rss
  • Az immunrendszer megerősítése

  • Az immunrendszer megerősítéseAz őszi és téli hónapok beköszöntével egyre többen fáznak meg, lesznek betegek, vagy rosszabb esetben az influenza miatt esnek ágynak. Mindez betudható az időjárás megváltozásának – a lehűlésnek, esőknek, nyirkossá vált levegőnek –, amely hozzájárul a kórokozók számának növekedéséhez. Rövidebbek lesznek a nappalok, s ez hatással van közérzetünkre. Kevesebb időt töltünk a szabadban, télre pedig már a nyáron bevitt vitaminforrások is kezdenek teljesen kiürülni. Vannak azonban olyan emberek, akik kevésbé fogékonyak a betegségekre.

    Az erős immunrendszert nem lehetetlen elérni, csak egy kis odafigyelés kell az egészségünkre, és ezzel erősíthetjük belső ellenállórendszerünket, illetve megelőzhetjük és enyhíthetünk az influenza tünetein. Bár a gyenge immunrendszerűek, betegek, gyerekek és idősek veszélyeztetettebbek, az erős immunrendszer sem jelent biztos védelmet az influenza ellen. A védőoltás a szezonális influenza elleni védekezés jelenleg ismert leghatékonyabb eszköze.

    Az immunerősítés egyik alapköve a helyes táplálkozás. A bélrendszerünkben dől el, hogy a szervezetünk mennyi vitamint, ásványi anyagot képes majd hasznosítani. A bélflóra nemcsak a táplálékok lebontásában vesz rész, hanem képes a nem kívánatos baktériumokkal, gombákkal és vírusokkal szemben megvédeni, illetve számunkra nélkülözhetetlen vitaminokat is termel. A bélflóra megóvása érdekében együnk naponta élőflórás joghurtot és rostban gazdag zöldséget, gyümölcsöt (cékla, retek, brokkoli, alma, déli gyümölcsök. A növényekben lévő A- , B-, C-, és E-vitaminok és más antioxidánsok sokkal jobban fokozzák a szervezet ellenállóképességét, mint a vitaminkomplexumok tartalma. Időszakonként ajánlatos valamilyen tisztítókúrát tartani, ha hosszú ideig szeretnénk egészségesünket megőrizni.

    Legjobbak a léböjt-kúrák és a különféle zöldségekben, gyümölcsökben gazdag diéták betartása, akár heti egy alkalommal is.

    A rendszeres mozgás is sokat segít:

    Merjünk minél több időt tölteni a friss levegőn, mozogjunk (séta, kocogás, biciklizés) a szabadban, ügyelve a megfelelő, réteges öltözködésre. A zene stimuláló és relaxáló hatása is érvényesül a tánc és a torna testmozgások esetén, melyekkel az állóképességünket is növeljük. Emellett fontos az egész test lazítása, mellyel a stressz ellen küzdhetünk. Érdemes rendszeresen szaunába járni, ami nagyon hatékony salaktalanító, immunerősítő és értorna. Manapság egyre közkedveltebb az infraszauna, amely a salaktalanító hatás mellett feltankolja szervezetünket éltető fénnyel, mellyel oldja az emberi szervezetben felhalmozódott feszültséget. Az infravörös sugarak összetétele azonos a napsugáréval, azonban nem tartalmaz károsító UV fényt.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Szívinfarktus után gyakori a depresszió

    A szívbetegeket fontos lenne rutinszerûen szûrni depresszióra is, mert emiatt nagyobb a valószínûsége egy további szívinfarktusnak - áll az Amerikai Szívtársaság hétfõn kibocsátott irányelveiben.

    A társaság szakemberei szerint a szívinfarktust gyakran követi depresszió, a depressziós pácienseknek pedig nagyobb a kockázata a további szívproblémákra. Eddig nem szûrték depresszióra rutinszerûen az infarktuson átesett betegeket, ezért a szakemberek úgy vélik, az új irányelvek gyakorlati bevezetése életeket menthet meg.

  • Minden, amit a magnéziumról tudni kell

    Minden, amit a magnéziumról tudni kellA magnézium nélkülözhetetlen ásványi anyag a szervezet számára, ugyanis több mint 300 enzim működéséhez szükséges, melyek - többek között - sejt energiatermelő folyamatait katalizálják. A magnézium az idegrendszer sejtjeinek működésén túl a csontok és fogak felépítésében is részt vesz a kalcium mellett. A sejtek hártyájának áteresztőképességét is szabályozza, hatására az érfalak rugalmassága nő, a szívizom összehúzódó képessége javul, és csökken a ritmuszavarhoz vezető állapot kialakulásának valószínűsége, vagyis javítja a szív munkájának hatásfokát.

