2021.01.21. - Ágnes

Kávéval a cukorbetegség ellen?!

Kávéval a cukorbetegség ellen?!
Kávéval a cukorbetegség ellen?!Örök kérdés és probléma, hogy mennyire káros a kávézás. A legújabb hírek szerint napi 3-4 kávé elfogyasztása 25 százalékkal csökkenti a a kettes típusú cukorbetegség kialakulásának esélyét. A kávéban található antioxidánsok okozzák ezt a jótékony hatást. Ha ilyen sok kávé túlságosan is feldobna, idegessé tenne minket, akkor sincs gond, ugyanis a koffeinmentes kávéra is igaz ez az állítás. Azonban a ló túloldalára sem szabad átesni, mert heti több, mint 28 kávé elfogyasztása megnöveli a halálozási esélyeidet.
Kávét délelőtt fél 10 és fél 12 között a legjobb inni, ugyanis ekkor van a legjobb hatással szervezetünkre, mert ilyenkor van a padlón az energizáló kortizol szintünk, és ezt a kávé képes a leghatékonyabban megemelni.

Előszeretettel fogyasztunk időnként koffeinmentes kávét, amelynek megnevezése kissé félrevezető, hiszen a teljesen koffeinmentes kávé előállítása technikailag nem kivitelezhető, mindig marad valamennyi az élénkítő hatású anyagból. Nem szabad elfelejteni, hogy egy egyszeri, 250 milligrammos koffeinadag 3-4 óráig is hatással van a vérnyomásra.


A kávé növeli a kognitív teljesítményt, a pulzusszámra és a vérnyomásra gyakorolt nyilvánvaló hatás mellett, gyomrunkra is hatással van, ám ennek semmi köze a koffeintartalomhoz. A gyomrot érő irritáció mértéke attól függ, hogy a pörkölés során a kávéfajtában mennyi sav, valamint mennyi oldott keserű- és sárgaanyag marad. A klasszikus eszpresszó gyomorkímélő, hiszen a kávébab-szemeket erősebben és tovább pörkölik, s így a savak és egyéb irritációt kiváltó anyagok nagyobb mértékben távoznak. Emellett a kávéfőzés során szabályozhatjuk, mennyi kávét használunk fel és ezzel is kímélhetjük gyomrunkat.