rss
  • Bizonyos ételek segítenek csökkenteni a stresszt

  • Bizonyos ételek segítenek csökkenteni a stressztStresszes időszakaiban hajlamos az ember gyorsételeken, és futtában bekapott magas kalóriatartalmú nassokon tengődni, pedig pont ilyenkor lenne szüksége szervezetünknek egy kis plusztámogatásra. A megfelelő ételekkel nemcsak az életünkben pillanatnyilag jelentkező feszültséggel birkózunk meg könnyebben, de a stressz hosszútávú hatásait is minimalizálhatjuk, hogy később, nyugodtabb időkben ne a "romokat kelljen takarítanunk". Stresszoldó ételek: a banán, a spenót és brokkoli, a csonthéjas magvak, a hal, a citrusfélék és a magnézium tartalmú étrend-kiegészítők.

    Banán:

    Mindannyian tudunk a banán magas káliumtartalmáról, mely nyugtatja szegény, elkínzott idegeinket. De a banán ezenkívül is kész kincsesbánya: gazdag triptofánban, ez egy aminosav, melyből a szerotonin (boldogsághormon) "készül" és melatoninban, mely hormonunk a nyugodt és mély alvásért felelős.


    Spenót és brokkoli:

    Zöld színű barátaink többet segíthetnek, mint gondolnánk. A spenóttól például nemcsak erősek leszünk, mint Popeye, hanem gazdag magnéziumtartalma révén a stressz ellen is felveszi a harcot. Ez az ásványi anyag igen fontos, mert segít idegrendszerünknek a nyugalom állapotába kerülni. Mindkét zöldség tartalmaz még B-vitaminokat, főleg folsavat, mellyel a stressz, a depresszió és az idegesség ellen küzdhetünk, hiszen nagyon fontos idegrendszerünk egészséges működéséhez.


    Csonthéjas magvak:

    Az olajos magvak kiváló stressz csökkentők. Gazdagok triptofánban, magnéziumban, E-vitaminban, B-vitaminokban és cinkben. Ezekről a vitaminokról és ásványi anyagokról pedig már tudjuk, hogy mennyire hatékonyan küzdenek a stressz negatív hatásai ellen. Az E-vitamin ráadásul a szabadgyökök pusztítása révén csökkenti a szívbetegségek kialakulásának esélyét.

    Hal:

    A halas fogások, különösen a tonhalból vagy a makrélából készültek, gazdagok omega-3 zsírsavakban, melyek megakadályozzák adrenalin szintünk túlzott emelkedését, és védik szívünket, ami fontos, hiszen a stressz egyik leggyakoribb következményei a szív-és érrendszeri megbetegedések. A halhús B6 és B12-vitamin tartalma harcol a stressz ellen, kolintartalma pedig élesíti memóriánkat.


    Citrusfélék:

    Főleg a narancs fogyasztása járhat komoly előnyökkel stresszes helyzetben, de a többi citrusfélére is igaz, hogy magas C-vitamin tartalmuk hasznos segítőtársainkká teszik őket. Mivel feszült helyzetekben immunrendszerünk is nyomás alá kerül, és könnyebben megbetegedhetünk, ezért nagyon fontos, hogy védekező rendszerünket plusz C-vitamin bevitellel támogassuk.


    +1 Magnézium tartalmú étrend-kiegészítő:

    Természetesen előfordulhatnak életünknek olyan szakaszai, amikor nincsen időnk azt számolgatni, vittünk-e be elég magnéziumot a szervezetünkbe. Ilyenkor nagyon hasznosak a magnéziumtartalmú étrend-kiegészítők. Ezek közül olyat válasszunk, melyben B6-vitamint is találunk, mely hatékonyabbá teszi a magnézium felszívódását és hasznosulását. A magnézium hiányában idegesebbek, feszültebbek leszünk, sőt akár izomgörcsök is felléphetnek, ezért stresszes élethelyzetekben mindig szedjünk magnézium tablettát.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A fájdalom egyidõs az emberiséggel

    A fájdalom, amely egyidõs az emberiséggel, õsidõk óta óriási problémát jelent, kezelése azonban még napjainkban sem igazán megoldott - hangsúlyozta Vizi E. Szilveszter, a Magyar Tudományos Akadémia korábbi elnöke annak kapcsán, hogy a fájdalomcsillapítás volt a központi témája az Összefogás az agykutatásért és a betegekért címmel a közelmúltban megrendezett budapesti szimpóziumnak.

    - Egy idegrendszeri kérdéssel foglalkoztunk, hiszen a fájdalom megélése az agyban történik. A legkülönfélébb aspektusból, több tudományterület szempontjából elemeztük a kérdést.

