rss
adó 1 százalék, adóbevallás adószám, 1ado, alapítvány, egyesület, adó1százalék
  • Bizonyos ételek segítenek csökkenteni a stresszt

  • Bizonyos ételek segítenek csökkenteni a stressztStresszes időszakaiban hajlamos az ember gyorsételeken, és futtában bekapott magas kalóriatartalmú nassokon tengődni, pedig pont ilyenkor lenne szüksége szervezetünknek egy kis plusztámogatásra. A megfelelő ételekkel nemcsak az életünkben pillanatnyilag jelentkező feszültséggel birkózunk meg könnyebben, de a stressz hosszútávú hatásait is minimalizálhatjuk, hogy később, nyugodtabb időkben ne a "romokat kelljen takarítanunk". Stresszoldó ételek: a banán, a spenót és brokkoli, a csonthéjas magvak, a hal, a citrusfélék és a magnézium tartalmú étrend-kiegészítők.

    Banán:

    Mindannyian tudunk a banán magas káliumtartalmáról, mely nyugtatja szegény, elkínzott idegeinket. De a banán ezenkívül is kész kincsesbánya: gazdag triptofánban, ez egy aminosav, melyből a szerotonin (boldogsághormon) "készül" és melatoninban, mely hormonunk a nyugodt és mély alvásért felelős.


    Spenót és brokkoli:

    Zöld színű barátaink többet segíthetnek, mint gondolnánk. A spenóttól például nemcsak erősek leszünk, mint Popeye, hanem gazdag magnéziumtartalma révén a stressz ellen is felveszi a harcot. Ez az ásványi anyag igen fontos, mert segít idegrendszerünknek a nyugalom állapotába kerülni. Mindkét zöldség tartalmaz még B-vitaminokat, főleg folsavat, mellyel a stressz, a depresszió és az idegesség ellen küzdhetünk, hiszen nagyon fontos idegrendszerünk egészséges működéséhez.


    Csonthéjas magvak:

    Az olajos magvak kiváló stressz csökkentők. Gazdagok triptofánban, magnéziumban, E-vitaminban, B-vitaminokban és cinkben. Ezekről a vitaminokról és ásványi anyagokról pedig már tudjuk, hogy mennyire hatékonyan küzdenek a stressz negatív hatásai ellen. Az E-vitamin ráadásul a szabadgyökök pusztítása révén csökkenti a szívbetegségek kialakulásának esélyét.

    Hal:

    A halas fogások, különösen a tonhalból vagy a makrélából készültek, gazdagok omega-3 zsírsavakban, melyek megakadályozzák adrenalin szintünk túlzott emelkedését, és védik szívünket, ami fontos, hiszen a stressz egyik leggyakoribb következményei a szív-és érrendszeri megbetegedések. A halhús B6 és B12-vitamin tartalma harcol a stressz ellen, kolintartalma pedig élesíti memóriánkat.


    Citrusfélék:

    Főleg a narancs fogyasztása járhat komoly előnyökkel stresszes helyzetben, de a többi citrusfélére is igaz, hogy magas C-vitamin tartalmuk hasznos segítőtársainkká teszik őket. Mivel feszült helyzetekben immunrendszerünk is nyomás alá kerül, és könnyebben megbetegedhetünk, ezért nagyon fontos, hogy védekező rendszerünket plusz C-vitamin bevitellel támogassuk.


    +1 Magnézium tartalmú étrend-kiegészítő:

    Természetesen előfordulhatnak életünknek olyan szakaszai, amikor nincsen időnk azt számolgatni, vittünk-e be elég magnéziumot a szervezetünkbe. Ilyenkor nagyon hasznosak a magnéziumtartalmú étrend-kiegészítők. Ezek közül olyat válasszunk, melyben B6-vitamint is találunk, mely hatékonyabbá teszi a magnézium felszívódását és hasznosulását. A magnézium hiányában idegesebbek, feszültebbek leszünk, sőt akár izomgörcsök is felléphetnek, ezért stresszes élethelyzetekben mindig szedjünk magnézium tablettát.


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • Súlyos stresszen átesett nõknél nagyobb a kockázata a mellrák kialakulásának?

    A súlyos stresszen átesett fiatal nõknél nagyobb a kockázata a mellrák kialakulásának - adták hírül izraeli kutatók a BMC Cancer címû orvosi szaklapban.

    Kérdést tettek fel a nõknek arról, hogy milyen életesemények történtek velük a megelõzõ idõszakban: veszítették-e el közeli hozzátartozójukat, vagy társukat, volt-e komolyabb betegségük, veszítették-e el állásukat, váltak-e el társuktól?