  • Sok gabona fogyasztásával megelõzhetõ a hólyagrák kialakulása?

    Az Amerikai Rákkutató Szövetség lapjának legújabb számában megjelent tanulmány szerint a gabona-és diófélékben, valamint a húsokban megtalálható szelén segíthet megelõzni a hólyagrákot.

    A Dartmouth Orvosi Kar kutatói 767, hólyagrákkal frissen diagnosztizált beteg szelénszintjét hasonlították össze 1 108 egészséges emberével. Az eredmények fordított összefüggést mutattak a szelén szintje és a hólyagrák között a nõk, néhány dohányos és a p53-pozitív hólyagrákosok esetében.

  • Sok gyümölcs-és zöldségfogyasztással csökkenthetõ a mellrák visszatérése?

    Mintegy harmadával csökkentette a mellrák visszatérésének valószínûségét, ha a gyógyult páciens az ajánlott zöldség- és gyümölcsmennyiségnél jóval többet iktatott étrendjébe - közölték amerikai kutatók a Journal of Clinical Oncology címû amerikai szaklapban.

    A jótékony hatás csak azoknál érvényesült a vizsgálat során, akiknél nem jelentkeztek hõhullámok rákterápiájukat követõen, ami a szakértõk szerint azt jelzi, hogy a zöldségek és gyümölcsök fogyasztása az ösztrogén hormonra hat.

  • Ózondús levegõ: nehéz túlélni

    Budapest - Az ózondús levegõ csöppet sem tiszta és egészséges, ellenkezõleg: az ózon éppen a szennyezett atmoszférában keletkezik és súlyos méreg. A világszerte mind fenyegetõbb gondról részletes tájékoztatót közölt az Eurohealth szakfolyóirat.

    "Az érintetlen természet, a kristálytiszta víz és az ózondús levegõ kikapcsolódásuk záloga" - olvasható egy valóban csodaszép táj ismertetõjében, de tudnunk kell, hogy az ózondús légtér nem a hegyvidék áldásos és egészséges tulajdonsága, hanem erõsen mérgezõ környezet.

  • Egészséges lenyelni és megrágni a dinnyemagot!

    Egészséges lenyelni és megrágni a dinnyemagot!Van, akit egyszerűen bosszantanak az apró, fekete magok, nem szívesen harapnak rájuk, mások megszokásból filézik ki a görögdinnyét, ám vannak, akik attól tartanak, hogy esetleg emésztőrendszeri problémát okozhat a magok lenyelése. Most eláruljuk az igazságot erről! Nem, nem fog dinnye nőni a hasadba tőle, erre mérget vehetsz! Ahány ház, annyiféle dinnye evési módszer. Vannak, akik kenyérrel, vannak akik magában. Egyesek késsel, mások kanállal, megint mások szeletet harapva imádják.

  • A D-vitamin hiány bõrszíntõl függõen veszélyes

    A fehér amerikaiak D-vitamin-hiány esetén sokkal gyakrabban szenvednek halálos agyi katasztrófát, mint az afroamerikaiak - állapította meg egy tanulmány. A VITAL elnevezésû vizsgálatban Erin Michos vezetésével azt elemezték, hogy milyen mértékben és miként befolyásolható a rosszindulatú daganatok, a koszorúér-betegség és az agyi katasztrófa gyakorisága D-vitamin vagy omega-3 telítetlen zsírsavak adásával. A vizsgálatnak az is része volt, hogy a D-vitamin hiánya jelent-e valamiféle hátrányt az elõbbi betegségek szempontjából.

  • Nem mindegy milyen módon pótoljuk a C-vitamint

    Nem mindegy milyen módon pótoljuk a C-vitamintA C-vitamin előnyeiről már sokat hallottunk. Arról kevesebbet, hogy a különböző felszívódási akadályok miatt milyen jelentős mennyiség ürül ki hasznosulás nélkül a szervezetből. A C-vitamin nélkülözhetetlen hatóanyag. Számos jótékony hatása közül ugyanis az egyik legfontosabb, hogy immunrendszerünk működését támogatja, hozzájárulva ezzel a civilizációs betegségek (pl. daganatok, szív- és érrendszeri problémák, allergia), a megfázás és különböző megbetegedések, valamint a stressz elleni védelemhez. Nem véletlen, hogy Dr. Linus Pauling és Dr. Szent-Györgyi Albert Nobel-díjas orvosok szerint is a C-vitaminnak minden háztartásban alapélelmiszerként jelen kellene lennie a mindennapok során. Pusztán táplálékkal ugyanis a kellő mennyiséget nem tudjuk bejuttatni.

