rss
bohócdoktor vizit szja 1%

  • Diétás mézeskalács: Az ünnepek alatt is figyelhetünk az egészségünkre

  • Diétás mézeskalács: Az ünnepek alatt is figyelhetünk az egészségünkreA karácsonyi készülődés elengedhetetlen mozdulata a mézeskalács készítés. Ezek a kekszek nem csak finomak, de illatukkal karácsonyi hangulatot teremtenek közösen készítve együtt tölti az idejét a család, és már jó előre le lehet gyártani akár egy nagyobb adagot is, és dobozban eltehetjük az ünnepekre. Díszítésére is rengeteg variáció létezik, bárhogy is tálaljuk, mindenképpen sikert aratunk vele. A diétázók azonban legtöbbször erre az időre felfüggesztik az addig szigorúan betartott szabályokat, mondván, csak egyszer van karácsony egy évben.

    Viszont ez alatt az idő alatt olyan tetemes mennyiségű kalóriát vihetünk be a szervezetünkbe, aminek következtében az újév első napján bizony nem folytatjuk a diétát, hanem újra kezdjük. De erre is van megoldás. Gyártsd le mézeskalácsaidat diétásan, cukormentesen, egészségesés verzióban.

    Ez a diétás mézeskalács egyszerűen nagyszerű. Van nekünk egy különleges természetes édesítőnk az agave szirup, ami hogy, hogy nem ízre tökéletesen hasonlít a mézhez, állagát tekintve folyósabb ugyan, de könnyű vele dolgozni.

    A szénhidrát tartalmat úgy csökkentjük, hogy alacsony szénhidrát tartalmú lisztet keverünk finomliszttel. Ma már többféle márkában kaphatóak azok a lisztek,amelyeknek 100 grammjában mindössze 6 gramm szénhidrát található. A cukrot természetes édesítőszerre cseréljük.Ezekkel a szénhidrát tartalmat körülbelül a harmadára redukáljuk, és bár az agave szirup tartalmaz kalóriát és szénhidrátot is, alacsony glikémiás indexének köszönhetően lassan szívódik fel. Természetesen a mézeskalácsunk készülhet teljes kiőrlésű lisztből is, ami szintén lassabban szívódik fel, és ezzel elkerülhető a falásroham.

    Hozzávalók:

    - 0,5 kiló liszt (2/3 alacsony szénhidrát tartalmú zéró liszt,1/3 finomliszt)
    - 17 deka cukornak megfelelő édesítő (lehet kevesebb is, ki mennyire szereti édesen)
    - 1 evőkanál szódabikarbóna
    - mézeskalács fűszerkeverék
    - 2 tojás + 1 sárgája
    - 25 deka agave szirup (méz helyett)
    - 75 gr margarin


    A mézeskalács alapanyagokat összegyúrjuk, kicsit ragadós maradhat a tészta, de semmi gond, mert 1-2 órát a nyújtás és szaggatás előtt pihentetni kell. Liszttől függően elő fordulhat, hogy több zsiradékra van szükség. Minél több a liszt koncentrátum benne, és a teljes kiőrlésű lisztek, annál több folyadékot igényel, így ha nem áll össze, akkor tegyél bele egy kis extra margarint.

    Mikor letelt a pihenő idő, lisztezett deszkán pár mm vastagra nyújtjuk a tésztát, hiszen dagadni fog a szódabikarbónának köszönhetően, sütőpapíros tepsibe tesszük és 180 fokos előmelegített sütőbe tesszük, ezután kicsit lejjebb vehetjük a hőfokot. Vastagságtól függően akár már 7 perc alatt is elkészülhet, mikor egyenletes aranybarna akkor ki is veheted.

    Érdemes előre több tepsinyi diétás mézeskalácsot kiszaggatni, mivel gyorsan sülnek és ne menjen feleslegesen üresjáratban a sütő. Amikor arany barnák, akkor még nagyon puhák a mézeskalácsok, így óvatosan vedd ki őket a tepsiből, viszont a hozzávalóknak köszönhetően egy hét múlva sem fog bele törni a fogad, a keksz puha marad.

    A cukormentes, szénhidrátcsökkentett mézeskalácsot díszíteni diétás alapanyagokkal érdemes, ha már alakbarát mézeskalácsot sütöttünk. Hagyhatod akár natúrba is, de cukormentes csokival is bevonható.


    Forrás: www.erezdmagadjol.hu


  • Hozzászólások

  • Olvasta már?

  • A láz okai és a lázcsillapítás módjai

    A láz szinte soha nem önállóan jelentkezõ tünet. A testhõmérséklet emelkedése a szervezet reakciója külsõ (fertõzések) vagy belsõ (pl. tumor) hatásokra. A láz segíti az immunrendszert a kórokozók és a káros idegen anyagok legyõzésében.

