rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Az immunrendszer megerősítése

  • Az immunrendszer megerősítéseAz őszi és téli hónapok beköszöntével egyre többen fáznak meg, lesznek betegek, vagy rosszabb esetben az influenza miatt esnek ágynak. Mindez betudható az időjárás megváltozásának – a lehűlésnek, esőknek, nyirkossá vált levegőnek –, amely hozzájárul a kórokozók számának növekedéséhez. Rövidebbek lesznek a nappalok, s ez hatással van közérzetünkre. Kevesebb időt töltünk a szabadban, télre pedig már a nyáron bevitt vitaminforrások is kezdenek teljesen kiürülni. Vannak azonban olyan emberek, akik kevésbé fogékonyak a betegségekre.

    Az erős immunrendszert nem lehetetlen elérni, csak egy kis odafigyelés kell az egészségünkre, és ezzel erősíthetjük belső ellenállórendszerünket, illetve megelőzhetjük és enyhíthetünk az influenza tünetein. Bár a gyenge immunrendszerűek, betegek, gyerekek és idősek veszélyeztetettebbek, az erős immunrendszer sem jelent biztos védelmet az influenza ellen. A védőoltás a szezonális influenza elleni védekezés jelenleg ismert leghatékonyabb eszköze.

    Az immunerősítés egyik alapköve a helyes táplálkozás. A bélrendszerünkben dől el, hogy a szervezetünk mennyi vitamint, ásványi anyagot képes majd hasznosítani. A bélflóra nemcsak a táplálékok lebontásában vesz rész, hanem képes a nem kívánatos baktériumokkal, gombákkal és vírusokkal szemben megvédeni, illetve számunkra nélkülözhetetlen vitaminokat is termel. A bélflóra megóvása érdekében együnk naponta élőflórás joghurtot és rostban gazdag zöldséget, gyümölcsöt (cékla, retek, brokkoli, alma, déli gyümölcsök. A növényekben lévő A- , B-, C-, és E-vitaminok és más antioxidánsok sokkal jobban fokozzák a szervezet ellenállóképességét, mint a vitaminkomplexumok tartalma. Időszakonként ajánlatos valamilyen tisztítókúrát tartani, ha hosszú ideig szeretnénk egészségesünket megőrizni.

    Legjobbak a léböjt-kúrák és a különféle zöldségekben, gyümölcsökben gazdag diéták betartása, akár heti egy alkalommal is.

    A rendszeres mozgás is sokat segít:

    Merjünk minél több időt tölteni a friss levegőn, mozogjunk (séta, kocogás, biciklizés) a szabadban, ügyelve a megfelelő, réteges öltözködésre. A zene stimuláló és relaxáló hatása is érvényesül a tánc és a torna testmozgások esetén, melyekkel az állóképességünket is növeljük. Emellett fontos az egész test lazítása, mellyel a stressz ellen küzdhetünk. Érdemes rendszeresen szaunába járni, ami nagyon hatékony salaktalanító, immunerősítő és értorna. Manapság egyre közkedveltebb az infraszauna, amely a salaktalanító hatás mellett feltankolja szervezetünket éltető fénnyel, mellyel oldja az emberi szervezetben felhalmozódott feszültséget. Az infravörös sugarak összetétele azonos a napsugáréval, azonban nem tartalmaz károsító UV fényt.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Hogyan lát az agy?

    Amerikai kutatók majmok "becsapásával", fejtették meg, hogy hogyan képes az agy felismerni a tárgyakat, s ez miként vezet el a látási automatizmus kialakulásához.

    "Az egyik központi kérdés, hogy hogyan képes az agy felismerni a tárgyakat, s mint kiderült, az ember soha sem láthatja meg ugyanazt a képet kétszer" - hangsúlyozta James DiCarlo, a Massachusettsi Mûszaki Egyetem (MIT) agykutató docense.

  • A D-vitamin hozzájárul a szívinfarktus megelőzéséhez

    A D-vitamin hozzájárul a szívinfarktus megelőzéséhezA D-vitamin jót tesz a szívnek. A koszorúér-betegség akár 32 százalékkal gyakoribb azoknál, akik hiányt szenvednek belőle, illetve nagyobb eséllyel súlyosabb is. A tudósok ezzel együtt óvatosságra intenek a bőrrák kialakulásának veszélye miatt. Köztudott, hogy a túlzásba vitt napozás bőrrákot okozhat. Egy friss kutatás szerint a napfény mértékletes élvezete jó hatással van az egészségre, hiszen hozzájárulhat a szívinfarktus megelőzéséhez. A D-vitamin hiányban szenvedőknél súlyosabb formában és nagyobb eséllyel jelentkeznek szív- és érrendszeri panaszok.

