rss
  • Bizonyos ételek segítenek csökkenteni a stresszt

  • Bizonyos ételek segítenek csökkenteni a stressztStresszes időszakaiban hajlamos az ember gyorsételeken, és futtában bekapott magas kalóriatartalmú nassokon tengődni, pedig pont ilyenkor lenne szüksége szervezetünknek egy kis plusztámogatásra. A megfelelő ételekkel nemcsak az életünkben pillanatnyilag jelentkező feszültséggel birkózunk meg könnyebben, de a stressz hosszútávú hatásait is minimalizálhatjuk, hogy később, nyugodtabb időkben ne a "romokat kelljen takarítanunk". Stresszoldó ételek: a banán, a spenót és brokkoli, a csonthéjas magvak, a hal, a citrusfélék és a magnézium tartalmú étrend-kiegészítők.

    Banán:

    Mindannyian tudunk a banán magas káliumtartalmáról, mely nyugtatja szegény, elkínzott idegeinket. De a banán ezenkívül is kész kincsesbánya: gazdag triptofánban, ez egy aminosav, melyből a szerotonin (boldogsághormon) "készül" és melatoninban, mely hormonunk a nyugodt és mély alvásért felelős.


    Spenót és brokkoli:

    Zöld színű barátaink többet segíthetnek, mint gondolnánk. A spenóttól például nemcsak erősek leszünk, mint Popeye, hanem gazdag magnéziumtartalma révén a stressz ellen is felveszi a harcot. Ez az ásványi anyag igen fontos, mert segít idegrendszerünknek a nyugalom állapotába kerülni. Mindkét zöldség tartalmaz még B-vitaminokat, főleg folsavat, mellyel a stressz, a depresszió és az idegesség ellen küzdhetünk, hiszen nagyon fontos idegrendszerünk egészséges működéséhez.


    Csonthéjas magvak:

    Az olajos magvak kiváló stressz csökkentők. Gazdagok triptofánban, magnéziumban, E-vitaminban, B-vitaminokban és cinkben. Ezekről a vitaminokról és ásványi anyagokról pedig már tudjuk, hogy mennyire hatékonyan küzdenek a stressz negatív hatásai ellen. Az E-vitamin ráadásul a szabadgyökök pusztítása révén csökkenti a szívbetegségek kialakulásának esélyét.

    Hal:

    A halas fogások, különösen a tonhalból vagy a makrélából készültek, gazdagok omega-3 zsírsavakban, melyek megakadályozzák adrenalin szintünk túlzott emelkedését, és védik szívünket, ami fontos, hiszen a stressz egyik leggyakoribb következményei a szív-és érrendszeri megbetegedések. A halhús B6 és B12-vitamin tartalma harcol a stressz ellen, kolintartalma pedig élesíti memóriánkat.


    Citrusfélék:

    Főleg a narancs fogyasztása járhat komoly előnyökkel stresszes helyzetben, de a többi citrusfélére is igaz, hogy magas C-vitamin tartalmuk hasznos segítőtársainkká teszik őket. Mivel feszült helyzetekben immunrendszerünk is nyomás alá kerül, és könnyebben megbetegedhetünk, ezért nagyon fontos, hogy védekező rendszerünket plusz C-vitamin bevitellel támogassuk.


    +1 Magnézium tartalmú étrend-kiegészítő:

    Természetesen előfordulhatnak életünknek olyan szakaszai, amikor nincsen időnk azt számolgatni, vittünk-e be elég magnéziumot a szervezetünkbe. Ilyenkor nagyon hasznosak a magnéziumtartalmú étrend-kiegészítők. Ezek közül olyat válasszunk, melyben B6-vitamint is találunk, mely hatékonyabbá teszi a magnézium felszívódását és hasznosulását. A magnézium hiányában idegesebbek, feszültebbek leszünk, sőt akár izomgörcsök is felléphetnek, ezért stresszes élethelyzetekben mindig szedjünk magnézium tablettát.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A kalóriabombáktól való függõség lehet az elhízás kulcsa

    A nagy kalóriatartalmú, de tápértékben roppant szegény ételektõl való függõség ugyanolyan erõs lehet, mint a kokain- vagy nikotinfüggés, kényszeres evéshez és elhízáshoz vezethet - állapították meg amerikai kutatók vasárnap közzétett tanulmányukban.

    A Nature Neuroscience címû tudományos folyóiratban felhívták a figyelmet arra, hogy noha az állatkísérletekbõl levezetett eredményeket nem lehet közvetlenül emberekre alkalmazni, segíthetnek megérteni ezt az állapotot, és kezelésére új terápiákat kifejleszteni.

  • A férfi meddõség oka a stressz is?

