rss
  • Bizonyos ételek segítenek csökkenteni a stresszt

  • Bizonyos ételek segítenek csökkenteni a stressztStresszes időszakaiban hajlamos az ember gyorsételeken, és futtában bekapott magas kalóriatartalmú nassokon tengődni, pedig pont ilyenkor lenne szüksége szervezetünknek egy kis plusztámogatásra. A megfelelő ételekkel nemcsak az életünkben pillanatnyilag jelentkező feszültséggel birkózunk meg könnyebben, de a stressz hosszútávú hatásait is minimalizálhatjuk, hogy később, nyugodtabb időkben ne a "romokat kelljen takarítanunk". Stresszoldó ételek: a banán, a spenót és brokkoli, a csonthéjas magvak, a hal, a citrusfélék és a magnézium tartalmú étrend-kiegészítők.

    Banán:

    Mindannyian tudunk a banán magas káliumtartalmáról, mely nyugtatja szegény, elkínzott idegeinket. De a banán ezenkívül is kész kincsesbánya: gazdag triptofánban, ez egy aminosav, melyből a szerotonin (boldogsághormon) "készül" és melatoninban, mely hormonunk a nyugodt és mély alvásért felelős.


    Spenót és brokkoli:

    Zöld színű barátaink többet segíthetnek, mint gondolnánk. A spenóttól például nemcsak erősek leszünk, mint Popeye, hanem gazdag magnéziumtartalma révén a stressz ellen is felveszi a harcot. Ez az ásványi anyag igen fontos, mert segít idegrendszerünknek a nyugalom állapotába kerülni. Mindkét zöldség tartalmaz még B-vitaminokat, főleg folsavat, mellyel a stressz, a depresszió és az idegesség ellen küzdhetünk, hiszen nagyon fontos idegrendszerünk egészséges működéséhez.


    Csonthéjas magvak:

    Az olajos magvak kiváló stressz csökkentők. Gazdagok triptofánban, magnéziumban, E-vitaminban, B-vitaminokban és cinkben. Ezekről a vitaminokról és ásványi anyagokról pedig már tudjuk, hogy mennyire hatékonyan küzdenek a stressz negatív hatásai ellen. Az E-vitamin ráadásul a szabadgyökök pusztítása révén csökkenti a szívbetegségek kialakulásának esélyét.

    Hal:

    A halas fogások, különösen a tonhalból vagy a makrélából készültek, gazdagok omega-3 zsírsavakban, melyek megakadályozzák adrenalin szintünk túlzott emelkedését, és védik szívünket, ami fontos, hiszen a stressz egyik leggyakoribb következményei a szív-és érrendszeri megbetegedések. A halhús B6 és B12-vitamin tartalma harcol a stressz ellen, kolintartalma pedig élesíti memóriánkat.


    Citrusfélék:

    Főleg a narancs fogyasztása járhat komoly előnyökkel stresszes helyzetben, de a többi citrusfélére is igaz, hogy magas C-vitamin tartalmuk hasznos segítőtársainkká teszik őket. Mivel feszült helyzetekben immunrendszerünk is nyomás alá kerül, és könnyebben megbetegedhetünk, ezért nagyon fontos, hogy védekező rendszerünket plusz C-vitamin bevitellel támogassuk.


    +1 Magnézium tartalmú étrend-kiegészítő:

    Természetesen előfordulhatnak életünknek olyan szakaszai, amikor nincsen időnk azt számolgatni, vittünk-e be elég magnéziumot a szervezetünkbe. Ilyenkor nagyon hasznosak a magnéziumtartalmú étrend-kiegészítők. Ezek közül olyat válasszunk, melyben B6-vitamint is találunk, mely hatékonyabbá teszi a magnézium felszívódását és hasznosulását. A magnézium hiányában idegesebbek, feszültebbek leszünk, sőt akár izomgörcsök is felléphetnek, ezért stresszes élethelyzetekben mindig szedjünk magnézium tablettát.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Az immunrendszer megerősítése

    Az immunrendszer megerősítéseAz őszi és téli hónapok beköszöntével egyre többen fáznak meg, lesznek betegek, vagy rosszabb esetben az influenza miatt esnek ágynak. Mindez betudható az időjárás megváltozásának – a lehűlésnek, esőknek, nyirkossá vált levegőnek –, amely hozzájárul a kórokozók számának növekedéséhez. Rövidebbek lesznek a nappalok, s ez hatással van közérzetünkre. Kevesebb időt töltünk a szabadban, télre pedig már a nyáron bevitt vitaminforrások is kezdenek teljesen kiürülni. Vannak azonban olyan emberek, akik kevésbé fogékonyak a betegségekre.

