rss
bohócdoktor vizit szja 1%

  • Így őrizhetjük meg bőrünk üdeségét

  • Így őrizhetjük meg bőrünk üdeségétA különböző fiatalító kozmetikai beavatkozások és arcápolók mellett azonban gyakran elfelejtkezünk arról, hogy már egy kis odafigyeléssel is sokat tehetnénk azért, hogy bőrünk üdeségét megőrizzük. Ehhez nélkülözhetetlen a megfelelő mennyiségű és minőségű folyadék fogyasztás. Egy nap folyamán a lélegzettel, izzadás során és a vizelettel is jelentős mennyiségű –2-3 liter- folyadékot veszítünk. Különösen nyári melegben, ha a vízvesztés nagy, de az utánpótlás elmarad, a vér és a többi szövet víztartalma csökken.

    A nagyfokú vízvesztés komoly egészségi problémákat okozhat, de a folyadékpótlás elmulasztását akkor is megérzi szervezetünk, ha súlyosabb tünetek nem jelentkeznek.

    A felnőttek többsége a napot egy csésze kávéval indítja. A koffein nem csak élénkít, de az anyagcsere fokozása által vízhajtó tulajdonsággal is rendelkezik. A rendszeresen kávézók számára tehát még lényegesebb, hogy sok folyadékot fogyasszanak. A cukrozott üdítők sem jelentenek jó megoldást, hiszen valójában csak tovább fokozzák a szomjúságérzetet. A legjobb választást természetesen az ásványvíz jelenti, mely nem csak kiváltó szomjoltó, de a benne található összetevők segítségével az ásványi anyagok pótlásáról is gondoskodhatunk. Ha reggel mégsem ezzel szeretnénk indítani a napot, jó választás lehet egy pohár frissen facsart gyümölcslé, vagy antioxidánsokban gazdag zöldtea elfogyasztása.


    Napközben fogyasszunk ásványvizet, az ebédet pedig egy tányér levessel kezdjük. Két étkezés közt magas nedvességtartalmú gyümölcsök fogyasztásával is pótolhatjuk az elvesztett nedvességet. A nyári időszakban bőségesen válogathatunk, ízlésünknek megfelelően gyümölcssalátát, vagy turmixot is készíthetünk. A nedvesség pótlására elsősorban magas víztartalmú gyümölcsöket és zöldségeket válasszunk. Ez okból fogyasszunk rendszeresen epret, sárga-és görögdinnyét, almát, áfonyát. A zöldségek közül különösen magas víztartalmú a saláta, a sárgarépa és a spenót.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A csicsóka nagyon egészséges, számos pozitív hatással bír

    A csicsóka nagyon egészséges, számos pozitív hatással bírA csicsóka elsősorban igen egészséges növény, másodsorban rendkívül finom, harmadsorban olcsó, végül pedig igen sokoldalúan használható a konyhában. Megvan tehát minden tulajdonsága ahhoz, hogy a konyhák sztárja legyen – egyelőre mégsem az. A csicsókának számos pozitív élettani hatása van, ezekből csak néhány álljon itt kedvcsinálónak. A burgonya rosttartalmáénak sokszorosával rendelkezik, ennek köszönhetően jótékonyan megakadályozza a szénhidrátok és más, hizlaló tápanyagok felszívódását.

  • Színes rovarok mutatják az utat a gyógynövények felé

    A feltûnõ színû rovarok egyértelmûen jelzik a gyógynövények jelenlétét - fedezte fel a panamai Smithsonian Tropical Research Institute kutatócsapata.

    Már régóta gyanítják a tudósok, hogy a gyógynövényeket rovarok segítségével is fel lehet kutatni, de most elõször sikerült ezt be is bizonyítani. Ezek a színpompás rovarok a kutatók elmondása szerint épp azért esznek a gyógynövényekbõl, mert azok hatóanyagával védik magukat a ragadozók elõl - olvasható a Die Welt címû német lap honlapján.

  • Mit tehetünk a striák ellen?!