    Azok a férfiak akik meddõk, nagyobb érzelmi és társadalmi stressznek vannak kitéve, valamint kevésbé jól mûködik a házasságuk, mint a termékeny társaiknak - derül ki Dr. James F. Smith által vezetett kérdõíves és elbeszélgetéses vizsgálatokból.

    Megmutatkozott a meddõ párok házasságának instabilitása, valamint a terméketlen férfiakat érintõ pszichoszociális stressz. A meddõ férfiak beszámolnak feszült kapcsolataikról, problémáikról.

  • Krónikus betegségekhez vezet az ülőmunka

    Krónikus betegségekhez vezet az ülőmunkaVeszélyben vannak azok az emberek, akik naponta több órát töltenek egy helyben üléssel. Az ausztrál és amerikai közös kutatás eredménye szerint az ülőmunkát végző emberek, számára mindenképpen ajánlatos rendszeres időközönként felállni a székből és mozogni egy kicsit, hogy elkerüljék a krónikus betegségek megjelenését. A kutatás során több mint 63 000, 45 és 65 év közötti, Új-Dél-Walesben élő ausztrál férfit vizsgáltak meg. A kutatók rákérdeztek a résztvevők krónikus betegségeire, és megkérdezték tőlük, hogy naponta hány órát töltenek egy helyben üléssel.

  • A migréntõl szenvedõ nõknél kisebb valószínûséggel alakul ki emlõrák?

    A migréntõl szenvedõ nõknél kisebb valószínûséggel alakul ki emlõrák - derül ki egy friss tanulmányból. Amerikai kutatók a hormonszintek ingadozásában látják az okot.

    A migrén jelentkezése összefügg a hormonszintek változásával, az emlõdaganatok egy része pedig erõteljesebben növekszik ösztrogén hatására. A migrénes nõknek alacsonyabb lehet az átlagos ösztrogénszintje, ez nyújthat bizonyos védelmet a mellrákkal szemben - véli Christopher Li kutatásvezetõ, a seattle-i Fred Hutchinson rákkutató központ munkatársa.

  • Nemtõl is függ a tüdõrák lefolyása

    A tüdõrák gyakran alapvetõen különbözik a férfiaknál és a nõknél, közölték kedden amerikai kutatók. Az új genetikai eredmények a személyre szabott kezelésekhez vihetnek közelebb.

    Egy másik vizsgálatban az idõsebb páciensek egy részénél pedig a tüdõrák olyan típusára bukkantak, amely nagyobb valószínûséggel reagál jól a kemoterápiára. A Journal of the American Medical Association (JAMA) címû szakfolyóiratban közzétett tanulmány újabb jelzés arra, hogy genetikailag a rák sokkal összetettebb, mint ahogyan pár éve gondolták az orvosok.

  • Ha nem figyelünk eléggé, a gyümölcsök is kárt tehetnek a fogainkban

    Ha nem figyelünk eléggé, a gyümölcsök is kárt tehetnek a fogainkbanA különböző savas hatású ételek/italok, ilyenek a gyümölcsök és a gyümölcslevek, károsíthatják fogainkat elsősorban úgy, hogy elkoptatják annak védőrétegét, a fogzománcot. Azt vesszük észre, hogy fogsorunk egyre érzékenyebbé válik, majd a következő fokozat az, hogy mehetünk a fogorvoshoz. A gyümölcsök, elsősorban a citrusfélék, a bor, különböző édességek, szénsavas üdítők, energiaitalok felpuhítják a fogfelszínt, amely ilyenkor különösen sebezhető válik. Ha a felsoroltak fogyasztása után közvetlenül mechanikus behatás éri fogainkat, azokban hosszabb távon komoly kár keletkezhet.

  • Hosszú távon pszichózist okozhat a kannabisz

    Minél hosszabb ideig fogyaszt valaki kannabiszt, azaz marihuánát, annál nagyobb valószínûséggel jelentkezik nála hallucináció, érzéki csalódás vagy pszichózis - közölték ausztrál kutatók.

    A tanulmány szerint azoknál, akik 15 éves koruk elõtt használtak elõször kannabiszt, kétszer nagyobb valószínûséggel fejlõdött ki pszichózis - például szkizofrénia -, mint azoknál, akik soha nem fogyasztottak drogot.