    A testhõmérséklet a nap folyamán változik, maximumát késõ délután éri el, minimális különbségek egyénenként is vannak. A testhõmérsékletet számos tényezõ befolyásolja, például a stressz, a sport, a koffein, a táplálkozás, bizonyos gyógyszerek és még sok egyéb.

  • A ráksejtek öregedését és halálát idézi elõ egy új típusú kezelés

    A ráksejtek toxikus szerekkel való elpusztítása helyett új terápiás megközelítést ajánlanak kutatók, egy olyan molekuláris útvonalat, amely öregedésre és halálra készteti a sejteket.

    A brit Nature tudományos magazinban csütörtökön megjelent tanulmány bostoni kutatók egérkísérleteinek eredményét ismerteti. A Harvard Egyetem munkatársai a rákkeltõ Skp2 gén blokkolásával arra késztették a ráksejteket, hogy gyors ütemben átmenjenek az öregedés folyamatán. Ugyanezen a módon szabadul meg például a test a napfény által roncsolt sejtektõl.

  • A migrén növeli az agyi érkatasztrófa kockázatát

    A migrénben szenvedõ emberek esetében az átlagos népességhez viszonyítva a duplája az érelzáródás miatt kialakuló stroke kockázata - állítják amerikai kutatók, akik eredményeikrõl az American Journal of Medicine címû orvosi folyóiratban számoltak be.

    Az agyi érkatasztrófa, a stroke leggyakrabban azért következik be, mert a szükségesnél kevesebb vér jut az agyba. Az agy vérellátási zavarának többféle oka lehet, például egy szívbõl elszabaduló vérrög, de kiválthatja a nyaki vagy a koponyán belüli erek szûkülete is.

  • Az élsportolók szíve nagyobbra nõhet, mint a szívbetegeké

    Az élsportolók szíve nagyobbra nõhet, mint a szívbetegeké, azonban a sportszív edzés vagy verseny után hamar zsugorodik. Amerikai szívgyógyászok szerint, ha a szív egészséges, akkorára nõhet, amekkorára akar.

    A gyorskorcsolyázóknak a szíve nem lesz olyan nagy, mint az evezõsöké, de a kutatók azt figyelték meg, hogy pihenés közben különlegesen mûködik. A korcsolyázók szívének fõleg a jobb kamrája erõsödik meg. Nyugalomban szívük különlegesen ellazul és gyengébben mûködik, mint az ülõ munkát végzõ embereké. "Olyan, mintha hibernálva lenne."

  • Az oxitocin nevû hormonnal javítható az emberek szociális magatartása?

    Az oxitocin hormon szintjének növekedésével bizonyítottan javítható az emberek szociális magatartása, az anyag ugyanis nagy szerepet kap az agyunkban található stresszhormonok lebontásában - állapítja meg a Zürichi Egyetem egyik friss tanulmánya.

    A vizsgálódások során összesen negyvenhét 20 és 50 év közötti pár vitatkozási szokásait elemezte egy svájci tudóscsoport - számol be a kutatásról a "Biological Psychiatry" címû tudományos szaklap.

  • Minden, amit a magnéziumról tudni kell

    Minden, amit a magnéziumról tudni kellA magnézium nélkülözhetetlen ásványi anyag a szervezet számára, ugyanis több mint 300 enzim működéséhez szükséges, melyek - többek között - sejt energiatermelő folyamatait katalizálják. A magnézium az idegrendszer sejtjeinek működésén túl a csontok és fogak felépítésében is részt vesz a kalcium mellett. A sejtek hártyájának áteresztőképességét is szabályozza, hatására az érfalak rugalmassága nő, a szívizom összehúzódó képessége javul, és csökken a ritmuszavarhoz vezető állapot kialakulásának valószínűsége, vagyis javítja a szív munkájának hatásfokát.

  • A hasra hízás a legveszélyesebb

    Sok statisztika és tanulmány bizonyította, hogy a kövérek korábban és gyakrabban halnak meg szív-és érbetegségben, mint a karcsúak, ám egy új vizsgálat adatai azt jelezik, hogy nem a súlytöbblet az igazi veszély, hanem az, ha valaki hasra hízik. Az Európai Szívgyógyász Társaság müncheni kongresszusán amerikai kutatók ismertették meglepõ eredményeiket. Francisco Lopez-Jimenez és munkacsoportja hatalmas kutatás adatainak elemzése alapján jutott arra a következtetésre, hogy a szívbetegség okozta halál kockázata szempontjából nagyobb jelentõsége van annak, hogy testünkben hol rakódik le a zsír, mint annak, hogy ez hány kiló.