  • A rendszeres testmozgás és a kalciumban gazdag étrend csökkenti a metabolikus szindróma kialakulását

    A rendszeres testmozgás és a kalciumban gazdag étrend több szempontból is rendkívül egészséges, például csökkenti az esélyét a metabolikus szindróma kialakulásának.

    Az elhízás, a cukorbetegség, a magas vérnyomás és egyéb szív- és érrendszeri megbetegedések gyakran együtt járnak, közös elnevezéssel metabolikus szindrómával illetjük õket. Az Illinois-ban végzett 5000 felnõtt vizsgálatával járó tanulmány megállapította, hogy a metabolikus szindróma ritkábban fordul elõ azok között, akik rendszeres testmozgást végeznek és kalciumban gazdag étrendet tartanak.

  • Egy-két pohár ital segít a nõi karcsúság megõrzésében

    Könnyebben tartják meg egészséges testsúlyukat azok a nõk, akik naponta egy-két pohár vörösbort, sört vagy röviditalt elfogyasztanak, mint azok, akik egyáltalán nem isznak alkoholt. A bostoni Brigham and Women's Hospital munkatársai több mint 19 ezer normál testsúlyú, 39 évesnél idõsebb amerikai nõt kérdeztek ki italozási szokásaikról, majd 13 éven át figyelemmel követték õket. Az Archives of Internal Medicine címû szakfolyóiratban megjelent tanulmány szerint 7346 nõ, a megkérdezettek 38 százaléka vallotta, hogy egy csepp alkoholt sem iszik.

  • Színes rovarok mutatják az utat a gyógynövények felé

    A feltûnõ színû rovarok egyértelmûen jelzik a gyógynövények jelenlétét - fedezte fel a panamai Smithsonian Tropical Research Institute kutatócsapata.

    Már régóta gyanítják a tudósok, hogy a gyógynövényeket rovarok segítségével is fel lehet kutatni, de most elõször sikerült ezt be is bizonyítani. Ezek a színpompás rovarok a kutatók elmondása szerint épp azért esznek a gyógynövényekbõl, mert azok hatóanyagával védik magukat a ragadozók elõl - olvasható a Die Welt címû német lap honlapján.

  • A fogamzásgátló szerek jótékony hatásai

    A folyamatosan szedett fogamzásgátló tabletták hatékonyabbnak bizonyulnak a standard 28 napos születésszabályozó szereknél a petefészek mûködés gátlásában a kutatások szerint. A folyamatosan szedett tabletták emellett javítják a magatartászavarokat és a fájdalmat.

    A fogamzásgátlók folyamatos szedése hatékony lehet számos betegség kezelésében, ahol a petefészek folyamatos gátlása szükséges, például a pattanások, a hirsutizmus, a premenstruális szindróma, az endometriosis és a policisztás ovárium szindróma.

  • H1N1: Mit ne tegyél?

    Hasznos tippek a vírus kapcsán

    A H1N1 vírus már nem számít akkora rémhírnek, mint amilyennek tavasszal tûntették fel. Jóllehet, voltak és vannak halálos áldozatai, és sokan kerültek kórházba szerte a világon, a rögzített esetek nagy része azonban nem volt súlyos.

    A rossz hír azonban az, hogy a sertésinfluenza nem „távozik”. Ezért cikkünkben néhány tanácsot gyûjtöttünk össze azzal kapcsolatban, hogy mit ne tégy az új influenza megelõzése érdekében.

  • Agytumort okozhatnak a rovarírtószerek?

    A rovarirtószerekkel gyakran érintkezõ mezõgazdasági dolgozók és azok, akik vegyszerrel kezelik szobanövényeiket, nagyobb eséllyel alakulhat ki agytumor - állítja az eddigi legnagyobb tanulmány az Occupational and Environmental Medicine online számában.

    Az eredmények alapján a rovarirtókkal folyamatos kapcsolatban levõ mezõgazdasági dolgozóknál a tumor kockázata enyhén növekszik, azonban, akik fokozottan érintkeznek ilyen vegyszerekkel, a kockázat több mint kétszeresére emelkedett.