    Mit tehetünk a striák ellen?!Csak a legszerencsésebb hölgyek ússzák meg a kamaszéveket vagy a várandósság időszakát striák nélkül: ezek a csíkok bizony nagyon sokunk életét megkeserítik. A csíkok a legtöbbször a hason, a combon vagy a felkaron jelennek meg, de időnként a hát alsó részén vagy a mellen is kialakulhatnak. Általában akkor jelennek meg, ha a bőrnek hirtelen kell kitágulnia, például gyors hízás vagy növekedés miatt (ezért fordul elő a stria olyan gyakran kismamákon, különösen azokon, akik a várandósságuk ideje alatt nagyon sokat vagy nagyon hirtelen híznak).

  • Szemünk gyógyítói nem képesek csodatételre

    Úgy vigyázz rá, akár a szemed fényére!- hangzik a figyelmeztetés, ha értékes dolog megõrzését várjuk el a megszólítottól. Megfogadjuk-e az intelmet akkor is, amikor éppen látószervünk megóvásáról van szó? A kérdés aktualitását nem csak a vele összefüggõ két jeles októberi nap - a Látás Világnapja (október 11.) és A fehér bot napja (október 15.) - adta, hanem az is, hogy a nemzetközi Vision program keretében ez idõ tájt összegzik a szakemberek azokat a legújabb tudományos eredményeket, melyek szemünk épségének, látásunk megõrzésének érdekében születtek.

  • Nem mindegy, milyen napvédő krémet használunk

    Nem mindegy, milyen napvédő krémet használunkA hőmérséklet globális emelkedésével évente évről-évre fokozódik a bőrrák kockázata is. A megfelelő napvédelemmel, napvédő szerek használatával elkerülhető a napégés és az UV-sugárzás káros következményei. De melyik termék a legjobb? A napvédő szerek hosszabb napon való tartózkodást tesznek lehetővé a bőr leégése nélkül. A manapság használatos napvédő termékeknek magas elvárásoknak kell megfelelniük. A napvédő szerek legfontosabb adatai a következők: Fényvédő faktorszám, UV-A védelem, vízoldhatatlanság.

  • A méz nemcsak belsőleg, de külsőleg is igen hasznos

    A méz nemcsak belsőleg, de külsőleg is igen hasznosKöztudott, hogy a méz fertőtlenítő, gyulladáscsökkentő, antimikrobális hatással rendelkezik, ráadásul tele van antioxidánsokkal és a szervezetünknek fontos mikrotápanyagokkal. Bőrünk és hajunk is meghálálja, ha néha "megkínáljuk" ezzel a remek tápanyaggal. Bármilyen bőrproblémával küzdjünk is, a méz nemcsak megszépíthet, de a gyógyulást is elősegítheti: az antioxidánsok jótékonyan hatnak a ráncokra, a feszességét vesztett bőrre; az antibakteriális hatóanyagok segítenek a pattanások elleni küzdelemben,

  • Házi praktikák fogfájás ellen

    Házi praktikák fogfájás ellenHa valakinek fáj a foga, előbb vagy utóbb mindenképp fogorvoshoz kell fordulnia, mert csak szakember segíthet a probléma megoldásában. De amíg nem szánja rá magát, vagy nincs lehetősége orvoshoz menni, adunk néhány tanácsot, melyek segítségével enyhítheti a fájdalmat. A házilag alkalmazható szerek és módszerek csak az enyhe, éppen fellépő fájdalom csillapításában hatékonyak, ami akkor jelentkezik, ha hideget, meleget evett vagy ivott. Ilyenkor belenyilall a fogába, vagy lüktető, hasogató érzést tapasztal.

  • A csontok vészjelzése

    Biológiai terápia és lágylézer

    A csont és ízületek évtizedének nyilvánította az Egészségügyi Világszervezet - a WHO - a 2000-2010 közötti idõszakot, október 10-ét pedig az ízületi betegek világnapjának. Az életminõséget, elsõsorban a mozgáskészséget csökkentõ kór mindenütt, így Magyarországon is népbetegség. Gyógyítása a korszerû eszközökkel és módszerekkel már sokkal eredményesebb, mint akár néhány évtizeddel ezelõtt.