  • Csökkenthetõ a zsíros ételek egészségkárosító hatása

    A vörösborban, gyümölcsökben és zöldségekben található vegyület megakadályozhatja a zsíros ételek egészségkárosító hatását – állítják az izraeli Táplálkozástudományi Kutatóintézet munkatársai. Ahogy a benzin is jobban hajtja a motort a különbözõ adalékok hatására, úgy lehetne a túl zsíros ételek egészségre káros hatásait is csökkenteni. Dr. Joseph Kanner munkatársaival felfedezte, hogy a vörösborban, gyümölcsökben és zöldségekben természetesen megtalálható polyfenolok a zsíros ételekkel együtt fogyasztva csökkenthetik annak káros hatásait.

  • Minden magas vérnyomást hatásosan kell csökkenteni

    Budapest - A magas vérnyomás betegség szempontjából nincs különbség nõk és férfiak között: ha a vérnyomás emelkedett, mindkettõnek eredményes kezelésre van szüksége. Ausztrál kutatók 31 nemzetközi vizsgálat adatainak összesítésével kapott eredményeiket az Európai Szívgyógyász Társaság tudományos folyóiratában közölték.

    Évtizedek óta ismételten föllobbanó vita tárgya: van-e különbség bizonyos szívbetegségek megjelenésében, jelentõségében férfiak és nõk között.

  • Vashiányos?! Így pótolhatja!

    Vashiányos?! Így pótolhatja!Vas nélkül az oxigén nem volna képes eljutni a sejtekhez, vagyis a vas kellő mennyiségű jelenléte esszenciális a szervezet életképessége szempontjából. A vas esszenciális mikroelem, vagyis szervezetünk nem képes előállítására. Ezért a vasat a táplálkozással, kívülről kell pótolnunk. Mivel a vas felszívódása és biohasznosulása rendkívül rossz, a vérbe csak a táplálékban található vasmennyiség töredéke kerül be, hogy aztán eljusson azokra a helyekre, ahol szükség van rá. A vas legnagyobb mennyiségben állati eredetű élelmiszerekkel kerül be a szervezetbe.

  • Az Alzheimer-kór legjobb fölismerõje a család

    Alzheimer-kór gyanúja esetén a pszichiáterek bonyolult és idõigényes vizsgálatokat végeznek a föltételezett betegen. Egy új vizsgálat azt bizonyította, hogy ehelyett a családtagok vagy közeli barátok kétperces kérdõív kitöltésével pontosabb diagnózist szolgáltatnak, mint az elmegyógyász és a páciens együtt.

    Alois Alzheimer német ideggyógyász 1907-ben, egyik betegénél tapasztalta a gondolkodás, a szellemi teljesítõképesség olyan romlását, amilyennel korábban még nem találkozott és ami tankönyveiben sem szerepelt.

  • A boldogság nem függ az élet történéseitõl

    Akkor most mi van?!?

    London - Az élet nagy jelentõségû eseményei - mint a gyermek születése, a házasságkötés - boldogabbá tehetik az embert, de csak idõlegesen - állítják a szakemberek.

    A boldogság alapszinten lényegében egész életen keresztül ugyanaz marad - mutatták rá az Economic Journal címû brit szaklapban megjelent tanulmányukban.

  • Rendszeres testmozgással a szellemi hanyatlás ellen

    A rendszeresen végzett aerob jellegû tesmozgás megállíthatja a szellemi leépülést, sõt a már bekövetkezett agyi funkció csökkenést vissza is fordíthatja.

    A szellemi leépülés a korral járó normális jelenség, mely során az agy szürke- és fehérállománya sorvadásnak indul, ennek következtében idõskkorban nehezebben mennek bizonyos feladatok, csökken a munkamemória, és párhuzamosan több dolog végzése nehézkessé válik – derült ki a brit Jorunal of Sports Medicine címû lapból.

  • Az immunrendszer megerősítése

    Az immunrendszer megerősítéseAz őszi és téli hónapok beköszöntével egyre többen fáznak meg, lesznek betegek, vagy rosszabb esetben az influenza miatt esnek ágynak. Mindez betudható az időjárás megváltozásának – a lehűlésnek, esőknek, nyirkossá vált levegőnek –, amely hozzájárul a kórokozók számának növekedéséhez. Rövidebbek lesznek a nappalok, s ez hatással van közérzetünkre. Kevesebb időt töltünk a szabadban, télre pedig már a nyáron bevitt vitaminforrások is kezdenek teljesen kiürülni. Vannak azonban olyan emberek, akik kevésbé fogékonyak a betegségekre.