rss
bohócdoktor vizit szja 1%

  • Kivi: nagy mennyiségű tápanyag és kevés kalória

  • Kivi: nagy mennyiségű tápanyag és kevés kalóriaA kivi gyümölcs nagy mennyiségű tápanyagot, ugyanakkor kevés kalóriát tartalmaz. A kivi lehetséges egészségügyi előnyei közé tartozik a bőrtónus és -textúra javítása, a vérnyomás csökkentése, valamint a szívbetegség és az agyérgörcs megelőzése is. A kisméretű gyümölcsben a létfontosságú tápanyagok, az E-vitamin, a réz, a K-vitamin, a kolin, a magnézium és a foszfor nagy mennyisége is fellelhető. A kiviben ráadásul több a C-vitamin, mint a legtöbb más gyümölcsben. A zöldségek és gyümölcsök fogyasztását már régóta összefüggésbe hozzák a szívbetegség, a diabétesz, a rák és más betegségek csökkent kockázatával.

    Több kutatás is kimutatta, hogy a kivihez hasonló növényi élelmiszerek az elhízás és az általános halálozás kockázatát is csökkentik.


    A kutatások szerint a kivi fogyasztása alvászavarban szenvedő felnőttek esetében javítja az elalvást, az alvás időtartamát és hatékonyságát. Rost- és káliumtartalma segíti a szív egészségét. Magas káliumtartalma ellensúlyozza a nátrium káros hatásait a szervezetünkben.

    A székrekedés megelőzésében is hasznát vesszük: számos kutatás bizonyítja, hogy a kivi enyhe hashajtó hatással rendelkezik, ezért a székrekedéstől szenvedő idős betegek étrend-kiegészítőként is fogyaszthatják.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Alvási szokások nagyban befolyásolják a szellemi leépülést

    Újabb tanulmányok igazolják, hogy az alvás mennyisége és minõsége kapcsolatban lehet a szellemi leépüléssel - számoltak be róla kutatók az amerikai Alzheimer Szövetség Vancouverben megrendezett nemzetközi konferenciáján hétfõn.
    A kialvatlanság meglátszik a külsõn, ugyanakkor az egyik ismertetett tanulmány szerint a túl kevés és a túl sok alvás is mintegy két évet öregít az agy korán is. Egy másik, a konferencián bemutatott vizsgálat eredménye pedig arra utalt, hogy a napközben tapasztalt folytonos álmosság idõsebb embereknél a szellemi leépülés elõrejelzõje lehet.

  • Elérhetetlen álom-e a pihentetõ alvás és a friss ébredés?

    Budapest - Életünk nagyjából egyharmadát, átlag 25 évet töltünk alvással, ami nélkülözhetetlen testünk-lelkünk feltöltõdéséhez. A felnõttkort elérve minden harmadik ember alvásproblémákkal küzd. Mégis, egy múlt hónapban készült felmérés szerint az álmatlanságban szenvedõk kevesebb, mint fele kér orvosi segítséget.

    Az alvás életünk nélkülözhetetlen része. Életünk nagyjából egyharmadát (75 éves átlagéletkort véve alapul 25 évet) töltünk alvással, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy másnap kipihenten, frissen folytathassuk mindennapjainkat.

  • A krónikus fáradtság okai

    A krónikus fáradtság okaiHa néhanapján kedvetlennek érezzük magunkat, nem kell egyből erre a betegségre gondolnunk, viszont ha a rosszkedv nem múlik és hónapokon át tartós fáradtság és letargia lesz úrrá rajtunk, már fontos komolyan vennünk a panaszokat. Krónikus fáradtságot több súlyos betegség is okozhat. Tartós vagy tovább tartó fáradtság oka lehet többek közt vérszegénység, pajzsmirigy betegség, vagy daganatos elváltozás is. Ha egyéb szervi eltérést a vizsgálatok nem mutatnak a kezelés a legtöbb esetben a tünetek megszüntetésére, vagy javítására irányul.