  • Természetes anyagokkal is megelőzhető illetve kezelhető a magas vérnyomás

    Természetes anyagokkal is megelőzhető illetve kezelhető a magas vérnyomásItt van néhány életmódtanács és táplálékkiegészítő, melyek bizonyítottan segítenek a magas vérnyomás megelőzésében és kezelésében. A zöldségekben, gyümölcsökben, alacsony zsírtartalmú tejtermékekben, tengeri halban bővelkedő étrend javasolt a vérnyomás csökkentése érdekében. A magnézium, a kálium és a kalcium fogyasztása is segít a vérnyomás csökkentésében. Túlsúlyosak esetében, a testsúly csökkentése szintén hasznos. Minden 10 kg mínusz 5-20 Hgmm-rel csökkenti a vérnyomást.

  • Javult a magas vérnyomás földerítése és ellátása

    Több évtizedes szûrõvizsgálati programok, médiakampányok és szakorvosi erõfeszítések után az Egyesült Államokban mérhetõen javult a leggyakoribb szív- és érrendszeri betegség, a magas vérnyomás diagnosztikája és kezelése. A szívgyógyászok régóta mondják, hogy a magas vérnyomással kapcsolatos helyzet világszerte a felezési szabálynak felel meg: a magas vérnyomású emberek fele tudja, hogy vérnyomása kórosan emelkedett, az így kiszûrt betegeknek fele kap kezelést és a kezeltek fele szedi úgy a gyógyszereket, hogy a vérnyomása megfelelõ értékre csökkenjen.

  • A szomszédunkat is okolhatjuk a magas vérnyomás miatt

    A környezet, a szomszédság is befolyásolja a hipertónia kialakulásának kockázatát - állítják amerikai kutatók.

    A tanulmány szerint, amely az Epidemiology címû szaklapban látott napvilágot, azoknál az egyéneknél, akik jobb környéken élnek, ahol több a lehetõség a testedzésre, kisebb a bûnözés, s jobbak az élelmiszerüzletek, ráadásul kialakult egy helyi közösség, csekélyebb a rizikója a magas vérnyomásnak.

  • Az érelmeszesedés elõjele is lehet a horkolás

    A horkolás a detroiti Henry Ford Kórház kutatói szerint a horkolás a nyaki verõér megvastagodásának illetve rendellenességének nagyobb kockázatát okozhatja, mint ami a túlsúlyos, a dohányos vagy a magas koleszterinszinttel rendelkezõkre leselkedik.

    A kutatók elmondták, hogy az agyi oxigénellátásért felelõs két nagy ér falának megvastagodása az érelmeszesedés elõjele. "A horkolás nem pusztán kellemetlenség, ezért nem szabad figyelmen kívül hagyni" - mondta a tanulmány szerzõje, Robert Deeb.

  • Terjed a Pilátus-szindróma

    A kézmosás fontosságát igazolja, hogy néhány óra alatt 500-1000 baktérium is megtelepedhet az ember kezén, ujjain.

    Néhány kanadai gyermekintézményben például elég volt akkurátusabban kezet mosatni a gyerekekkel, hogy 14 százalékkal csökkenjen a nátha és a torokfájás közöttük. A kézmosás jelentõségét hangsúlyozta a minap a London School of Hygiene is, amelynek kimutatása szerint minden negyedik angol a szükségesnél ritkábban mos kezet.

  • Sok gyümölcs-és zöldségfogyasztással csökkenthetõ a mellrák visszatérése?

    Mintegy harmadával csökkentette a mellrák visszatérésének valószínûségét, ha a gyógyult páciens az ajánlott zöldség- és gyümölcsmennyiségnél jóval többet iktatott étrendjébe - közölték amerikai kutatók a Journal of Clinical Oncology címû amerikai szaklapban.

    A jótékony hatás csak azoknál érvényesült a vizsgálat során, akiknél nem jelentkeztek hõhullámok rákterápiájukat követõen, ami a szakértõk szerint azt jelzi, hogy a zöldségek és gyümölcsök fogyasztása az ösztrogén hormonra hat.

  • Terjed a Dengue-láz

    A Karib-térségbõl, Közép-Amerikából és Dél-Ázsia központi területeirõl hazatérõ utazók lázas megbetegedéseinek hátterében általában a Dengue-láz áll. A betegség gyakran elõfordul a trópusi és szubtrópusi régióban.

