a reakcióidő (ami például a reggeli csúcsforgalomban is fontos lehet), egyszóval mind a tanulásban, mind a munkahelyen aktívabban kezdhetjük a napot.



    Forrás: www.webbeteg.hu


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Terjed a Pilátus-szindróma

    A kézmosás fontosságát igazolja, hogy néhány óra alatt 500-1000 baktérium is megtelepedhet az ember kezén, ujjain.

    Néhány kanadai gyermekintézményben például elég volt akkurátusabban kezet mosatni a gyerekekkel, hogy 14 százalékkal csökkenjen a nátha és a torokfájás közöttük. A kézmosás jelentõségét hangsúlyozta a minap a London School of Hygiene is, amelynek kimutatása szerint minden negyedik angol a szükségesnél ritkábban mos kezet.

  • A prosztatarák megállapítására jelenleg használt biomarker félrevezetõ eredményt adhat

    Felesleges, agresszív kezeléshez vezethet, ha az alacsony kockázatúnak ítélt prosztatarákos eseteknél nem végeznek biopsziát - közölték amerikai kutatók.

    A prosztatarák diagnosztizálásakor egy fehérje, a prosztata specifikus antigén (PSA) vérszintjét használják jelenleg jelzõszámnak. Ha ez az érték 4 nanogramm alatt van milliliterenként, akkor a jelenlegi gyakorlat szerint alacsony kockázatúnak számít a tumor, az Egyesült Álalmokban nem végeznek ilyenkor biopsziát.

  • Minden perc késés szívizomsejtek halálát jelenti

    Infarktus gyanúja esetén a beteg sorsa perceken múlhat. A szívinfarktus eredményes gyógyítása kezelési lánc kialakításával biztosítható.

    Ennek elsõ láncszeme a betegen és környezetén múlik: ha valaki szokatlan, nagyon kellemetlen érzést, fájdalmat tapasztal a mellkasában, vagy bárhol deréktól fölfelé több mint 15 percen át, szívinfarktusa lehet, és amíg ezt megfelelõ vizsgálatokkal ezt nem sikerült kizárni, addig az orvosok infarktusként kezelik.

  • Napi két óra napsütés felezi a rákkockácatot

    Róma - Mindössze napi kétórányi napozás felére csökkenti bizonyos daganatos betegségek kialakulásának kockázatát a napsütés hatására keletkezõ D-vitamin révén - állítják olasz kutatóorvosok.

    "Nyáron használjuk ki a napfény áldásait, mivel a szabadban eltöltött két óra felére csökkenti a prosztata-, emlõ- és vastagbélrák kialakulásának kockázatát" - szögezte le Patrizio Mulas, az olasz kórházi bõrgyógyászok szövetségének elnöke.

  • Egészségesebbek-e a jobb módú fiatalok? - Felmérés a tinédzserek életmódjáról

    Budapest - A szegénység és az egészségi állapot között már gyerekkortól szoros összefüggés van, olykor pozitív, olykor negatív értelemben: a napi gyümölcsfogyasztás hiánya, az édes üdítõitalok gyakoribb vásárlása, a fogmosás elhanyagolása, a sportolási lehetõségek csekély igénybevétele negatív hatású, ugyanakkor a jómódú fiatalok körében magasabb az alkohol- és marihuánafogyasztás, valamint korábban kezdik a szexet - állapította meg egy nemzetközi felmérés, amelynek eredményeirõl tartottak sajtótájékoztatót szerdán az ÁNTSZ-ben.

  • A torokfájás oka lehet a gyermekkori reflux is

    Gyermekeknél a reflux abban különbözik a felnõttekétõl, hogy nem tapasztalnak tipikus gyomorégési tüneteket illetve mellkasi fájdalmat. Ezek helyett általában torokfájás és gégegyulladás a leggyakoribb reflux panasz a gyermekeknél. Mindez a gyomorsavnak a torok hátsó részén kiváltott irritációjából fakad. A GERD további gyakori tünetei gyerekeknél az ismételt hányás, köhögés és egyéb légúti problémák, mint például a zihálás. A gyerekek gyakran panaszkodnak rekedtségre. A gyermeknek nyelési nehézségei lehetnek, egyrészt a reflux okozta nyelõcsõ görcs miatt, másrészt a krónikus reflux okozta nyelõcsõ szûkület miatt.

  • Zöldségek, gyümölcsök, melyek felvehetik a harcot a narancsbőr ellen

    Zöldségek, gyümölcsök, melyek felvehetik a harcot a narancsbőr ellenA narancsbőr a legtöbbször genetika kérdése, de megfelelő mennyiségű testmozgással és helyes táplálkozással csökkenthetjük megjelenésüket. Az ananász fogyasztása mindenképpen ajánlott, ha egészségesen szeretnél élni, mivel nagyon magas a kálium és C-vitamin tartalma. Másfelől a gyümölcsben levő anyagok segítik növelni a vérkeringést, aminek hatására a szervezetben felhalmozódott káros anyagok könnyebben kiürülnek. A víz szintén segíti a méreganyagok távozását a szervezetből.