  • A kávé növelheti a zöldhályog kialakulását

    A Harvard Egyetem kutatói szerint a naponta legalább három csésze kávét fogyasztó emberekben megnõhet az esetlegesen látásvesztéshez vagy vaksághoz vezetõ zöld hályog kockázata.


    A koffeines kávé fogyasztása különösen is összefüggésbe hozható a zöld hályog egyik típusa, az exfoliatív glaukóma kialakulásával, mely során apró rostok hámlanak le a szemlencsérõl, ez pedig a szemûri nyomás megnövekedéséhez vezet.

  • Tablettás sport, egyelõre egereknek

    New York, 2008. augusztus 2., szombat (MTI/AP) - Pihenve tartott egerek több energiát használtak fel, és jobb eredménnyel futottak, miután egy kísérleti szert kaptak - közölték amerikai kutatók a Cell címû szaklapban.

    Sokak vágya az erõfeszítés nélküli fogyás vagy erõsödés. A kaliforniai Salk Intézet és a Howard Hughes Orvosi Intézet kutatóinak jelentése szerint egérkísérletekben ez már megvalósult.

  • Az arzéntartalmú ivóvíz növelheti a 2. típusú cukorbetegség gyakoriságát?

    Az arzéntartalmú ivóvíz kis mennyiségben való fogyasztása is összefüggésben állhat a 2. típusú (cukorbetegség) diabétesz megnövekedett gyakoriságával.

    Világszerte több millió ember fogyaszt szervetlen forrásból származó arzént tartalmazó ivóvizet - állítják kutatók a Journal of the American Medical Association (JAMA) folyóiratban. Az Egyesült Államokban 13 millióan isznak olyan csapvizet, amelynek szervetlen arzéntartalma meghaladja az Amerikai Környezetvédelmi Hivatal által megszabott 10 mikrogramm/liter arányt.

  • Az alvás közbeni beszéd az alvászavar egy fajtája

    Az alvás közbeni beszéd az alvászavar egy fajtájaAz alvás közbeni beszéd nem más, mint a paraszomnia (alvászavar) egy fajtája. Az esetek többségében az álmában beszélő nem veszélyes, bár előfordulhat, hogy a hallgató durvának és vulgárisnak találja. Az álmukban beszélők 30 másodpercnél nem beszélnek tovább, de egy éjszaka alatt több beszéd-periódusuk is lehet. Az éjszakai beszéd állhat csak dünnyögésből, egyszerű hangokból, vagy akár hosszabb, összefüggő mondatokból is. Az álmában beszélő általában csak magában, magának beszél, ám néha akár hosszabb társalgást is folytathat másokkal.

  • A nagy lelki feszültséggel járó munka szívrohamhoz vezet

    A fokozott pszichés terhelés már fiatal nõk esetében is jelentõsen növeli a koszorúér-betegség kockázatát.

    Dán ápolónõk tíz esztendei vizsgálata egyértelmûen azt mutatta, hogy a munkahelyi stressz nemcsak a férfiak, hanem a nõk számára is fokozott rizikó faktor. A felmérés 1993-ban kezdõdött, és a megfigyelés eredményeként 12 116 ápolónõ adatait értékelték. Azok kerültek a vizsgálati csoportba, akik 1993-ban 45-64 évesek voltak, és foglalkozásuk feltételei alapján egészségesek.

  • Könnyen kideríthetõ, meddõ-e a férfi

    Új termékenységi chipet fejlesztettek ki, amely képes a hímivarsejtek mennyiségének pontos meghatározására – jelent meg a Lab on the Chip címû tudományos folyóiratban.

    Ez igen fontos lépés a férfimeddõség vizsgálatában; Hollandiában évente több mint 10 ezer pár fordul orvoshoz nemzõképtelenség miatt. A vizsgálat során az elsõ teendõ a hímivarsejtek elemzése, amelyhez a spermiumok speciális elõkészítése és különleges laboratóriumi háttér szükséges.