  • Teljesen kicsinál minket a munka

    A csehek több mint fele szenved munkahelyi stressztõl és kimeríti õket a végzett munka - írja egy szociológiai tanulmányra hivatkozva a Pravo címû cseh napilap. Leginkább a menedzserek és az üzleti életben dolgozók állnak stressz alatt, de a külföldi tulajdonú cégek alkalmazottai is hasonlóan nyomás alatt vannak. A stressz legkevésbé a kétkezi dolgozókat és az alapfokú végzettségûeket érinti. A cseheknek csak mintegy 12,7 százaléka állítja, hogy egyáltalán nem éri stressz a munkahelyén. A lap megállapítja, hogy uniós összehasonlításban ezek az arányok nem rosszak:

  • Lelki okai is lehetnek a hasfájásnak

    Lelki okai is lehetnek a hasfájásnakAz emésztőrendszer és a hasűri szervek érzékeny jelzői lehetnek a pszichés állapotnak, stressznek, szorongásnak, elfojtott feszültségnek. hasfájások egy jelentős része funkcionális jellegű. Hányszor halljuk, hogy kilyukad a gyomrom az idegességtől, vagy nem veszi be a gyomrom ezt a hazugságot... A hátterében semmilyen szervi elváltozás nem mutatható ki. Más esetben belgyógyászati vizsgálatokkal igazolható elváltozás áll a panaszok hátterében. Ilyenkor is igaz azonban, hogy a betegség kialakulásában többnyire jelentős szerepe van a lelki okoknak.

  • Házi praktikák fogfehérítésre

    Házi praktikák fogfehérítésreEldönthetjük, hogy szakemberhez fordulunk vagy megpróbálkozhatunk a pénztárca kímélőbb otthoni praktikákkal. Szerencsére manapság már számtalan eszköz közül válogathatunk a fehér mosoly elérése érdekében. Ha a szakember mellett döntünk, első lépésként fel kell keresnünk egy fogorvosi rendelőt. Ahol a fogak ellenőrzése, a szuvas fogak ellátása és a fogkő eltávolítása után, felmérik, hogy milyen jellegű az elszíneződés és mi okozhatja azt. Az elszíneződés lehet belső és külső jellegű egyaránt. A házi módszerekkel a célunkat lassabban érjük el.

  • A szexszomnia betegség?

    A betegség tulajdonképpen az alvajárásnak egy sokkal „fejlettebb” változata, mely magába foglalja a teljes szexuális aktust (elõjátéktól az utójátékig), egyetlen fontos kivétellel: a betegek nincsenek tudatában annak, hogy mit tesznek, és felébredve nem emlékeznek a történtekre.

    A szexszomnia nem összekeverendõ a szexuális álmokkal. Az álmok az alvási fázis olyan szakaszában jönnek létre, mikor a test nagyrészt tehetetlen, míg az alvás közbeni szex a mélyalvást követõ fázisban fordul elõ, vagyis amikor a test már szabadabban mozog.

  • A sok kávéfogyasztás negatív irányban hathat a nõk mellméretére?

    Svéd kutatók szerint napi három csésze kávé elfogyasztása negatív irányban hathat a nõk mellméretére. Ez valószínûleg több nõnek bánat, mint öröm, õket azonban vigasztalhatja az a tény, hogy a koffein csökkenheti a mellrák rizikóját.

    Közel háromszáz nõ esetében vizsgálták a svédországi Lund Egyetem kutatói a mellméret és a kávéfogyasztás összefüggését. Az eredmények szerint naponta három csésze kávé elfogyasztása már elég lehet ahhoz, hogy a mell zsugorodásnak induljon, a hatás pedig minden egyes további csésze itallal nõ.

  • Ezért indítsuk a reggelt egy pohár citromos vízzel

    Ezért indítsuk a reggelt egy pohár citromos vízzelMielőtt bármit csinálna, igyon reggel egy pohár citromos vizet. A citrom több okból is kamrád állandó lakója kellene, hogy legyen, hiszen azon kívül, hogy sok benne a C-vitamin, remekül tisztítja az elsavasodott, mérgekkel teli szervezetet (lúgosít!), a májat, serkenti az emésztést...A legjobb hatás eléréséért reggel fogyaszd langyos vagy meleg vízben kb. fél citrom levét elkeverve, aztán a nap folyamán, amikor csak jól esik. A víz és citrom keveréke igencsak energizáló ital, számos jótékony hatása van a szervezetre nézve.

  • Az aszpirin csökkenti a vastag- és végbélrák kialakulásának esélyét?

    Az aszpirin és más nem szteroid gyulladásgátlók (NSAID) hosszan tartó szedése csökkenti a vastag- és végbélrák kialakulásának esélyét - fedezték fel a Massachusetts Általános Kórház kutatói.

    Az aszpirin kedvezõ hatásait vizsgálva felfedezték, hogy a gyógyszer a vastag- és végbélrákok kialakulásának esélyét csökkenteni tudja. Abban az esetben, ha erre szeretnénk használni az aszpirint, az általánosan szedett mennyiségnél nagyobb szükséges, ami a mellékhatások gyakoriságának és súlyosságának növekedésével járna.