  • Kódolt feledékenység?!

    Ha nincs esze, legyen notesze – szól az örök érvényû szólás. De mi van akkor, ha már a noteszt is elfelejtjük megnézni? A feledékenység sajnos senkit sem kerül el, de egy bizonyos határig teljesen normális kísérõje életünknek. A sokat emlegetett stressz nemcsak fizikai, lelki betegségeket okozhat, hanem memóriazavart is. Sokszor nehéz helytállni a családban, átlátni a gyerekek napirendjét, a sajátunkról nem is beszélve. Elfelejtünk egy-egy határidõs munkát, megbeszélést, és elõfordul, hogy kimarad az oviba, iskolába induló kicsi hátizsákjából a kedvenc plüssállat, rosszabb esetben az uzsonna.

  • Hasznos tippek a visszerek ellen

    Hasznos tippek a visszerek ellenA visszerek kialakulása nagy mértékben függ öröklött tényezőktől, így amennyiben a családban már korábban előfordult visszeres megbetegedés, fordítsunk külön gondot a megelőzésre is. A visszeres panaszok tekintetében évről-évre növekedést figyelhetünk meg. A fiatalabb korban észlelt, még könnyen kezelhető, visszafordítható kezdeti tünetek megfelelő terápia hiányában később súlyosabb formában jelentkeznek az idősebb korosztály körében. A visszerek kialakulását az öröklött hajlamon kívül nagy mértékben növeli az ülő- és állómunka (tartós egy helyben történő állás, vagy ülés), a túlsúly és a terhesség.

  • Barátok között ragadós a túlsúly?

    London - Tudat alatt befolyásolja az embert, hogy mekkora a súlya a közvetlen környezetében élõknek - így valaki a kövér barátai miatt is elhízhat.

    Egy nemzetközi tudóscsoport jutott erre a megállapításra, s 27 ezer európai vizsgálata nyomán nyert eredményeiket egy cambridge-i konferencián tették közzé.

    A szakértõk azonban arra figyelmeztettek, hogy az elhízás okai azért ennél sokkal összetettebbek.

  • Hét génvariáns növeli a lepra kockázatát

    Az ókortól ismert a lepra, amelytõl négyezer éve retteg az emberiség, holott elõfordulhat, hogy mégsem olyan fertõzõ a kór - kínai és szingapúri genetikusok hét olyan génvariánst találtak, amelyek növelik a betegség kialakulásának kockázatát.

    A lepra vagy Hansen-kór idült, fertõzõ betegség. A megbetegedést a tébécé kórokozójához hasonlatos Mycobacterium leprae és a Mycobacterium lepromatosis okozza. Évente 250 ezer új esetet diagnosztizálnak világszerte, a betegek fele indiai. A kór a feltételezések szerint cseppfertõzéssel terjed.

  • A túl sok vitaminbevitel káros is lehet egészségünkre

    A túl sok vitaminbevitel káros is lehet egészségünkreA szakértők szerint a vitamintabletták nagy dózisban károsak lehetnek az egészségre. Egy publikált állatkísérlet kimutatta, hogy a nagy dózisú C- és E-vitaminnal táplált pockok esetében akár negyedével csökkent a várható élettartam. Az emberi szervezet nem termel vagy tárol C-vitamint, az utánpótlást zöldségekből és gyümölcsökből nyeri ki. A sejtek egészségének megőrzéséhez 40 mg-ra van szükségünk naponta. Az E-vitamin a sejtek struktúrájának fenntartását segíti elő, nagy mennyiségben megtalálható diófélékben, az olajos magvakban és a gabonafélékben.

  • A stressz hatására cukorbetegség alakulhat ki

    Mára már bizonyított tény, hogy stressz hatására idõ elõtt megjelenhet a cukorbetegség. Ez nyilván nem azt jelenti, hogy minden stresszel élõ ember elõbb-utóbb diabéteszes lesz, csupán azt, hogy ha megvan a genetikai hajlam és esetleg más kockázati tényezõk is jelen vannak az életünkben, a stressz felgyorsíthatja a folyamatot. A cukorbetegség alattomos kór, amely sokszor csak akkor okoz tüneteket, amikor már a szövõdmények is kialakultak. Különösen azoknak érdemes figyelni a cukorbetegség elsõ, kezdeti tüneteire, akik a veszélyeztetettek közé tartoznak ebbõl a szempontból.

  • Az aszpirin csökkenti a vastag- és végbélrák kialakulásának esélyét?

    Az aszpirin és más nem szteroid gyulladásgátlók (NSAID) hosszan tartó szedése csökkenti a vastag- és végbélrák kialakulásának esélyét - fedezték fel a Massachusetts Általános Kórház kutatói.

    Az aszpirin kedvezõ hatásait vizsgálva felfedezték, hogy a gyógyszer a vastag- és végbélrákok kialakulásának esélyét csökkenteni tudja. Abban az esetben, ha erre szeretnénk használni az aszpirint, az általánosan szedett mennyiségnél nagyobb szükséges, ami a mellékhatások gyakoriságának és súlyosságának növekedésével járna.