rss
adó 1 százalék gyermekvédelem támogatása adóbevalláskor
  • A tartós stressz negatív hatásai

  • A tartós stressz negatív hatásaiA stressz nem egyszerűen nem tesz jót, hanem számos negatív hatása van az egészségre. A legveszélyesebb a tartós stressz. Normál esetben a stressz csak rövid ideig tartó állapot, és nem okoz kárt. Ha a veszély- vagy stresszhelyzet elmúlik, a szervezet stresszreakciója is elmúlik, anélkül, hogy bármilyen maradandó károsodást szenvednénk. A veszélyt az jelenti, ha a stressz tartóssá válik. Sok ember szenved krónikus stressztől. A tartós stressz tipikus kísérő tünete az az érzés, hogy életünket már nem tudjuk irányítani. A legkisebb dolog is elég ahhoz, hogy úgy érezzük, betelt a pohár.

    A tartós stressz megbénít. Aki állandó stresszben él, egyre kevésbé tud teljesíteni a munkahelyén, gyengének érzi magát, feszült és nyugtalan. Nem tud lazítani, pihenni, túlhajszolja magát. Ez a tipikus stresszspirál. A stressz újabb stresszt generál.

    A tartós stressz tünetei, velejárói:

    - Állandó tépelődés és aggodalom minden elvégzendő feladat miatt
    - Döntéshozatali nehézségek
    - Agresszivitás
    - Depresszió
    - Irracionális félelem
    - Szenvedélybetegségekre való fokozott hajlam (alkohol, drogok)


    A stressz negatív következményei:

    A szervezetünk jeleket küld, ha túl sokat követelünk magunktól.

    - Fáradtság
    - Szórakozottság és feledékenység
    - Fokozott vagy csökkent étvágy
    - A libidó csökkenése
    - Betegségek vagy más diffúz testi panaszok
    - Alvászavarok

    Betegségek, amelyek kialakulásában a stressznek is szerepe van

    Ha nem hallgatunk testünk figyelmeztető jeleire, nem pihenünk, és nem nyugszunk meg, a krónikus stressz egy egész sor betegség kialakulásához vezethet:

    - Fejfájás
    - Fülzúgás
    - Szív- és érrendszeri megbetegedések
    - Hasmenés, székrekedés
    - Allergia, bőrkiütések
    - Hányinger
    - Gyomorégés
    - Gyomorfájás
    - Gyakori puffadás
    - Gyakori vizelési inger
    - Hát- és ízületi fájdalom
    - Ajakherpesz
    - Depresszió stb.

    Néhány embernél a stresszes időszakokban a figyelmetlenség növeli a balesetek kockázatát.


    Forrás: www.webbeteg.hu


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Az ajakherpesz okai és kezelése

    Az ajakherpesz okai és kezeléseA világ egyik legelterjedtebb fertőző betegsége az ajakherpesz. A szájon jelentkező fájdalmas, viszkető hólyagocskák és a később megjelenő var, sokaknak okozott már kellemetlenséget. Az ajakherpeszt a legtöbb esetben a Herpes simplex virus I (HSV I) okozza, ritkábban tehető a HSV II felelőssé a kialakulásáért. A kórokozó terjedéséhez elég a herpeszes hólyagocskák megérintése, de bőr és nyálkahártya kontaktussal, illetve nyálcseppek útján is fertőz. Leggyakrabban az ajkakon, a szájüregben, az ínyen, a torokban jelentkezik, de előfordul az állon és a nyakon is.

  • Kamillateával a cukorbetegség ellen?!

    A walesi-japán kutatócsoport az eredmények láttán azt mondta: érdemes megfontolni, hogy a jövõben olyan kamilla alapú gyógyszereket kísérletezzen ki, amelyekkel kezelhetõ a cukorbetegség. A brit cukorbetegséget kutató csoport vezetõje szkeptikus. A kamillát õsidõk óta használják a kifáradt idegek csillapítására, emellett nyugodt alvást is biztosít. A kutatók egy most elkészült tanulmányban arra mutattak rá, hogy a kamillatea csökkenti a vércukor szintet, továbbá segít megelõzni a cukorbetegség miatt kialakuló betegségek – mint például a vakság, a vese-rendellenességek, valamint az ideg- és keringési rendellenességek – kialakulását.