  • Megelőzhető a fejfájás célzott táplálkozással

    Megelőzhető a fejfájás célzott táplálkozássalA fejfájás és migrénes roham viszonylag sok embert érintő probléma. Célzott táplálkozással tehetünk azért, hogy kevésbé legyen esélyes a kialakulása. Az emberek ritkán fordulnak orvoshoz egyszerű fejfájással, de még az időnként előforduló komolyabb típusúval sem, így a problémát kiváló okról természetesen nem sok fogalmunk lehet. Mindenesetre az arra hajlamosaknak érdemes a táplálkozással kombinálni, hátha sikerül megspórolniuk maguknak néhány rossz órát, vagy napot. A folyadékpótlás ebből a szempontból is fontos.

  • Kamillateával a cukorbetegség ellen?!

    A walesi-japán kutatócsoport az eredmények láttán azt mondta: érdemes megfontolni, hogy a jövõben olyan kamilla alapú gyógyszereket kísérletezzen ki, amelyekkel kezelhetõ a cukorbetegség. A brit cukorbetegséget kutató csoport vezetõje szkeptikus. A kamillát õsidõk óta használják a kifáradt idegek csillapítására, emellett nyugodt alvást is biztosít. A kutatók egy most elkészült tanulmányban arra mutattak rá, hogy a kamillatea csökkenti a vércukor szintet, továbbá segít megelõzni a cukorbetegség miatt kialakuló betegségek – mint például a vakság, a vese-rendellenességek, valamint az ideg- és keringési rendellenességek – kialakulását.

  • A baktériumok egymás közti harcából születhetnek új antibiotikumok

    Chicago - Három, a természetben is elõforduló baktériumölõ vegyület nyújt reményt az antibiotikumok alapjaiban új osztályának kifejlesztéséhez. A hatóanyagokat bevethetik majd a mára rezisztenssé vált tuberkulózis baktériumok ellen is, rövidítve ezzel a világszerte szaporodó gümõkóros esetek gyógyulási idejét - közölték amerikai kutatók a Cell címû tudományos szakfolyóirat pénteki, legfrissebb számában.

    "A három hatóanyag vonzó jelölt széles spektrumú antibiotikumok kifejlesztéséhez" - mondta Richard Ebright, a New Yersey-ben lévõ Rutgers Egyetem munkatársa.

  • A hajfestés növeli a húgyhólyagdaganat kialakulásának kockázatát?

    A sok ivás és a dohányzás mellett a hajfestés is jelentõsen növeli a húgyhólyagdaganat kialakulásának kockázatát. Ennek tudatában jelentõsen csökkenthetõ a rizikó.

    A hólyagrák a negyedik leggyakoribb rák férfiaknál és a nyolcadik leggyakoribb a nõknél. A legegyszerûbb megelõzni, ha nem dohányzunk - írja egy müncheni professzor. Az aktív dohányosok háromszor, a volt dohányosok kétszer nagyobb kockázattal néznek szembe, mint azok, akik soha nem dohányoztak.

  • Nem akart belesimulni a rokkant létbe

    MTI-Press) - A triatlon a legnehezebb sportágak egyike. Egész embert kíván, Katona Ottó mégis fogyatékkal ûzi. Mûlábbal fut, kerékpározik és úszik, télen meg síel. A sportsikerek kárpótolják õt a gyermekkorban ért veszteségért, amit hihetetlen akaraterõvel fordított személyiségét erõsítõ nyereséggé.
    Ha egy gyereknek kilencéves korában orvosi mûhiba miatt amputálni kell az egyik lábát, minden bizonnyal kettétörik az élete. Különösen akkor, ha ez a kilencéves gyerek fiú, tele tervekkel, mozgásvággyal, aki elõtt még minden lehetõség ott volna, ha... És ez a "ha" dönti el sokszor, hogy merre fordul a sors kereke.

  • Regeneráló zselé lyukas fogra

    Egy francia kutatás szerint hamarosan megszabadulhatunk a fogászati fúróktól. Az Institut National de la Sante et de la Recherche Medicale (Nemzeti Egészségügyi és Gyógyászati Kutató Intézet) által kifejlesztett eljárással egy lyukas fog elvileg egy hónap alatt regenerálódik, eltüntetve a lyukat.

    Az eljárás egy új peptiden alapul, amit egy lágy zselébe ágyaznak vagy egy vékony, rugalmas hártyára visznek fel. Ez a lyukra helyezve a fogban található sejtek segítségével gyógyítja a fog sérüléseit, ezáltal kiváltja a fogászati töméseket.

  • Cukorbetegeknek is jó a dióevés

    A dió rendszeres ropogtatása javítja a cukorbetegek ereinek állapotát és csökkenti koleszterinszintjét, ezért igen jót tesz az egészségüknek. A biztató hírt a betegségek megelõzésével foglalkozó Amerikai Kollégium kongresszusán ismertették.