    A megbetegedést 4 hasonló vírus okozza (DENV-1, 2, 3, és 4), a kórokozó a fertõzött szúnyogok csípésével kerül az emberi szervezetbe.A betegség tünete a magas láz, erõs fejfájás, szem mögötti fájdalom, izom- és ízületi fájdalom, hányinger és hányás.

  • Egészséges lenyelni és megrágni a dinnyemagot!

    Egészséges lenyelni és megrágni a dinnyemagot!Van, akit egyszerűen bosszantanak az apró, fekete magok, nem szívesen harapnak rájuk, mások megszokásból filézik ki a görögdinnyét, ám vannak, akik attól tartanak, hogy esetleg emésztőrendszeri problémát okozhat a magok lenyelése. Most eláruljuk az igazságot erről! Nem, nem fog dinnye nőni a hasadba tőle, erre mérget vehetsz! Ahány ház, annyiféle dinnye evési módszer. Vannak, akik kenyérrel, vannak akik magában. Egyesek késsel, mások kanállal, megint mások szeletet harapva imádják.

  • Ellazult állapotban jobban emlékszik az elme

    Erõsebb és tovább tartó emlékek formálódhatnak, amikor ellazult állapotban van valaki, és agyának emlékezéssel összefüggõ idegsejtjei összehangoltan sülnek ki egyes agyhullámokkal.

    Amerikai kutatók a Nature tudományos magazin csütörtökön megjelent számában tették közzé tanulmányukat, melynek megállapításai új terápiák kidolgozásához vezethetnek a tanulási zavarokkal vagy bizonyos típusú demenciával élõ emberek számára.

  • Az emberi növekedési hormon valóban javítja az atléták teljesítményét

    Ausztrál kutatók elõször találtak tudományos bizonyítékot arra, hogy a betiltott emberi növekedési hormon (HGH) valóban növeli az atléták teljesítményét. A HGH szedése mérsékelt teljesítményjavulást eredményez, ám csak a sprintelésnél. Nem növeli az erõnlétet és a kitartást, hanem inkább az izomzat robbanékonyságát - állítják a szakemberek. "Ez az elsõ bizonyíték arra, hogy a HGH javítja a teljesítményt, és joggal került a betiltott doppingszerek listájára a sportban" - hangoztatta Ken Ho kutatásvezetõ, a Sydneyben mûködõ Garvan Orvostudományi Intézet munkatársa.

  • Talpmasszázs fegyelmezetlen gyerekeknek

    London - Túl aktív, fegyelmezetlen a kisdiák? A brit iskolák teljesen új módszerrel, talpmasszázzsal próbálják megoldani a problémát, így remélik elérni, hogy a gyerekek koncentráltabbak, nyugodtabbak legyenek.

    A szokatlan, a maga nemében egyedül álló program felelõse a "Bud-Umbrella" társaság, amely alternatív terápiákat ajánl gyerekeknek és felnõtteknek az életminõségük javítására - írta a La Repubblica címû olasz napilap.

  • Így óvhatjuk meg fogainkat

    Így óvhatjuk meg fogainkatA fogorvosok közel 90 százaléka egyetért abban, hogy legtöbb esetben a szénsavas üdítőitalok fogyasztása az erózió oka. A válaszadók fele a citrusféléket is igen károsnak ítélte. Az alma, a bor és a kávé szintén eróziót okoz. Fogeróziót okozhat a szájba kerülő gyomorsav is, ami betegségből adódhat, ilyen például a bulimia, emésztési zavarok vagy a reflux. A kutatás eredménye egybevág a hazai táplálkozási szokásokkal, a magyar konyha savas alapanyagainak felülreprezentáltságával. Kizárólag a fogászati szakemberek képesek a saverózió korai jeleinek azonosítására.

  • Kevesebb étel, lassabb öregedés

    Ha egy nap csak 300-500 kalóriával ennénk kevesebbet, akkor csökkenthetnénk az öregedés jeleit és tovább élhetnénk - állítja egy új tanulmány.

    A hormoncsökkenés akkor jelentkezik, ha elhagyjuk a nehéz ételeket, desszerteket. „Bebizonyosodott, hogy a kalória csökkentése ugyanolyan hatással van az emberekre, mint az állatokra.” – írta Edward Weiss tápanyag-és táplálkozástudományi docens. „A következõ lépés, hogy megfigyeljük, valóban csökkenti-e az életkorral járó szövetkárosodást.