  • Agyi katasztrófa után még órákig van segítség, ha...

    Heidelberg - Agyi katasztrófa után megfelelõ osztályra történõ beszállítással és korszerû gyógyszeres kezeléssel még órákon át jó esély van arra, hogy a beteg a rosszullétet túlélje és állapota rendezõdjön. A nemzetközi ECASS III. vizsgálat eredményeit a világ elsõ számú orvosi folyóirata, a New England Journal of Medicine közölte.

    Az iparilag fejlett országokban az agyi katasztrófák a halálozási statisztika harmadik helyén állnak. Magyarországon az utóbbi években átlag 18.000 ember halt meg ilyen okból minden esztendõben.

  • Teszttel állapíthatják meg a dohányosok rákkockázatát

    Olyan géncsoportot azonosítottak amerikai kutatók, amely különösen aktív a tüdõrákos pácienseknél még egészséges szöveteikben is, így megjósolható lehet e gének tesztelésével, hogy a dohányzók közül kiket fenyeget inkább a tüdõrák kialakulása.

    A Science Translational Medicine címû szakfolyóiratban szerdán közzétett tanulmány szerzõi megállapították azt is, hogy egy természetes étrendkiegészítõ visszafordította a tüdõrákot megelõzõ állapot jeleit a sejtekben.

  • Nincs jótékony hatása a folsavnak és a D-vitaminnak, sõt még káros is lehet?

    A folsav, valamint a B-vitaminok szívre gyakorolt feltételezett jótékony hatásának vizsgálatát alig három év után be kellett szüntetni, mivel amellett, hogy semmiféle pozitív eredményt nem sikerült találni, kiderült, hogy a fenti kiegészítõk akár még ártalmasak is lehetnek.

    „Az eredmények megerõsítik számos nemrégiben megjelent vizsgálat következtetéseit: a B-vitaminpótló kezelés nem csökkenti a szívbetegségek kockázatát, viszont akár még veszélyes is lehet” - mondta el Alice H. Lichtenstein, a bostoni Tufts Egyetem táplálkozástan professzora.

  • Az éjszakai légzéskimaradásoknak komoly következményei lehetnek

    Az éjszakai légzéskimaradásoknak komoly következményei lehetnek\"Az alvási apnoé megléte és súlyossága megnövekedett hirtelen szívhalál-veszéllyel jár együtt\" - jelentette ki Dr. Apoor Gami a Journal of the American College of Cardiology című szakfolyóirat internetes kiadásában. A kórkép akkor áll fenn, ha a vizsgálatok kimutatják, hogy öt alvásban töltött óra alatt öt vagy több alkalommal legalább 10 másodpercen át kimarad a légzés. Egyes szakvélemények szerint a betegség egyre terjed, részben a járványszerűen növekvő elhízás miatt. Perceken belüli szakszerű beavatkozás esetén van esély a túlélésre.

  • H1N1: Mit ne tegyél?

    Hasznos tippek a vírus kapcsán

    A H1N1 vírus már nem számít akkora rémhírnek, mint amilyennek tavasszal tûntették fel. Jóllehet, voltak és vannak halálos áldozatai, és sokan kerültek kórházba szerte a világon, a rögzített esetek nagy része azonban nem volt súlyos.

    A rossz hír azonban az, hogy a sertésinfluenza nem „távozik”. Ezért cikkünkben néhány tanácsot gyûjtöttünk össze azzal kapcsolatban, hogy mit ne tégy az új influenza megelõzése érdekében.

  • Zuhanyzás közben elkövetett hibák

    Zuhanyzás közben elkövetett hibákZuhanyozni mindenki tud - ez igaz. Viszont nem mindenki tud úgy zuhanyozni, hogy azzal az egészségére, a környezetére és a pénztárcájára is a lehető legjobb hatással legyen. Ha túl sokáig zuhanyozunk, az nem csak a bőrünket száríthatja ki, de rengeteg vizet is pazarlunk vele, ami nem csak a vízszámlánk miatt rossz, de a környezetnek sem teszünk túl jót vele. Érdemes a vízzel takarékosan bánni. A samponozás, illetve a balzsamozás az első lépés kellene, hogy legyen, amikor zuhanyozni kezdünk.