  • Fontos az anyajegyek folyamatos ellenőrzése

    Fontos az anyajegyek folyamatos ellenőrzéseIgen kevés azon embereknek a száma, akik folyamatosan eljárnak ellenőriztetni anyajegyeiket, pedig az elváltozásokat jobb minél hamarabb megnézetni egy szakemberrel. A dermatoszkóp több, mint 10 éve a bőrgyógyászok leghatékonyabb eszköze az anyajegyszűrésre, hiszen az eszköz több, mint tízszeres nagyítást biztosít, és olyan képletek válnak láthatóvá alatta, melyeket szabad szemmel nem látnánk. Anyajegyszámtól, bőrtípustól függetlenül mindenkinek évente egyszer el kell látogatnia a bőrgyógyászához.

  • Diéta és testmozgás nélkül lehet megszabadulni a fölös kilóktól

    Sokak álma válik valóra egy amerikai találmánynak köszönhetõen, amelynek segítségével diéta és testmozgás nélkül lehet megszabadulni a fölös kilóktól.

    A VBLOC-nak nevezett készülék, amely jelenleg az amerikai Élelmiszer- és Gyógyszer-engedélyezési Hivatal (FDA) által folytatott tesztelés utolsó szakaszán esik át, alapvetõen egy jelfogó - olvasható a Discovery Channel honlapján.

  • Az akupunktúra jótékonyan hat a nõk termékenységére?

    Az egyetemen az akupunktúra hatásait vizsgálták a policisztás petefészek szindrómában (PCOS) szenvedõ nõkön.

    "Hatalmas meglepetésemre sikerült újra teherbe esnem a kísérleti PCOS kezelések hatására - nyilatkozta Mrs. Killmeyer - Az akupunktúrás kezelések hatására kezdtem megint rendszeresen ovulálni, amelynek hatására ismét teherbe eshettem." A kísérlet vezetõje Lisa Pastore szülész-nõgyógyász professzor saját elmondása szerint hasonló eredményekre számított.

  • A méz nemcsak belsőleg, de külsőleg is igen hasznos

    A méz nemcsak belsőleg, de külsőleg is igen hasznosKöztudott, hogy a méz fertőtlenítő, gyulladáscsökkentő, antimikrobális hatással rendelkezik, ráadásul tele van antioxidánsokkal és a szervezetünknek fontos mikrotápanyagokkal. Bőrünk és hajunk is meghálálja, ha néha "megkínáljuk" ezzel a remek tápanyaggal. Bármilyen bőrproblémával küzdjünk is, a méz nemcsak megszépíthet, de a gyógyulást is elősegítheti: az antioxidánsok jótékonyan hatnak a ráncokra, a feszességét vesztett bőrre; az antibakteriális hatóanyagok segítenek a pattanások elleni küzdelemben,

  • A teljesítményhajtás árnyoldalai

    Éhezés és sportfüggõség

    Gyorsabban, magasabbra, erõsebben! Az olimpiai jelszavak árnyoldalán a sport miatt anorexiások és sportfüggõk állnak. Lesoványodva, hogy jobb eredményeket tudjanak elérni. Elkülönülve, hogy többet tudjanak edzeni.

    Egyre magasabbra, egyre gyorsabban, egyre erõsebben, míg a test és a lélek végleg feladja.

  • A cékla nagyon jó hatással van a szervezetünkre

    A cékla nagyon jó hatással van a szervezetünkreA cékla elég elfeledett zöldség, a legtöbben csak savanyúságként ismerik, és nem tulajdonítanak neki túl nagy jelentőséget. Azonban a cékla rendkívül egészséges, nagyon jó hatással van a szervezetünkre, és sokféleképpen elkészíthető. A céklában nagy mennyiségben találhatóak értékes vitaminok és ásványi anyagok, valamint antioxidánsok, főleg kálium, magnézium, vas, A-, C- és B6-vitamin. Nemcsak a gyökerét, de a zsenge leveleit is meg lehet enni, például salátába keverve. Lássuk, milyen jótékony hatásai lehetnek!