  • A jó koleszterin az agynak is jó

    A koleszterin magasabb szintje nemcsak a szívet óvja, de védi az agyat is az Alzheimer-kór ellen is - közölték amerikai kutatók.Megállapították, hogy a 65 év feletti emberek körében azoknál, akiknek a legmagasabb volt a HDL-szintje, 60 százalékkal kisebb valószínûséggel alakult ki Alzheimer-kór a követés négy éve alatt, mint a legalacsonyabb HDL-szinttel élõk között. Christiane Reitz, a New York-i Columbia Egyetem munkatársa és kutatócsoportja 1130 ember bevonásával folytatta le a tanulmányt. A 65 év feletti önkénteseknek a követés kezdetén nem voltak memóriazavaraik.

  • Alvászavart, fáradtságot és koncentrációs problémákat okozhat az óraátállítás

    A téli-nyári idõátállítás miatt a szervezet belsõ órája kieshet a ritmusból, ami koncentrációs és alvási zavarokhoz, illetve fáradtsághoz vezethet - de nem mindenkinél.

    Horst-Werner Korf, a Frankfurti Egyetem professzora szerint az emberek az órák átállítását az alvás és ébrenlét egyéni ciklusának - kronotípusuknak - megfelelõen különbözõképpen élik meg. Kifejtette, hogy az idõátállítás elõidézheti a koncentrációképesség zavarait, reggelente pedig fokozott álmosságot okozhat.

  • D-vitamin hiány okozza az idõskori depressziót?

    Az alacsony D-vitamin szint depresszióhoz és más pszichiátriai betegségekhez vezethet idõskorban, közölték holland kutatók egy mostanában megjelent tanulmányban.

    "A D-vitamin hiányt okozó tényezõk, mint a csökkent kimozdulási hajlandóságot kísérõ kevesebb napfényben eltöltött idõ, változó lakhatási szokások, a csökkent vitamin bevitel is lehet a depresszió következménye, azonban az is lehetséges, hogy az alacsony D-vitamin szint okoz depressziót." - áll a tanulmányban.

  • Összekapcsozott szívbillentyû

    A szívnek betegségek következtében rosszul záró vagy nyíló billentyûit szükség esetén mûtéttel évtizedek óta tudják kezelni, cserélni, de egy új technika az egyik billentyû hibáját a mellkas fölnyitása nélkül is jelentõsen javíthatja. Az új eljárásról az Amerikai Szívgyógyász Kollégium idei kongresszusán számoltak be. A vér áramlását a testen belül a szív ritmusos mûködése biztosítja, de a szíven belül a vér mozgását négy szívbillentyû teszi lehetõvé. Különbözõ, gyulladásos betegségek következtében fõleg a bal szívkamra és szívpitvar között lévõ, kéthegyû billentyû mûködése károsodik és ez már gyermekkorban okozhat súlyos zavarokat.

  • Csontjainkban rejtõzik a cukorbetegség?

    Csontjaink nem csupán testünk vázát képezik, fontos szerepük van az anyagcserében is. A szakértõk szerint ennek a fölismerésnek a jövõben a cukorbetegség kezelésének új gyógyszereit is köszönhetjük.

    Gerard Karsenty és munkatársai évek óta foglalkoznak a csontszövet és az anyagcsere viszonyok összefüggéseivel. Új vizsgálataik eredményei azt jelzik, hogy csontjaink nem egyszerûen azt a vázat jelentik, mellyel állni tudunk, hanem a vércukor szabályozás fontos részei.

  • Sok gyümölcs-és zöldségfogyasztással csökkenthetõ a mellrák visszatérése?

    Mintegy harmadával csökkentette a mellrák visszatérésének valószínûségét, ha a gyógyult páciens az ajánlott zöldség- és gyümölcsmennyiségnél jóval többet iktatott étrendjébe - közölték amerikai kutatók a Journal of Clinical Oncology címû amerikai szaklapban.

    A jótékony hatás csak azoknál érvényesült a vizsgálat során, akiknél nem jelentkeztek hõhullámok rákterápiájukat követõen, ami a szakértõk szerint azt jelzi, hogy a zöldségek és gyümölcsök fogyasztása az ösztrogén hormonra hat.