rss
adó 1 százalék gyermekvédelem támogatása adóbevalláskor
  • Ételek, melyek a szépségnek is jót tesznek

  • Ételek, melyek a szépségnek is jót tesznekBármennyit költünk is krémekre és egyéb ápolószerekre, nem árt, ha tudjuk, hogy bőrünk szépsége nagy mértékben függ attól is, hogyan táplálkozunk. Nem véletlen, hogy minden bőrgyógyász ismer egy-két olyan ételt, amelyet minden páciensnek javasol. Avokádó: Érdemes legalább hetente egyet megenni, mivel tele van egészséges zsírokkal, amelyek erősítik a sejteket, és segítenek, hogy bőrünk puha, sima és hidratált maradjon. Ezenkívül sok olyan antioxidáns található benne, amely védelmet nyújt különböző károsító hatások ellen, nem is beszélve a vitaminokról és ásványi anyagokról.

    Lenmag:

    A lenmagban található anyagok segítenek legyűrni az aknét és más típusú bőrgyulladásokat is, emellett akadályozzák a bőr kiszáradását, és segítséget nyújthatnak a pszoriázis, illetve azekcémakezelésében. A lenmagolaj pedig székrekedés ellen is kiváló, ami azért fontos, mert így biztosan lehetünk benne, hogy minden méreganyag távozik a szervezetünkből.


    Tofu:

    Olyan ételek, mint a miso vagy a tempeh szintén jó, ha rendszeresen az asztalunkra kerülnek, mivel a bennük található fitoösztrogének élénkítik a sejtanyagcserét, amitől a bőrfelszín fényesebb és egyenletesebb lesz.


    Csokoládé:

    Mértékkel fogyasztva a jó minőségű, magas kakaótartalmú (70 százalék fölötti) csokoládé nagyon is egészséges a bőrnek. A benne található anyagoktól jobb lesz a bőrünk állaga, kevésbé szárad ki, és a keringést is élénkítik, így a tápanyagok és az oxigén hatékonyabban tudnak eljutni a sejtekhez.


    Grapefruit:

    Magas C-vitamin tartalma miatt segíti a kollagéntermelődést, és mivel alacsony a glikémiás indexe, a vércukorszintet sem emeli meg, ami fontos, mert a magas cukorszint csökkenti a kollagén mennyiségét.


    Forrás: www.hazipatika.com


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Sportolók szívhalála: a nem megfelelõ újraélesztés is felelõs

    Washington - Az Egyesült Államokban a fiatal sportolók hirtelen szívhalála legtöbbször visszafordíthatatlannak bizonyult, de ebben sokszor szerepet játszott a nem megfelelõ újraélesztési kísérlet is. A drámai adatokat a HeartRhythm Journal legújabb száma közölte.

    Mindig döbbenetet kelt, ha egy sportesemény nézõinek szemeláttára valamelyik fiatal sportoló hirtelen összeesik és meghal. Amerikai kutatók most összegyûjtötték azokat az eseteket, melyeknek pontos körülményei ismertek voltak. Hat év alatt bekövetkezett 486 ilyen tragédia történetét dolgozták fel.

  • Kapcsolatot fedeztek fel a biológiai óra és az anyagcsere között

    Molekuláris kapcsolatot fedeztek fel a napi bioritmus, vagyis biológiai óra és az anyagcsere között. Ez az eredmény új utat nyithat a cukorbetegség, az elhízás és más kapcsolódó betegségek gyógyításában.

    A 24 órás napi bioritmus felborulása alapvetõen befolyásolja az emberi egészséget, és anyagcserezavarokhoz, álmatlansághoz, depresszióhoz, szívkoszorúér-megbetegedéshez és rákhoz vezethet. Egy nélkülözhetetlen fehérje, a CLOCK szabályozza a test napi ritmusát.

  • A napsütés hatása a bőrre

    A napsütés hatása a bőrreVégre itt a tavasz és egyre többet süt a nap. A pattanásokra jó hatással lehet a napfény, ugyanis a kórokozók számát csökkenti, a bőrt szárítja, a gyulladást is csökkenti, viszont az UV-sugárzás a bőr szarurétegének vastagságát fokozza, így a pórusok eltömődhetnek, ez mitesszerek kialakulásához vezethet. Teendő a rendszeres bőrtisztítás, bőrradírozás. Arra figyeljen oda, hogy akár külsőleg használt szer, akár tablettás kezelés formájában használ retinoidot, akkor minden esetben kiegészítő fényvédelem szükséges.