  • Az orvosi mûhibák aránya nem nõtt, nyilvánosságra kerülésük azonban igen

    A korábban csak szûk körben ismertté vált orvosi mûhibákról az információrobbanás révén manapság bárki értesülhet. Ezért válthatott ki világméretû felháborodást, hogy tavaly év végén egy johannesburgi kórházban - „pácienscsere” miatt - mindkét lábát amputálták egy kétéves kislánynak. Az is bejárta a világsajtót, hogy egy Rhode Island-i (Egyesült Államok) kórház mûtõibe az igazgató térfigyelõ kamerákat szereltetett, mert két év alatt öt betegnek távolították el valamilyen ép szervét.

  • A D-vitamin hiány bõrszíntõl függõen veszélyes

    A fehér amerikaiak D-vitamin-hiány esetén sokkal gyakrabban szenvednek halálos agyi katasztrófát, mint az afroamerikaiak - állapította meg egy tanulmány. A VITAL elnevezésû vizsgálatban Erin Michos vezetésével azt elemezték, hogy milyen mértékben és miként befolyásolható a rosszindulatú daganatok, a koszorúér-betegség és az agyi katasztrófa gyakorisága D-vitamin vagy omega-3 telítetlen zsírsavak adásával. A vizsgálatnak az is része volt, hogy a D-vitamin hiánya jelent-e valamiféle hátrányt az elõbbi betegségek szempontjából.

  • A túlzott gyógyszerhasználat is lehet a fejfájás oka

    A túlzott gyógyszerhasználat is lehet a fejfájás okaMinél több fájdalomcsillapítót szed valaki, a szervezete annál ellenállóbb lesz vele szemben, így erősebb változathoz kell nyúlni. A hatás elmúltával elvonási tünet jelentkezik - még több fejfájás formájában -, ami újabb dózis bevételére ösztönöz. A fájdalomcsillapító szedése növelheti a tenziós fejfájások gyakoriságát. A különböző típusú fejfájások eltérő terápiát igényelnek. Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy a tenziós változatra szedett gyógyszerek egyes típusai ronthatják a krónikus vagy migrénes állapotot.

  • Segíthet a nõknek a séta a stroke elkerülésében

    Csökkentheti egy új tanulmány szerint a nõk a stroke-kockázatát, ha tornacipõt húznak, és hosszabb tempós sétára indulnak. Azoknál a nõknél, akik tempósan gyalogolnak, 37 százalékkal volt alacsonyabb a stroke veszélye, azoknál pedig, akik legalább heti két órát sétáltak bármilyen ütemben, 30 százalékkal csökkent az agyi katasztrófa esélye. Korábbi tanulmányok már rávilágítottak arra, hogy a fizikai aktivitás segít a stroke elkerülésében, a most ismertetett kutatás azonban arra összpontosított, hogy pontosan mely mozgásfélék lehetnek a nõk legnagyobb segítségére ezen a téren.

  • Korai érelmeszesedéshez vezethet a rendszeres horkolás

    A súlyos mértékû, rendszeres horkolás a korai érelmeszesedés önálló kockázati tényezõje, amely késõbb akár stroke vagy szívroham kialakulásához is vezethet - állítják vizsgálati eredményeikre hivatkozva ausztrál kutatók.

    A szakemberek eredményei azért is figyelemre méltóak, mert ez az elsõ alkalom, hogy konkrét alvásvizsgálatokkal sikerült alátámasztani ezt az összefüggést. Milyen tényezõk hajlamosíthatnak a horkolásra? Mit tehetünk, hová fordulhatunk a betegség megelõzése, kezelése érdekében?

  • Tévhitek a pattanásokról

    Neked is a hormonok által vezérelt tinédzserévek jutnak eszedbe, ha a pattanásos bõr kerül szóba? Mennyit küszködtél, és persze mindig a lehetõ legrosszabbkor éktelenkedtek az arcodon! A barátnõd házibulija elõtt, esetleg az osztályfénykép készítésének reggelén csúfították el az arcod? Sajnos nem mindenki olyan szerencsés, hogy a kusza tízes–húszas éveinek lecsengésével a problémás bõrtõl is megválhatott. A pattanásos bõr nem kizárólag a fiatalok kiváltsága, mint ahogy az sem biztos, hogy az arcod folyamatos tisztogatásával megoldhatod bõrproblémáidat. Ideje tisztázni minden kérdést!