A megállapításokat alkalmazhatják a reklámokban, a gyógyszerek figyelmeztetéseinél is, de különösen fontosak lehetnek a munka és tanulási környezet kialakításánál - mondta Juliet Zhu marketingkutató, a vancouveri British Columbia Egyetem munkatársa.
Adó 1% felajánlással a Bohócdoktorokért! Adóbevalláskor 1%-hoz az adószám: 18472273-1-06
Zhu szerint az emberek a pirosra elkerülõ mechanizmussal válaszolnak, mert egészen kis korban a veszélyhez kötik. Ezért kiélesedik figyelmük a részletek iránt. A kékhez ellenben az óceánt, eget, szabadságot, nyíltságot, békességet kapcsolják. A nyugodt környezet a felfedezõ viselkedésre van jó hatással és növeli a kreativitást. A színek által kiváltott reakció valószínûleg nem veleszületett, hanem korán megtanult képesség.
A vizsgálatban csak észak-amerikai emberek vettek részt, ezért másutt nem feltétlenül hozza ugyanezt az eredményt - figyelmeztetett Zhu.