  • Mindenkinek jót tesz a rendszeres testmozgás

    A naponta ismétlõdõ testmozgás szívet védõ hatásai a kezdõdõ magasvérnyomás-betegségben szenvedõkben is érvényre jutnak. A fiatal embereken végzett vizsgálat eredményeit az Európai Szívgyógyász Társaság tudományos folyóirata közölte.

    A nagy, hirtelen fizikai erõfeszítés alaposan megemelheti a vérnyomást. Ezért a terheléses orvosi vizsgálatnál a kerékpározást vagy a szalagon történõ kocogást meg kell szakítani.

  • A mértékletes alkoholfogyasztás csökkenti a veserák kialakulását?

    Azoknak, akik mértékletesen fogyasztanak alkoholt, kisebb esélyük van a veserák kialakulására, mint az anti-alkoholistáknak - állítják Dr. Jung Eun Lee és kollégái a Harvard Egyetem, Nõi Klinika munkatársai.

    A vizsgálatok kezdetekor az egyének nem voltak rákosok. Kérdõíveket töltöttek ki az alkohol fogyasztásukról, étkezési szokásaikról, súlyukról és egyéb tényezõkrõl. A résztvevõket 7-20 évig követték, ez alatt az idõ alatt végül 1430 esetben alakult ki veserák, fõleg világos sejtes, amely a leggyakoribb veserák fajta felnõttekben.

  • Az őszi lékúra jót tesz a testnek és a léleknek is

    Az őszi lékúra jót tesz a testnek és a léleknek isAz esős, szürke őszi reggeleken különféle zöldség és gyümölcs levekkel indíthatjuk a napot, amire nagy szükség van, hiszen ilyenkor szép lassan kiürülnek a szervezet vitamin tartalékai. A gyümölcs- és zöldséglevek nem csak energiával és vitaminokkal töltenek fel minket, de tisztító hatásuk is van és a fogyásban is segítenek. Öt csodálatos gyümölcs illetve zöldség levéből készült italok megerősítik, energetizálják, optimalizálják a test működését – beleértve a testsúly csökkentést is. Ilyenek a cékla, az aszalt szilva, a piros szőlőlé, a homoktövis és a zöld búzafű levéből készült italok.

  • A gyors diéták veszélyei

    A gyors diéták veszélyeiBármely villámdiétáról is legyen szó bizonyos élelmiszertípusokat előtérbe helyeznek, míg más tápanyagcsoportokat teljesen kizárnak az étkezésből. Ám ezek az élelmiszerek alapvető tápanyagokat, vitaminokat, nyomelemeket tartalmaznak, melyek elengedhetetlenek a szervezet hatékony működéséhez. Ha a szervezet nem jut hozzá ezekhez az alapvető tápanyagokhoz, elkezdődik a lassú leépülés, aminek következményei sok esetben csak évek múlva jelentkeznek. Nézzük meg közelebbről, hogy mi is történik egy-egy villámdiéta során és után a szervezetünkkel!

  • A túl alacsony és a túl magas páratartalom sem tesz jót egészségünknek

    A túl alacsony és a túl magas páratartalom sem tesz jót egészségünknekA túl alacsony és a túl magas páratartalom nem egészséges. A légutak a száraz levegőben kiszáradnak, köhögünk, komfortérzetünk csökken. A tartósan száraz levegő nemcsak egészségünknek, hanem fabútorainknak, ruházatunknak, növényeinknek sem tesz jót. A környező levegő vízgőztartalmát a relatív páratartalom fogalmával jellemezzük. A relatív páratartalom azt fejezi ki, hogy a levegő aktuális páratartalma hány százaléka annak a vízgőztartalomnak, amelyet az adott hőmérsékletű levegő maximálisan meg tud tartani.