  • A szabad levegõ jótékonyan hat a gyerekek szemére

    Egy új tanulmányban ausztrál kutatók bizonyították, hogy azok a gyerekek, akik sok idõt töltenek a szabad levegõn, kevésbé szenvednek rövidlátásban.

    "A kutatás szerint a hangsúly a szabad levegõn van, teljesen mindegy, hogy kirándulni megyünk, vagy sportolunk.” – nyilatkozta Dr. Kathryn A. Rose. - „Mindkettõ megvédi a gyermekünk szemét attól, hogy túlzottan megnövekedjen, ami a fõ okozója a myopiának.” A rövidlátás az elmúlt évtizedekben népbetegség lett. A magasabban iskolázott emberek több mint 80 %-a szenved tõle.

  • Csapvízzel a fogszuvasodás ellen

    Csapvízzel a fogszuvasodás ellenAz ausztrál Adelaide-i Egyetem nemzetközi kutatócsoportja minden idők legerősebb bizonyítékát találta arra, hogy az ivóvízzel szervezetbe kerülő fluorid jótékonyan hat a felnőttek fogazatára. A témára irányuló első népességszintű kutatás eredménye alapján a fluoridos víz segít a fogszuvasodás megelőzésében, méghozzá minden felnőtt esetében, kortól függetlenül. Főleg azoknál figyelhető meg a pozitív hatás, akik életük nagy részében folyamatosan biztosították a szükséges mennyiséget. Jelen tanulmány 3800, 15 éven felüli ausztrál lakost vett górcső alá.

  • A C-vitamin a központi idegrendszer útján csökkentheti a magas vérnyomást?

    Olasz tudósok azt állítják, a C-vitamin a központi idegrendszer útján csökkentheti a magas vérnyomást.

    A vénásan adagolt C-vitamin csökkentette a szimpatikus idegrendszer aktivitását és az oxidatív stressz révén a magas vérnyomást is – mondta el a Pisai Egyetem kutatója.

    A szimpatikus idegrendszer a központi idegrendszer részeként a vegetatív funkciókat szabályozza, például a vérnyomást, így ennek túlzott aktivitása vérnyomásemelkedéshez, majd szervkárosodáshoz vezet.

  • Bemelegítéssel sportsérülések és késõbbi ízületi bántalmak is megelõzhetõk

    A sportolás elõtti bemelegítés fontosságára hívta fel a figyelmet egy brit tanulmány, amely szerint a megfelelõ felkészüléssel számos sérülés és az esetleges késõbbi ízületi bántalmak is megelõzhetõk. A szakemberek szerint az embereknek alaposan át kellene mozgatniuk magukat mielõtt bármilyen sporttevékenységbe kezdenek. Az ízületi betegségekkel kapcsolatos kutatásokat támogató Arthritis Research UK ezért azt tanácsolta a síelõknek, hogy már jó pár héttel az elsõ hó leesése elõtt kezdjék formába hozni a lábizmaikat, hogy csökkentsék a ficamok, húzódások és törések kockázatát.

  • Egyetlen gén blokkolása segíthet a gerincsérüléseken

    Egyetlen gén kikapcsolása megelõzheti annak a károsodási folyamatnak az elindulását, amely lebénítja a gerincsérült embereket - közölték szerdán amerikai kutatók.

    Egy elterjedt, generikus diabétesz elleni szer használatát ajánlják a tudósok a génkikapcsoló technikával kombinálva. Úgy vélik, hogy ezzel megelõzhetõ a gerincsérülés utáni nagyobb károsodás, sõt a megközelítést alkalmazhatnák szélütésen vagy traumás agysérülésen átesett embereknél is.

  • Egy kis odafigyeléssel elkerülhetjük a gyomorégést

    Egy kis odafigyeléssel elkerülhetjük a gyomorégéstA helyes táplálkozás segít enyhíteni az enyhe gyomorégés okozta panaszokat. A legfontosabb dolog, hogy kiegyensúlyozott táplálkozást folytasson, zsírszegény ételeket fogyasszon, egyen sok gyümölcsöt, zöldséget és magas rosttartalmú ételeket! Kerülje a nassolást! Ha a gyomor állandóan tele van, nyomást fejt ki a nyelőcsőre, amibe gyomorsav kerülhet. Három főétkezés helyett egyen naponta négy-hat alakalommal kisebb adagokban. Esténkét már csak keveset egyen és könnyű ételt.