    A csonthéjas gyümölcsök - dió, mogyoró, mandula - rendszeres fogyasztása nem csak finom, de egészséges is. Ezt sok évszázados tapasztalatok igazolták, de pontos magyarázata eddig sok szempontból nem volt ismert.

  • A rövid alvásidõk és a túlsúlyosság kapcsolata a krónikus betegeknél

    A december 15-i Journal of Clinical Sleep Medicine-ben (JCSM) publikált tanulmány a rövid alvásidõ és a túlsúlyosság kapcsolatát mutatja ki a krónikus betegeknél. A tanulmányba 200 pácienst vontak be, hogy meghatározzák alvási szokásaikat, életmódjuk jellemzõit és orvosi diagnózisukat. Az eredmények szerint, azoknál az alanyoknál, akiknél az alvási idõ alacsonyabb volt (kevesebb mint 7 óra) jelentõsen megnõtt a túlsúlyosság esélye, a testtömeg index szerint, mint a másik csoportnál, ahol az alvásidõ 8 óra volt. A túlsúlyosság és az alvás kapcsolata a nõknél egy „U” alakú ábrával szemléltethetõ, miszerint, azoknál a nõknél, akiknél alacsony vagy magas volt az alvásidõ, nagyobb volt a túlsúlyosság valószínûsége is.

  • Alvási szokások nagyban befolyásolják a szellemi leépülést

    Újabb tanulmányok igazolják, hogy az alvás mennyisége és minõsége kapcsolatban lehet a szellemi leépüléssel - számoltak be róla kutatók az amerikai Alzheimer Szövetség Vancouverben megrendezett nemzetközi konferenciáján hétfõn.
    A kialvatlanság meglátszik a külsõn, ugyanakkor az egyik ismertetett tanulmány szerint a túl kevés és a túl sok alvás is mintegy két évet öregít az agy korán is. Egy másik, a konferencián bemutatott vizsgálat eredménye pedig arra utalt, hogy a napközben tapasztalt folytonos álmosság idõsebb embereknél a szellemi leépülés elõrejelzõje lehet.

  • A magas vérnyomás komoly szövődményekkel járhat

    A magas vérnyomás komoly szövődményekkel járhatAz emberek nem mindig veszik komolyan a magas vérnyomást és az azzal járó szövődményeket. Ami még meglepőbb, hogy az orvostudomány is csak néhány évtizede tudja, hogy mennyire komolyan kell venni ezt a betegséget. A magas vérnyomás egy olyan betegség, amely családi halmozódást mutat, így ha a környezetünkben ezzel a kórral küzd valaki, akkor fokozottan kell figyelnünk magunkra. Ám az, hogy örökletes összetevői is vannak a betegség kialakulásának, az nem jelenti azt, hogy egyetlen genetikai okra lehetne visszavezetni, illetve ez nagyon ritka.

  • Mennyit használt a védõoltás? - Számvetés influenzajárvány közben

    Az egészségügyi szakemberek elõre jelezték: lesz influenzajárvány az idén is, akár világjárvány is kialakulhat. Ezért érveltek a megelõzést segítõ oltószer igénybevétele mellett, s még most, a járvány kellõs közepén is ajánlják a védõoltást. Uniós programba kapcsolódva vizsgálják nálunk is: mi a megelõzõ céllal beadott injekciók gyakorlati hozadéka.

    Dr. Molnár Kornélia, az országos tisztifõorvos helyettese szerint amikor országos járványról beszélünk, mint most is, az pontosabban azt jelenti, hogy az ország jelentõs részén tombol az influenza.

  • A háziorvos és a szakorvos együttmûködése a legjobb orvosság

    A családorvos és a pszichiáter szoros kapcsolata a depressziós beteg kezelésében olyan eredményes lehet, hogy végül gyógyszer adására sincs szükség. Az orvosok és a betegek szempontjából egyaránt fontos tudományos dolgozat eredményeit az Annals of Internal Medicine közölte.

    A családorvos gyakran kéri betegeinek szakvizsgálatát, ha olyan mûszeres beavatkozásra van szükség, mely az általános orvosi gyakorlatban nincsen, illetve olyan speciális ismeretre, melynek szintén nincs birtokában.

  • Személyre szabott kezelést keresnek az elõrehaladott prosztatarákra

    Washington - Amerikai kutatók személyre szabott módszert fejlesztenek ki elõrehaladott prosztataráktól szenvedõ férfiak számára - számoltak be róla a Journal of Clinical Oncology címû szaklap ehavi számában.

    Az új módszer olyan páciensek kezelésére hivatott, akiknél a daganat továbbterjedt a csontokra, valamint a szervezet más részeire is, és a betegség lassítását célzó hormonkezelések hatástalannak bizonyultak.