  • A baktériumok egymás közti harcából születhetnek új antibiotikumok

    Chicago - Három, a természetben is elõforduló baktériumölõ vegyület nyújt reményt az antibiotikumok alapjaiban új osztályának kifejlesztéséhez. A hatóanyagokat bevethetik majd a mára rezisztenssé vált tuberkulózis baktériumok ellen is, rövidítve ezzel a világszerte szaporodó gümõkóros esetek gyógyulási idejét - közölték amerikai kutatók a Cell címû tudományos szakfolyóirat pénteki, legfrissebb számában.

    "A három hatóanyag vonzó jelölt széles spektrumú antibiotikumok kifejlesztéséhez" - mondta Richard Ebright, a New Yersey-ben lévõ Rutgers Egyetem munkatársa.

  • Diétás mézeskalács: Az ünnepek alatt is figyelhetünk az egészségünkre

    Diétás mézeskalács: Az ünnepek alatt is figyelhetünk az egészségünkreA karácsonyi készülődés elengedhetetlen mozdulata a mézeskalács készítés. Ezek a kekszek nem csak finomak, de illatukkal karácsonyi hangulatot teremtenek közösen készítve együtt tölti az idejét a család, és már jó előre le lehet gyártani akár egy nagyobb adagot is, és dobozban eltehetjük az ünnepekre. Díszítésére is rengeteg variáció létezik, bárhogy is tálaljuk, mindenképpen sikert aratunk vele. A diétázók azonban legtöbbször erre az időre felfüggesztik az addig szigorúan betartott szabályokat, mondván, csak egyszer van karácsony egy évben.

  • Életfogytig tanulni, de nem mindegy, hogy hogyan!

    A hosszú élet során szerzett ismeretek meggyorsítják a tanulás és a megértés folyamatát. E ténnyel magyarázzák amerikai és kanadai pszichológus-kutatók, hogy vizsgálataik szerint - a közvélekedéssel ellentétben - idõs korúak a fiataloknál gyorsabban és célszerûbben oldhatnak meg számos feladatot. A megállapítás azonban természetesen csak azokra vonatkozik, akik mentesek a leginkább az idõseket sújtó agyi elváltozásoktól.

    Általános vélekedés, hogy a fiatalok könnyebben és gyorsabban tanulnak, mint az életük delénél tartók vagy azon már túl is lépõk.

  • Több problémára is utalhatnak a szem alatti karikák

    Több problémára is utalhatnak a szem alatti karikákLeggyakrabban csak a fáradtság, a kialvatlanság, vagy a stressz valamelyike áll a hátterében, de akár komolyabb betegség is jelentkezhet hasonló tünetekkel. A szem körüli bőr igen vékony, és érzékeny a testben zajló anyagcsere-változásokra, így elég hamar jelzi, ha nincs valami rendben. A szem körüli bőr alatt hajszálerek hálózata található, melyek igen hamar reagálnak a keringés változásaira, az oxigénhiányos állapotra. Ezekben az esetekben könnyen alakulnak ki sötétebb karikák. A szemhéjak naponta több ezer mozgást végeznek, így állandó terhelés alatt áll a bőr.

  • A túlóra árt a szívnek

    A napi tíz-tizenkét órát dolgozó alkalmazottaknak hatvan százalékkal nagyobb az esélyük arra, hogy valamilyen szívbetegséget kapnak - állapították meg szakemberek egy csaknem 25 éven át tartó kutatás eredményeképpen. A Mika Kivimäki és Marianna Virtanen finn kutatók vezetése alatt végzett Whitehall II nevû hosszú távú tanulmányban több mint hatezer vizsgált személy adataiból azt a következtetést vonták le, hogy azoknál, akik napi három-négy túlórát dolgoznak le, nagyobb arányban jelentkeznek a szívkoszorúér betegségei.

  • A visszeresség kezelése

    A visszeresség kezeléseA mozgás az ember lételeme kell, hogy legyen. Az olyan betegségeknél, amik a lábakat érintik, illetve befolyásolhatják a teljesítményt, nem mindegy, hogy mivel próbálkozunk. Hiszen a nem megfelelő sport akár káros is lehet. Visszerek esetében a fokozott terhelés, erőteljes sportolás nem tesz jót. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ilyen problémákkal ne lehetne sportolni, csupán azt, hogy tudni kell mértéket tartani. Az intenzív séta, kocogás, biciklizés nem olyan káros, sőt rendelkezik némi pozitív hatással is, de az igazán tökéletes mozgásforma az úszás.