    Kérdõíves felmérés segítségével értékelték szorongásuk, depressziójuk, illetve optimizmusuk, elégedettségük mértékét.

  • A harag valóban ölhet

    Chicago - A harag és más erõs érzelmek potenciálisan halálos szívritmuszavart válthatnak ki az arra érzékeny embereknél - közölték amerikai kutatók hétfõn. Korábbi tanulmányok megmutatták már, hogy a földrengés, háború vagy akár a futball-világbajnokság elvesztése megemeli a hirtelen szívleállás miatti halálozási arányt. "A legkülönfélébb módokon határozottan bebizonyosodott, hogy amikor egy egész népesség stresszhatás alá kerül, a hirtelen szívhalálok száma növekszik" - mondta Rachel Lampert, a New Haven-i Yale Egyetem munkatársa, akinek dolgozata az amerikai kardiológusok kollégiumának folyóiratában jelent meg.

  • A túl sok alvás növelheti a szélütés kockázatát?

    Washington - A menopauza utáni nõknek nagyobb a kockázata a szélütésre, ha rendszeresen kilenc óránál többet alszanak éjszakánként - állítják amerikai kutatók csütörtökön közzétett tanulmányukban. Az Egyesült Államok negyven területérõl 93 ezer nõt vizsgáltak, akik kora ötven és 79 év között volt. Mintegy öt százalékuk nyilatkozott úgy, hogy naponta kilenc óránál többet alszik. Nekik 60-70 százalékkal nagyobb a kockázatuk a szélütésre, mint azoknak a nõknek, akik az átlagos hét órát töltötték pihenéssel éjszakánként - írják a kutatók az Amerikai Szív Társaság lapjában, a Stroke-ban.

  • Az ülõ életmóddal együtt jár a gyakoribb fejfájás

    Egy új kutatás szerint az ülõ életmódot folytatók esetében nagyobb a valószínûsége a gyakori fejfájások kialakulásának, mint az aktívabb életet élõknél.

    A 68 ezer felnõtt részvételével készült felmérés szerint 14 százalékkal nagyobb az esélyük a nem migrénes eredetû fejfájások kialakulására azoknak, akik nem sportolnak, mint az aktív életet élõknek. A jelenség azonban fordítva is igaz, vagyis a gyakori fejfájással élõk nagyobb valószínûséggel élnek mozgásszegény életet, mint azok, akik nem fejfájósak.

  • Megbízható a CT-vizsgálat szívinfarktus gyanúja esetén

    Washington - Ha a szívinfarktus gyanúja miatt sürgõsségi osztályra beszállított betegnek az új vizsgálati technika, a komputeres tomográfia szerint nem záródott el a koszorúere, néhány óra múlva otthonába távozhat. A biztató hírt a sürgõsségi betegellátás nemzetközi kongresszusán közölték.
    A szívroham miatt kórházba kerülõ betegeknek EKG-fölvételek és laboratóriumi vizsgálatok végett történõ vérvételek után ma legtöbbször elvégzik a szívkatéteres beavatkozásokat is. Ez nagyszerû eredményekkel járt, az infarktus okozta halálozás az ilyen intézményekben jelentõsen csökkent.

  • A sok D-vitamin felére csökkenti a diabétesz kockázatát

    Felére csökkenti a cukorbetegség kockázatát a sok D-vitamin; brit vizsgálatok szerint a szívbetegségek veszélye is harmadával kisebbedett. A szakemberek összesen 100 ezer fõ részvételével végzett 28 kutatás eredményét értékelték ki - olvasható a Maturitas címû tudományos folyóirat márciusi számában.

    A vizsgálódásokból kiderült: az úgynevezett metabolikus szindróma - vagyis a túlsúly, a magas vérnyomás, a rossz koleszterin- és vércukorszint kombinációja - lényegesen ritkábban jelentkezett azoknál a személyeknél, akik sok D-vitamint kaptak.

  • Felfújható ballon és cement a csigolyatörés gyógyításában?

    Egy új módszer tettek általánossá Belgiumban a csigolyatörések kezelésére: két "hétköznapi" eszköz, felfújható ballon és cement használatával orvosolják a betegséget.

    Az életkor elõrehaladtával óhatatlanul nõ a csontok szerkezetét gyengítõ, a törések gyakoriságát növelõ betegség, a csontritkulás esélye. Az oszteoporózis esetében pedig leggyakrabban a csigolyák törnek. Az új módszerrel az orvosok egy üreges tûvel behatolnak a törött csigolya belsejébe, s beinjekcióznak egy kis ballont. Ezt felfújják, így a törött csont újra visszakerülhet az eredeti helyére.