  • A stressz megváltoztatja a férfiak ítélõképességét

    Kutatások igazolják, hogy a legtöbb ember önmagához viszonylag hasonló párt választ magának. A stressz azonban, úgy tûnik, megfordítja a trendet: az igen feszült férfiak olyan partnereket részesítenek elõnyben, akik külsõleg egyáltalán nem hasonlítanak hozzájuk. A stresszhormonok háttérbe szorítják a gondolkodást, befolyásuk alatt inkább ösztönösen cselekszünk. Stressz esetén nagyobb a nyomás a genetikailag "jól felszerelt" utódok nemzésére, ami inkább lehetséges olyan partnerrel, aki eltérõ génállománnyal rendelkezik - írják a németországi Trieri Egyetem pszichológusai.

  • Szeretethiány - betegséghez vezethet

    Szeretethiány - betegséghez vezethetA szeretethiány ebben a rohanó világban mondhatni, hogy sokszor betegségig fajul. A szeretethiánynak szövődményei vannak. Nem csak lelki, hanem testi szövődményei. A szeretethiány lelki vonzata a magány – vagy épp fordítva, a magány hozza magával a szeretethiányt? Hol romlott el a dolog? Ott, hogy már gyerekkorban csak arra koncentrált szüleink generációja, hogy a gyerek sikeres legyen. A lehetőségek adása közben elfelejtettük, hogy a szülő akkor tesz a legtöbbet gyerekéért, ha szereti, és ha ki is mutatja azt. Nem anyagi kérdés, hiszen a szeretetet elsősorban együttléttel és nem tárgyakkal adhatjuk meg!

  • A koffein megakadályozhatja a sclerosis multiplex kialakulását

    A koffein akár meg is akadályozhatja a sclerosis multiplex (SM) kialakulását. A kisérleti eredmények tükrében, olyan gyógyszerek fejleszthetõk ki, amelyekkel autoimmun megbetegedések válhatnak gyógyíthatóvá.

    Sclerosis multiplexben a szervezet immunrendszerének T sejtjei megtámadják a myelint, amely a központi idegrendszer idegrostjait védõ zsírszöveti burok. Emiatt hegszövet alakul ki és megjelennek az SM tünetei: zsibbadás, gyengeség, izomkoordináció hiánya.

  • Minden, amit a magnéziumról tudni kell

    Minden, amit a magnéziumról tudni kellA magnézium nélkülözhetetlen ásványi anyag a szervezet számára, ugyanis több mint 300 enzim működéséhez szükséges, melyek - többek között - sejt energiatermelő folyamatait katalizálják. A magnézium az idegrendszer sejtjeinek működésén túl a csontok és fogak felépítésében is részt vesz a kalcium mellett. A sejtek hártyájának áteresztőképességét is szabályozza, hatására az érfalak rugalmassága nő, a szívizom összehúzódó képessége javul, és csökken a ritmuszavarhoz vezető állapot kialakulásának valószínűsége, vagyis javítja a szív munkájának hatásfokát.

  • Fogyasszunk sok halat, hogy megelõzzük az érelzáródást

    Egy, a napokban megjelent tanulmány szerint a japánok közt azért kevesebb a szívbetegek száma, mert egész életükben sok halat esznek.

    Az omega 3 zsírsavakat tartalmazó olajos halban gazdag táplálkozás lehet az oka annak, hogy a középkorú japánok kevesebbet küzdenek az artériák elzáródásával, mint a fehér bõrû emberek, illetve a japán származású amerikai állampolgárok. A Japánban élõ japánok vérében kétszeres az omega 3 zsírsavak mennyisége, és kevésbé szenvednek az érelmeszesedéstõl.