  • Megfázás és nátha ellen gyógynövényteák

    Megfázás és nátha ellen gyógynövényteákAz őszi és téli időben nem árt arra felkészülni, hogy szinte biztosan utolér minket legalább egyszer a megfázás. Munkahelyen, utcán, bevásárlás közben könnyen elkaphatjuk és nem mindig olyan könnyű kilábalni belőle. Ilyenkor jólesik egy pohár forró tea (csipkebogyó, bodza, lándzsás útifű, vad kakukkfű, kamilla, hárs), amely hatékonyan enyhíti a megfázás tüneteit. Ha még nem is tört ránk a betegség, érdemes tudnunk, milyen hasznos gyógynövényt vethetünk be ellene, akár megelőzés céljából is, hogy minél kisebbre csökkentsük a megbetegedés esélyét.

  • Néhány invazív rákfajta magától elmúlik!

    Néhány invazív rákfajta, mint amilyen a mellrák is, elõfordul, hogy magától elmúlik, mindenféle kezelés nélkül, ráadásul sokkal több esetben, mint bárki gondolná, mutatta ki egy új tanulmány.

    A tanulmányban amerikai és norvég kutatók egy csapata 50 és 64 év közötti nõk két csoportját hasonlította össze hat egymást követõ évben. 109 784 norvég nõt 1992 és 1997 között figyeltek meg. 1996-ban mammográfiás vizsgálatot végeztek. 1996-ban és 97-ben is felajánlották nekik a vizsgálatot, és majdnem mindegyikük élt is a lehetõséggel.

  • A hentesárú fogyasztása rákot okozhat

    Patkánykísérletek alapján összefüggést mutatott ki a hentesárú - felvágottak, sonkák - fogyasztása és a bélrák kialakulása között egy francia kutatócsoport, amelynek tanulmányát a francia mezõgazdasági kutatóintézet (INRA) tette közzé.

    Korábbi vizsgálatok alapján is feltételezték, hogy a húsféleségek, különösen a vörös húsok fogyasztása elõsegíti a bélrák kifejlõdését, de ezt eddig nem támasztották alá megfelelõ bizonyítékok.

  • Kiszagolják a kutyák a tüdõrákot

    Majdnem száz százalékos biztonsággal dolgoznak

    A tüdõrák korai szakaszának kimutatására képeznek ki kutyákat egy gyömrõi családi házban.

    "Ha a módszer nálunk is elfogadottá válik, úgy évente akár több száz életet is meg lehetne menteni ezzel a kifinomult szimatra hagyatkozó diagnosztikai eljárással" - állítja Szemes Zsuzsanna, a külföldön már kipróbált gyakorlat egyik eltökélt hazai kezdeményezõje.

  • Vitaminban és ásványi anyagban gazdag táplálkozással elkerülhetőek a téli betegségek

    Vitaminban és ásványi anyagban gazdag táplálkozással elkerülhetőek a téli betegségekAz egyik megoldás a betegségek elkerülésére, a vitaminokban és az ásványi anyagokban keresendő. A vitaminokban gazdag élelmiszereket célszerű az étkezésének részévé tenni. Ugyanis a legtöbb vitamint maga a szervezet nem képes előállítani, csak más módon, például táplálék útján tudunk folyamatos pótlásukról gondoskodni. Télen a családok étrendjében több a zsíros, nehéz étel, ezek azonban gyakran éppen a fontos ásványi anyagokban és vitaminban szegények. A kiegyensúlyozott téli táplálkozás alapjai a friss gyümölcsök és zöldségek.

  • Embernek nem olyan hatékony a halolaj

    Budapest - Az omega-3 zsírsavak szívet védõ hatására vonatkozó OMEGA tanulmány eredményei szerint infarktus után az ilyen kezelés már nem javítja a betegek életkilátásait. A német kutatók tudományos elõadása az Amerikai Szívgyógyászok Kollégiumának kongresszusán hangzott el.

    A sok omega-3 zsírsavat tartalmazó halolaj rendszeres fogyasztása egy olasz tanulmány szerint 15 százalékkal csökkentette a szívinfarktus kockázatát, viszont a világ más tájain végzett vizsgálatok arra utaltak, hogy a halhús kedvezõ szívhatása rendkívül egyéni.

  • Végrehajtani a csak fejben létezõ mozdulatot

    Esni tanítják a mozgásukban korlátozott gyermekeket, s persze ennél jóval többre, a cselgáncs (dzsúdó) alapjaira is oktatják õket egy pesterzsébeti iskolában.

    Hogy miért éppen a laikusok szemében veszélyesnek tûnõ küzdõsportra képezik a speciális nevelést és ellátást igénylõ fiatalokat, s milyen eredménnyel, arról kérdeztük az edzések irányítóját, Juhász Józsefet.